Essent: onterechte acceptgiro's wel of niet betalen?
We hebben (zoals meer mensen) ongelooflijk veel problemen met Essent. Het begon allemaal met de switch naar groene stroom van Eneco. Dit hebben we in oktober 2002 gedaan, maar nu (februari 2004) is de kwestie nog steeds niet helemaal afgehandeld. Daarnaast zijn we in oktober 2003 verhuisd, maar we krijgen (op ons nieuwe adres notabene) nog steeds acceptgiro's voor voorschotten van het vorige adres. Bij de klanten'service' (ik ben regelmatig onbeschoft behandeld) zeggen ze elke keer wat anders: niet betalen want het wordt opgelost, maar ook wel betalen want dat wordt verrekend met de jaarrekening. Maar die komt maar niet! Moet ik die acceptgiro's nou wel of niet betalen? Omdat we allang verhuisd zijn staan we in ons recht lijkt me, maar ik wil geen incassobureau op mijn dak. Help!
Bij mensen die verhuist zijn, maar die ook nog eens zijn overgestapt zijn naar een andere leverancier komen de meeste problemen voor.
Wat u moet doen is geeft een correspondentie adres door indien u dit nog niet gedaan heeft.
En betaal de rekeningen dit zal inderdaad verrekend worden met de slotnota die u zal ontvangen.
Ik weet dat het allemaal wat lang duurt, maar dit komt omdat de verstandhouding tussen de verschillende energieleveranciers lang duurt en een goede communicatie is er nog steeds niet.
Vaak lopen bedrijven als essent en eneco aan tegen het feit van wie doet wat.
Ook moet u er rekening mee houden dat een product als stroom uit twee gedeelts bestaat uit electra netwerk de verhuur van de electra meter en electra levering de stroom die u daadwerkelijk gebruikt.
Vaak is het zo dat energiebedrijven beloven dat zij de gehele stroom voorziening op hun zullen nemen maar dit is vaak niet waar.
Vaak is het zo dat bedrijven zoals eneco alleen de levering op zich neemt en dat u bij essent nog steeds de netwerk kosten betaald.
Ik denkt dat dit in u geval is gebeurt.
Probeer zo vaak mogelijk te bellen en te vragen of het al opgelost is.
Indien een persoon van de klantenservice aan de lijn krijgt en dit probleem duurt inderdaad al zo lang zal hij of zij u moeten doorverbinden met ons specialistenteam die meer autorisatie heeft en ook de afdeling voor u mag bellen.
Ik hoop u hier mee voldoende te hebben geholpen.
Janet
U moet gewoon even zorgen dat u uw eigen zaakjes wat betreft Essent en betalingen goed op orde heeft. Dat betekent betalen wat u had moeten betalen dus allen wat geleverd is en verder niets. Daarna slaat u Essent zo hard en zo vaak mogelijk met uw gelijk om de oren. vooruitbetalen moet u niet doen. Wanneer Essent geld wil lenen dan gaan ze maar naar de bank. Ze proberen zoveel mogelijk voorschotten e.d. van hun klanten binnen te krijgen, dat is lekker goedkoop geld. Wat betreft de klantenservice, daar moet men helemaal niet zijn, want je krijgt nooit twee keer dezelfde aan de lijn en doorverbinden kan niet mag niet. Dat zijn echt klojo's (sorrie) Gewoon brieven schrijven of faxen meerdere keren per week totdat ze er helemaal gek van worden. Brieven stuurt men rechtstreeks naar de direktie, zeker niet naar de klantenservice dat is weggegooit geld. Dus; zorg dat u het weet waar u het over hebt, en vecht dan als een leeuw. Ooit moeten ze het toch leren daar bij Essent. Veel succes.
De directie bombarderen met brieven en faxen... dat lijkt me wel wat. Heb je toevallig ook het juiste adres en het faxnummer voor me? Gisteren overigens het jaaroverzicht gekregen: we moeten nog ruim 170 euro betalen (wat echt onmogelijk is, aangezien we ook een paar maanden voorschotten voor niets hebben betaald)...
ESSENT RETAIL SERVICES DOKTER KLINKERWEG 27 8025BR ZWOLLE FAX 038-8522573/073-8533027. Gewoon alle twee faxnr's gebruiken. Maak ze maar gek; dat doen ze ons ook. Veel succes. PS; zorg wel eerst dat u uw eigen zaakjes goed op orde hebt en dat u zeker weet dat u gelijk hebt voordat u ze met grof geweld bombardeert.
ik heb hetzelfde probleem alleen heb ik mijn einafrekening wel ontvangen maar met de verkeerde datum erop. ook krijg ik acceptgiros met voorschotten van de maanden dat ik daar niet meer woonden. nadat ik ook onbeschoft behandelt ben vandaag heb ik mijn vraag om hulp bij de rechtsbijstand verzekering weggelegd die het nu voor mij gaat uitzoeken. ik zou willen zeggen als je de mogelijkheid hebt om het zo te proberen omdat ze bij essent vanalles beloven zoals je hoeft niet te betalen maar je toch elke keer weer rekeningen toe gestuurd krijgt. ze luisteren gewoon niet naar je dus nu ga ik het op zo een manier proberen. succes verder
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig
Graag Uw reactie hierover.
m.vr.gr. John Q.
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer