Bo
door Bouwienvw Mar 16, 2023 om 13:56
Huishouden & energie

Ervaring met Veba, zonnepanelen

Wij hebben in september 2022 zonnepanelen besteld bij Veba, Veenendaal. Net als onze buren. In november zouden ze geplaatst worden. Dat lukte niet. In maart 2023 lukt het weer niet, tot 2 x toe kwamen ze niet opdagen. We krijgen geen contact, het hoofdkantoor heeft een volle voicemailbox, we krijgen nergens gehoor. Zijn er meer mensen de dupe van dit bedrijf?

4639 7 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Mar 16, 2023 om 14:50
2380 Antwoorden / 24 Vragen

De Google reviews zijn ronduit slecht.

Ga er snel achteraan, anders bent uw geld kwijt.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 16, 2023 om 16:35
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Contact kan ook op deze manier:

https://veba-zonnepanelen.nl/contact/

Ma
door Marcel Koppelman - Apr 16, 2023 om 13:54
1 Antwoorden / Vragen

Zeker, dezelfde slechte ervaring met [edit, namen van bedrijven noemen mag op het forum, namen noemen van personenen niet - redactie] van Veba! De offerte is in augustus getekend, aanbetaald en geen respons om mails, telefoon. Heeft meerdere afspraken afgelopen maanden beloofd, maar komt deze niet na door allerlei excuses (slecht weer, panelen ontbreken, klemmetje zijn er niet, micro omvormers zijn niet leverbaar). We hebben gevraagd de aanbetaling terug te storten en ook daar wordt niet op gereageerd. We hebben nu een klacht bij de rabobank over dit bedrijf neergelegd, echter met 1 klacht gaat de bank geen stappen ondernemen. Wellicht een idee dat andere gedupeerden ook een klacht bij de rabobank indienen zodat het opgepakt kan worden.

Marcel Koppelman

sira
door sira Apr 16, 2023 om 14:20
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Stuur ze een brief en email (zelfde tekst) en stel ze in gebreke. Geef aan dat u de aanbetaling binnen 15 dagen retour wilt hebben op uw bankrekeningnummer ..........

Heeft u na 15 dagen nog geen geld stuur dan weer een brief maar dan aangetekend en een email waarin u Veba nogmaals sommeert de aanbetaling binnen 14 dagen terug te storten en indien zij daar niet aan voldoen u de vordering uit handen zult geven en dat alle kosten (zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke kosten voor hun rekening zullen komen en dat hier in rechte geen beroep op kan worden gedaan.
Vervolgens gaat u naar een gerechtsdeurwaarder en laat hem de rest doen.

Lees ook dit even door: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/
Ik kan helaas geen hyperlink plaatsen, want ik krijg een verkeerd reactie-formulier.

Ja
door JannyBoe - Apr 16, 2023 om 14:18
531 Antwoorden / Vragen

Hallo, bij Consuwijzer van de ACM staan tips om uw recht te halen.
U kunt bij de ACM ook een melding maken.
En via uw rechtsbijstandsverzekering of Het Juridisch Loket informeren welke juridische stappen u kunt ondernemen.
Sterkte en succes.

IrisToeb
door IrisToeb - Oct 30, 2023 om 19:37
1 Antwoorden / Vragen

Helaas hebben wij precies dezelfde ervaringen met Veba en [edit, namen van bedrijven noemen mag op het forum, namen noemen van personenen niet - redactie] tot op heden ook onze aanbetaling niet terug gekregen. In augustus 2022 de panelen besteld. Ze zouden in april komen leveren, maar niemand geweest. Sindsdien is Roland niet meer te bereiken.

In gebreke gesteld, maar geen reactie. Geld kwijt en geen zonnepanelen. Energiebedrijf stuurt je van het kastje naar de muur of nemen niet op. Roland zijn nummer is nu ook niet meer in gebruik.

Titia van d
door Titia van d - Nov 14, 2023 om 05:07
1 Antwoorden / Vragen

Hallo, aflopen voorjaar hebben wij zonnepanelen laten plaatsen. Helaas kwamen wij er snel achter dat 1 zonnepaneel niet naar behoren werkt. Nu na veel bellen mailen en zeuren hebben we een nieuw zonnepaneel staan maar deze word nu weer niet gemonteerd. Wij willen graag weten wat de stappen  zijn voor deze situatie.

Mvg titia

Thijs12
door Thijs12 Nov 14, 2023 om 08:35
558 Antwoorden / Vragen

Die is failliet verklaard.
Daar haal je niets meer.
Probeer dat paneel op het dak aangesloten te krijgen.
Probeer het bij een electricien. Of een uitgebreide installateur van regengoten en schoorstenen.
De zonnepanelen handelaren zullen je niet helpen.
Die willen alleen nieuw verkopen.

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1771684/veba-energieservice-b-v.aspx