ja
door janengea Mar 12, 2004 om 13:10
Huishouden & energie

Essent

Heb verleden week 2 maart brief ontvangen,laatste betaalmogelijkheid.moest binnen 3 dagen betalen,anders werd ik in week 11 afgesloten.
Op 4 maart betaling gedaan op het postkantoor,bewijs doorgefaxt.
Mooi op tijd toch?
Afgelopen woensdag 10 maart werd ik afgeslotenvan de kabel.Geen tv en internet.
Ik gebeld, had toch betaald en alles doorgefaxt?
Ze hadden niets ontvangen! Terwijl ik het betaal
bewijs had en het faxrapport.
Alles opnieuw doorgefaxt op het postkantoor.
Op 11 maart weer gebeld(half uur in wachttijd)
Telefoniste gaf mij gelijk,ik was ten onrechte afgesloten , ze zou doorgeven dat ik met spoed
moest worden aan gesloten.
half vier s middags nog niets, naar regiokantoor gegaan,daar werd mij verteld dat ikeerst 40 euro moest overmaken, voordat ik weer werd aangesloten.
Ondertussen nog een paar keer de bewijzen doorgefaxt.
Vandaag weer gebeld, met ondertussen niet klantvriendelijke o900 nummer.(15 min. in wachttijd)moest eerst 40 euro overmaken.
Heb alle kopieen gepakt, en ben naar thuisshop gegaan, vriendelijke man heeft me prima geholpen,zei ook dat dit van geen kant klopte, heeft overal heen gebeld en ben nu
eindelijk na 2 dagen weer aangesloten.
Wie herkent dit probleem, van zoekgeraakte
Faxen, ten onrechte afgesloten e.d
(hoef in ieder geval geen 40 euro te betalen)

704 4 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 13:01
504 Antwoorden / 8 Vragen

Dat hier eea is misgegaan is duidelijk en alles behalve netjes van Essent, toch heeft u zelf een gedeelte hiervan ook aan uzelf te danken.
Eerder betalen (gewoon op tijd) voorkomt dit soort problemen en betalen moet je toch....

ar
door arriepar - Apr 16, 2004 om 13:01
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het een beetje met Gery eens, Een klant waar je dreigbrieven naar moet sturen om aan je geld te komen, waar je als bedrijf recht op hebt, is de laatste die service zou krijgen van mij. Andere klanten, die beter betalen zouden bij mij voorrang krijgen als het druk is...
Voorkom dergelijke problemen zelf door echtop tijd te betalen. (voor de vervaldatum van de oorspronkelijke nota) en een bedrijf vindt u gelijk een veel leukere klant, en zal net een stapje harder lopen als er iets mis gaat.

te
door techneut_1 - Apr 16, 2004 om 13:01
83 Antwoorden / 15 Vragen

Beste arriepar,
U heeft helemaal gelijk, maar dan moet essent eerst zorgen dat zij hun administratie op orde hebben. Deze persoon heeft -na het misversand- precies gedaan wat gezegd werd en werd toch afgesloten. Oorzaak: de administratie van essent rammelt aan alle kanten en ze leggen de schuld altijd bij de klant. Mijn zwager is kortgeleden -geheel ontercht- afgesloten en heeft 2 weken moeten wachten voordat het spul weer aangesloten was. Zou eerst nog kosten moeten betalen ook. Is later na veel herrie teruggedraaid. Een paar weken later kwam savonds iemand van essent aan de deur met een bloemetje en excuss. Ze weten dus heel goed dat het een zooitje is bij hen, anders kwamen ze geen bloemetjes brengen. En die andere meneer die blijft maar roepen dat ze het zo goed doen. Beste meneer wanneer je het heel goed doet, wordt er weinig over je gepraat. Dat doet men wanneer je het fout doet. Over essent (en ook nuon) wordt heel veel gepraat. Hoe zou dat nu komen? Omdat ze vzoveel klanten hebben? Ja hoor, vast wel!

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 13:01
29 Antwoorden / 2 Vragen

de klant krijgt in totaal ruim 40 dagen de tijd om te betalen voor wordt afgesloten. 1 herinnering 1 aanmaning en 1 afsluitbrief.
als men pas betaald als is afgesloten wordt men binnen 7 werkdagen heraangesloten.

en maar blijven mopperen op essent.

denk na betaal op tijd!!