an
door annuska Jan 6, 2004 om 07:51
Huishouden & energie

ESSENT!!!

Ik heb er nu al zoveel over gelezen en besef dat ik niet de enige in Nederland ben die zo overhoop ligt met Essent.
In oktober 2003 kwam ik erachter dat Essen een dubbel voorschot van mijn rekening hadden gehaald. Natuurlijk heb ik gelijk gebeld. Toen stoorde ik mij nog niet aan het bandje met de tekst: misschien zijn de wachttijden langer dan u van ons gewend bent. Ik kreeg uiteindelijk een dame aan de telefoon en die beloofde mij het uit te zoeken en zou mij binnen 10 dagen terugbellen. Na 15 dagen te wachten heb ik zelf maar weer gebeld en zo nog 4 keer. In november hebben ze weer het dubbele van mijn rekening afgeschreven. Ik weer bellen. na 45 minuten het bandje te horen kreeg ik uiteindelijk weer iemand aan de telefoon en die kon mij vertellen dat ik met mijn stroom naar een andere leverancier zou zijn gegaan en weer terug bij essent zou zijn aangesloten. Maar ik ben nooit voergegaan naar een andere leverancier (waar ik nu overigens wel over te twijfelen). Zij zouhet uitzoeken en zou mij de volgende dag terugbelen. Een week later heb ik zelf maar weer gebeld. Na weer een half uur naar dat bandje te luisteren ik eindelijk weer iemand te spreken kreeg wilde ze me niet te woord staan want er stond een terugbelcode achter mijn naam. Ik ben zo boos geworden dat ik een aangetekende brief heb verzonden met mijn verhaal en beklag. Daar kreeg ik als reactie op dat ze binnen 6 weken mij een tegenbericht zouden sturen!!! En over dat bandje: ze kunnen het beter veranderen in de wachttijden zijn net zo lang als u van ons gewend bent!
Mijn concrete vraag is: mogen ze uberhaupt meer van mijn rekening schrijven dan ik ze toestemming heb gegeven en mogen ze dit zonder berichtgeving doen?

507 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ar
door arriepar - Apr 16, 2004 om 12:25
29 Antwoorden / 0 Vragen
0

Allereerst zou je even moeten controleren welke kenmerken essent gebruikt. Zijn ze inderdaad verder geheel hetzelfde, dan berekenen ze 2 keer voor hetzelfde. Soms staan er ook adresgegevens in een kenmerk. Controleer dan of ze dat wel goed doen. Kom je er met ze niet uit, stuur dan nogmaals een brief, waarin je verteld de bedragen te laten storneren, totdat ze je duidelijk maken waar het voor is.
Je hebt voor elke betaling die is afgeschreven het recht hem binnen 30 dagen terug te halen via je eigen bank.
Succes ermee!

he
door hermanbeun - Apr 27, 2004 om 21:40
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Je moet ze uberhaupt geen toestemming geven iets van je rekening af te halen. Daar bij mij in het verleden ook dergelijke praktijken voor kwamen, is er maar 1 remedie op:


INTREKKEN  die machtiging en laat ze maar een acceptgiro'tje sturen.


Bepaal je zelf wanneer en hoeveel je betaald.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer