mo
door morel16 Sep 24, 2004 om 13:47
Huishouden & energie

Formule Kozijnen / VKG-keur

VKG-keur kwaliteitsgarantie of dekmantel voor prutswerk?

Op zoek naar een kunststof kozijnen leverancier kwam ik in mei 2003 via de websites van Vereniging Eigen Huis en de branchevereniging VKG terecht bij het bedrijf Formule Kozijnen BV.
Na het sluiten van de koopovereenkomst ging er zo'n beetje alles mis wat er mis kon gaan!
Na vier werkdagen van zo'n 5 uur in december 2003 zou de klus geklaard zijn en kreeg ik in het halfduister een opleveringsformulier onder mijn neus gedrukt. Of ik even wilde tekenen. Nee dus! Ik had inmiddels een lijst met 26 gebreken!
Vensterbanken, binnen en buitenmuren waren op meerdere plaatsen beschadigd, Twee ruiten ontbraken of waren beschadigd. Een aantal kozijnen was beschadigd of had een onjuiste maatvoering, de loopdeur van de stolpdeuren was aan de verkeerde kant geplaatst, de binnen afwerking was op meerdere plaatsen van een onaanvaarbaar niveau, raamuitzetters en windhaken ontbraken en als klap op de vuurpijl was het werk, m.b.t. het hang- en sluitwerk, niet uitgevoerd volgens het PolitieKeurmerk Veilig Wonen.
Na een gesprek met Formule eind december 2003 kreeg ik januari het opleverings formulier toegezonden met het verzoek dit ondertekend te retourneren. Weer nee dus!
Pas na veel druk van mijn kant en in tweede instantie van mijn rechtsbijstandverzekeraar was Formule bereid, in fasen afhankelijk van de uitgeoefende druk, wat herstel te plegen.
Nog wat pikante details: de door mij verzonden e-mails werden vanaf een bepaald moment, door Formule "gebounced", zogenaamd adres onbekend. Formule Kozijen overwoog een proces wegens smaad tegen mij te beginnen!?!?
Formule heeft inmiddels ook een advocaat ingeschakeld en een aantal zaken wordt alsnog verholpen.
Ik blijf zitten met een conflict over het uiterlijk van mijn kozijnen aan de voorzijde op de begane grond van mijn woning. Een gat in een zijkozijn, een scheur op een hoekstijl en lelijke lasnaden in het voorkozijn.

1909 6 Rapporteer

jo
door john20 - Oct 17, 2004 om 15:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van VKG(keur)?

mo
door morel16 - Oct 17, 2004 om 16:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

De VKG heeft een garantieregeling waarbij, ingeval van faillisement van het aangesloten bedrijf, de aanbetaling wordt vergoed.

Veel bedrijven vragen niet eens een aanbetaling!

sa
door saroma - Mar 16, 2005 om 19:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of alles al gerepareerd is maar als ik jou was zou ik maar opschieten ze liggen op het randje.

Lang leve het VKG

Goedkoop toch weer duurkoop ??????

mo
door morel16 - Mar 16, 2005 om 22:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Saroma, wat weet jij wat ik niet weet?

Bij mij is er, dank zij de vertragingstactieken van Formule Kozijnen, niets meer gebeurd.

Emotioneel zou ik juichen bij een faillisement van Formule Kozijnen. Hoewel ik een mogelijk verlies lijdt van 10.000 euro (ik ben benieuwd naar dat VKG garantiefonds!) kan ik in ieder geval een nieuwe start maken.

Dus niet meer kiezen voor het VKG keur, de profielsoort of prachtige verkooppraatjes. Gewoon door de buurt lopen en buurtgenoten met kunststof kozijnen vragen naar hun ervaringen!

sa
door saroma - Mar 18, 2005 om 15:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien verstandiger om referentie adressen te vragen, en te bekijken liefst van wat jaren geleden, dan weet je ook gelijk of ze al wat langer bestaan en hoe ze werken en de service afhandelen.

dan  alleen naar de prijs te kijken!!!

mo
door morel16 - Mar 18, 2005 om 15:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Referentieadressen vragen aan een bedrijf heeft weinig zin. Een bedrijf zal een potentiële klant niet naar één van zijn wanprestaties sturen. Ik heb mezelf al aangeboden als referentieadres aan Formule Kozijnen. Ik verwacht niet dat ze daar gebruik van willen maken!

Waarom toch die opmerkingen over goedkoop is duurkoop etc. In mijn geval koos ik zomer 2003 uit de duurste van vier offertes; die van Formule Kozijnen dus. Ook dit blijkt dus geen enkele kwaliteitsgarantie!