na
door nagtekoos Feb 16, 2012 om 16:57
Huishouden & energie

Euthenasie kat

Gisteren heb ik mijn poes moeten laten inslapen.
Meneer de dierenarts rekende hiervoor maarliefst
103,- Euro's. Is dat normaal of kan ik hier iets tegen doen.

m.vr.gr

J.P. Nagtegaal
Haarlem

8154 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 16, 2012 om 17:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, daar kun je niets tegen doen, een dierenarts is vrij zelf zijn tarief te bepalen, je zou dus vooraf naar prijzen moeten informeren, hoewel ze veelal niet scheutig zijn met info over prijzen............
Ik was destijds ook zoiets kwijt voor in laten slapen poes ;-(

getty
door getty - Feb 16, 2012 om 17:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat mag. Een dierenarts is vrij om zijn tarief zelf te bepalen. U had beter vooraf naar de prijs moeten vragen en dit vergelijken met eventueel andere praktijken.

vladja
door vladja - Feb 16, 2012 om 17:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De prijzen van dierenartsen zijn vrij. Hij mag en kan dus vragen wat hij wil. Van het berekende bedrag moet hij nog wel betalen voor de afvoer van de stoffelijke resten. Deze worden vernietigd.

Je hebt ingestemd met de prijs. Daar valt achteraf niets meer aan te doen.

Vladja

mahadma
door mahadma - Feb 16, 2012 om 17:11
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Is er ook een crematie voor uw poes geregeld? Want dat heeft ook een prijskaartje.

jo
door jorisw - Feb 16, 2012 om 17:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is een vrij normaal bedrag. Ik weet niet hoelang het bij jullie duurde, maar bij ons vorig jaar werd er behoorlijk wat tijd aan besteed (voorbereiden, euthanasie, afscheid nemen, etc) in een speciaal daarvoor ingerichte ruimte. Dat moet uiteindelijk toch ook ergens van betaald worden.

Cookies
door Cookies - Feb 16, 2012 om 17:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=nagtekoos schreef op donderdag 16 feb 2012, 16:57]Gisteren heb ik mijn poes moeten laten inslapen.
Meneer de dierenarts rekende hiervoor maar liefst 103,- Euro's. Is dat normaal of kan ik hier iets tegen doen.

Ik vind dit een normale prijs en nee, daar kun je niets tegen doen. Tien jaar geleden betaalde ik ook al een dergelijk bedrag.

loreleigil
door loreleigil - Feb 16, 2012 om 18:18
678 Antwoorden / 3 Vragen

Sterkte met het verlies van de kat, dat ten eerste. Ik heb twee jaar geleden de kat moeten laten inslapen en was ook zoiets kwijt. Het is dus geen gek hoog bedrag.