mathijs_b
door mathijs_b Jun 12, 2023 om 23:15
Huishouden & energie
Essent verandert ongevraagd 1 jaars contracten in 3 jaars contracten

We kregen een aanbod om bij Essent ons variabele contract om te zetten naar een vast contract.

We kozen voor één jaar vast.

Nadat de aanvraag verstuurd was kregen we per email een 3 jarig contract toegestuurd.

Het lijkt erop dat Essent zo ongevraagd 3 jarige contracten verkoopt.

Ik heb wel de mogelijkheid dit contract te annuleren.

Vraag: Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben en wat gebeurt er als ik het contract annuleer?

Ik heb geen vertrouwen meer in Essent dus verwacht ik weer verassingen.

Op de foto is te zien waar ik klikte op "Ik kies deze aanbieding".

981 5 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 12, 2023 om 23:22
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mathijs,

Ik raad u aan om even te bellen met Essent.

Mabelle
door Mabelle - Jun 12, 2023 om 23:27
427 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt erop dat Essent zo ongevraagd 3 jarige contracten verkoopt.

Moeten ze dat eerst vragen dan of ze 3-jarige contracten mogen verkopen?

wat gebeurt er als ik het contract annuleer

Dan wordt het contract geannuleerd en heb je weer een variabel tarief. Het is geen boevenbende hoor.
Gewoon even bellen of chatten om te annuleren.

Ik kreeg trouwens zowel een 1-jarig als een 3-jarig contract aangeboden. Misschien heb je zelf wel op de foute aanbieding geklikt.
En ook een bedrijf kan een foutje maken. Annuleren en je probleem is opgelost.

hereistom
door hereistom - Jun 12, 2023 om 23:39
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ook voor een 1 jarig contract zijn de tarieven veel te hoog.
Zou even kijken op de vergelijkingssites naar beter vast contract en Essent bellen om alles te annuleren met bevestiging per e-mail.

1paul
door 1paul - Jun 13, 2023 om 07:16
3153 Antwoorden / 0 Vragen

ook bij Essent werken mensen die zich kunnen vergissen al kan dit ook een foutje in het computerprogramma zijn, bel ze op met de mededeling dat u ervan afziet....

Pe
door PeterKriek - Jun 13, 2023 om 14:54
2 Antwoorden / Vragen

Heb zelf nooit meegemaakt dat een energieleverancier me het verkeerde contract toestuurde. Hoogstwaarschijnlijk een foutje in hun systeem. Het beste is om nu contact met ze op te nemen om het contract te annuleren of omzetten naar 1 jaar. Ik zou wel persoonlijk aanraden om nog even verder te kijken. Essent 1 jaar tarieven lijken me aardig prijzig als ik hun website zo bekijk.