ESSENT!!!
Ik heb er nu al zoveel over gelezen en besef dat ik niet de enige in Nederland ben die zo overhoop ligt met Essent.
In oktober 2003 kwam ik erachter dat Essen een dubbel voorschot van mijn rekening hadden gehaald. Natuurlijk heb ik gelijk gebeld. Toen stoorde ik mij nog niet aan het bandje met de tekst: misschien zijn de wachttijden langer dan u van ons gewend bent. Ik kreeg uiteindelijk een dame aan de telefoon en die beloofde mij het uit te zoeken en zou mij binnen 10 dagen terugbellen. Na 15 dagen te wachten heb ik zelf maar weer gebeld en zo nog 4 keer. In november hebben ze weer het dubbele van mijn rekening afgeschreven. Ik weer bellen. na 45 minuten het bandje te horen kreeg ik uiteindelijk weer iemand aan de telefoon en die kon mij vertellen dat ik met mijn stroom naar een andere leverancier zou zijn gegaan en weer terug bij essent zou zijn aangesloten. Maar ik ben nooit voergegaan naar een andere leverancier (waar ik nu overigens wel over te twijfelen). Zij zouhet uitzoeken en zou mij de volgende dag terugbelen. Een week later heb ik zelf maar weer gebeld. Na weer een half uur naar dat bandje te luisteren ik eindelijk weer iemand te spreken kreeg wilde ze me niet te woord staan want er stond een terugbelcode achter mijn naam. Ik ben zo boos geworden dat ik een aangetekende brief heb verzonden met mijn verhaal en beklag. Daar kreeg ik als reactie op dat ze binnen 6 weken mij een tegenbericht zouden sturen!!! En over dat bandje: ze kunnen het beter veranderen in de wachttijden zijn net zo lang als u van ons gewend bent!
Mijn concrete vraag is: mogen ze uberhaupt meer van mijn rekening schrijven dan ik ze toestemming heb gegeven en mogen ze dit zonder berichtgeving doen?
Allereerst zou je even moeten controleren welke kenmerken essent gebruikt. Zijn ze inderdaad verder geheel hetzelfde, dan berekenen ze 2 keer voor hetzelfde. Soms staan er ook adresgegevens in een kenmerk. Controleer dan of ze dat wel goed doen. Kom je er met ze niet uit, stuur dan nogmaals een brief, waarin je verteld de bedragen te laten storneren, totdat ze je duidelijk maken waar het voor is.
Je hebt voor elke betaling die is afgeschreven het recht hem binnen 30 dagen terug te halen via je eigen bank.
Succes ermee!
Je moet ze uberhaupt geen toestemming geven iets van je rekening af te halen. Daar bij mij in het verleden ook dergelijke praktijken voor kwamen, is er maar 1 remedie op:
INTREKKEN die machtiging en laat ze maar een acceptgiro'tje sturen.
Bepaal je zelf wanneer en hoeveel je betaald.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig
Graag Uw reactie hierover.
m.vr.gr. John Q.
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer