gr
door greyghost Feb 28, 2004 om 13:20
Huishouden & energie

Essent schrijft een te hoog bedrag af

Laatst check ik mijn rekening overzicht en zie ik dat Essent voor de maand februari 150 euro heeft afgeschreven. Februari is de 1e maand van het nieuwe "energiejaar" en het afgeproken voorschot bedrag (incl btw) was 72 euro en we waren van het vorig jaar nog 0,61 eurocent schuldig. Dan denk je eerst misschien 2 maanden in 1 keer? maar 2 x 72 + 0,61 = 144,61 E dus dat klopt in ieder geval niet. We hebben de klantenservice gebeld en om opheldering gevraagd, maar die werd niet gegeven. Nu hebben we het geld teruggeboekt en bij Essent de automatische incasso laten stopzetten en laten omzetten naar acceptgiro's, dit met medeweten van Essent. De vraag is nu: Hebben meer mensen dit gehad deze maand? en hebben die een verklaring? En moet ik nu gewoon afwachten of nog meer stappen nemen?

603 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aa
door aapje85 - Apr 16, 2004 om 12:53
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zou het niet mogelijk kunnen zijn dat Essent over de achterstand aanmaningskosten oid in berekening heeft gebracht van ongeveer 6 euro???

we
door wennepen - Apr 16, 2004 om 12:53
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb precies hetzelfde gehad van de week (maart 2004), werd ineens 186 euro afgeschreven, het bedrag dat ik over 2003 terug kreeg. Gelijk Essent gebeld en gevraagt hoe dit kon enz. Ik heb in totaal 4 mensen aan de lijn gehad, steeds maar doorverbonden en niemand kon mij vertellen wat er aan de hand was. Ik zou bij Nuon zijn (niet waar), de jaarafrekening zou niet kloppen (klopte precies, ik had alles van te voren zelf al uitgerekend), "dan wist ze ook het ook niet". Ik heb ook de autom. betalingen per direct stop gezet, ik wil nu acceptgiro's, kan ik zelf bepalen wat ik wel of niet betaal. Nu wordt die 186 euro weer terug gestort, maar dat duurt vast een maand of zo, zoals altijd: krijg jij geld terug, kun je er 4 weken op wachten, krijgen zij geld van jou, dan is het gisteren al afgeschreven, zonder dat je het zelf weet. Ze kunnen toch eerst een brief/nota sturen en het dan een week later afschrijven, lijkt mij niet meer dan logisch. Het is echt een dikke bende daar bij Essent. Voor mij geen "groene" stroom enz. Help je jezelf alleen maar de problemen in.

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 12:53
29 Antwoorden / 2 Vragen
0

vraag om opbouw en samenstelling overzicht van uw voorschot, zodat u weet wat u moet betalen. mogelijk is er door verandering in voorschot een andere gehanteerd. u dient ten alle tijde te weten waar u voor betaald. vraag hier dan ook om. mocht het voorschot niet naar wens zijn, vraag om uitleg of verandering (herberekening). niet betalen en wachten op antwoord is geen optie dan werkt essent minder makkelijk mee.
vraag om duidelijkheid en u zult die krijgen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer