aquariaan
door aquariaan Apr 15, 2012 om 14:05
Huishouden & energie

Ervaring met oxxio

ik heb mij vrijdag aangemeld bij oxxio. ze kwamen aan de deur en omdat ik nu met electra bij energiedirect zit en voor gas bij nuon dacht ik dat het makkelijk was om alles samen te doen, heb daarna op internet gekeken maar zie dat er weinig goeds is te vermelden over oxxio, krijg geen boete voor overstappen, maar lees nu op internet dat je de boete eerst zelf moet betalen, en daarna zelf moeite moet doen om het geld terug te krijgen, ook dat ze je maand bedrag omhoog gooien, en dat er veel problemen zijn met de rekeningen, zijn hier ervaringen met oxxio, ik kan binnen 8 dagen af van het contract, dus heb nog even de tijd, alvast bedankt

1967 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je twijfelt, niet inhgalen. Je kan na de 8 dagen colportage niet meer probleemloos opzeggen! En als je oxxio in het zoekveld rechts bovenin intoetst, zie je vanzelf de ervaringen.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

aquariaan

Als u voortijdig overstapt betaalt u praktisch altijd een overstapboete. Die in dit geval door Oxxio overgenomen zal worden. Tenminste ... dat lees ik hieruit.
U betaalt dus aan EnergieDirect EN Nuon de boete.

Van Oxxio dient u dat terug te krijgen, als bovenstaande klopt. In principe, en dat is mijn mening/advies, zou ik dit binnen 8 dagen annuleren. Maar ik heb een hekel aan dat geleur aan de deur, dus is een vooroordeel. Ze beloven je van alles, als het maar verkoopt?
Ook het doorgeven van de eindstanden: let erop dat ze de huidige standen overnemen en dat je niet begint met een duizendje er bovenop.

* Met elke [overstap] energieleverancier kan je je de ellende op je hals halen, maar voor hetzelfde geld gaat het ook goed. Is afwegen wat te doen.

Slaap er een nachtje over. Mocht u besluiten ervan af te zien, doe dat dan aangetekend/ontvangstbewijs. Anders loopt u kans op: "we hebben niets ontvangen" en zit u er alsnog aan vast.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geluk heeft dan gaat alles zoals het moet, maar eerdere zelfde gevallen zijn daar toch financieel de boot mee in gegaan, hoop dat het voor u dat ze nu eens een keer de regels toepassen die hier voor zijn.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Oxxio nemen ze het niet zo nauw met de waarheid. Alles om te zorgen dat je bij ze tekent. Ik zou er nooit aan beginnen.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou maar snel alles terugdraaien, nu er nog de tijd voor is. Als je echt wilt veranderen doe je dat niet even met een leuk praatje aan de deur. Dat is een soort "overval" en als de (meestal) jongelui aardig en begripvol zijn ga je al gauw voor de bijl. Ga eens lekker shoppen op internet en zie wat de één of ander in jou ogen de beste optie is. Kan zelfs zijn dat je blijft zitten waar je zit, ook een optie. Maar dit snel afhandelen, Oxxio heeft niet een al te goede naam. Althans, wat ik er over lees.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

er werd mij verteld dat oxxio de boete,s zou betalen, ik hoef dus niets te doen, alleen lees ik nu in reactie,s dat dat wel zo is maar dat je eerst zelf moet betalen, en dan zelf bij oxxio het geld terug moet vragen, wat veel gebel of schrijven kost

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na de vraag van TS heb ik eens uitegrekend wat die enorme reclame kreten: "Wij zijn voordeliger" nu echt in de praktijk waard zijn. De ene rekent € 2,27 vastrecht per maand en de andere € 6,99 per maand! In mijn situatie met gelijke voorwaarden scheelt het om exact te zijn wel € 28,48 op jaarbasis dat oxxio voordeliger zou zijn. Gelet op het risico wat je loopt met overstappen, de ellendse die dit met zich mee brengt enz. zou ik passen en een aangetekende brief sturen dat ik er van af zou zien.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je al iets hebt gelijk maandag aangetekende brief sturen met Ontbinding overeenkomst.

Oxxio is hier zo populair.

Verder kun je even online kijken bij zowel Nuon als Energie Direct en die laatste heeft leuke aanbiedingen als je van Stroom nu alles bij hun gaat afnemen.

Kijk gelijk dan even of je variabel, 1, 3 of 5 jaren vaste prijs wilt.
Dan gaan ze zowel Gas als Stroom met deze looptijd voor jou regelen.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zit bij het contract een bijvoegsel die je moet invullen als je er toch van afziet.binnen 8 dagen, al ingevuld en ga morgen op de post doen aangetekend en wel, kost dan wel €7,50 maar dan hoop ik wel dat ik ervan af ben, bedankt voor de reactie,s

ve
door verwijderd - Apr 15, 2012 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verstandig besluit! Bewaar je aangetekende strookje heel erg goed in je administratie.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oxxio beweert goedkoper te zijn
als je het nakijkt zijn ze inderdaad goedkoper
wat ze echter niet vermelden,dat ze energie moeten inkopen
zelf producerenn ze niets,en dan komt de aap uit de mouw
en moet heel veel betalen voor transportkosten
ben je nog stuk duurder uit,nee voor mij geen oxxio
cdebie