ro
door roas 2005 Oct 21, 2017 om 00:17
Huishouden & energie

Foutieve levering gasfornuis en winkel wil niet over de brug komen

Ik heb een gasfornuis/oven aangeschaft bij de keukenkampioen maar ze hebben een andere model geleverd dan dat ik met ze heb besproken. Als ik mijn model wil ontvangen moet ik ongeveer € 350 meer betalen omdat de verkoper een fout heeft gemaakt.
Ik vind dit geen acceptabel bod! wat kan ik doen?

1136 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Oct 21, 2017 om 08:04
11513 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Roas 2005 , 

Heeft u online besteld , zo ja lees hier 

Bij een verkeerde levering is er sprake van een non-conformiteit. Het geleverde product voldoet namelijk niet aan de verwachting of beantwoordt niet aan de overeenkomst (het is om het even). Daardoor heeft de klant veel meer rechten dan alleen de wettelijke bedenktijd. Zo heeft de klant twee maanden(!), nadat hij ontdekt heeft dat het geleverde product niet dat is wat hij besteld heeft, de tijd om dit te melden aan de verkoper. Daarbij moet de verkoper dit oplossen door bijvoorbeeld kosteloos het juiste product leveren. Het mag de klant dus niets extra`s kosten om uiteindelijk datgene te krijgen wat hij heeft besteld  .

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://ictrecht.nl/2011/01/09/wat-te-doen-bij-een-verkeerd-geleverd-product/ 

Neem eens contact op met consuwijzer , 

https://www.consuwijzer.nl/contact

panter22
door panter22 - Oct 21, 2017 om 08:16
6599 Antwoorden / Vragen
0

Als je het niet eens kunt worden met de Keukenkampioen, kun je een klacht indienen bij het CBW:
https://wonen.cbw-erkend.nl/pages/3/woonwinkel/cbw-erkende-bedrijven-en-winkels.html

L
ees hier hoe je een klacht kunt indienen:
https://wonen.cbw-erkend.nl/pages/5/sg-cbw/veelgestelde-vragen.html

Algemene voorwaarden Keukenkampioen
https://www.keukenkampioen.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden/

marita5
door marita5 Oct 21, 2017 om 08:18
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , de laatste 2 links zijn alle twee hetzelfde .

panter22
door panter22 Oct 21, 2017 om 08:23
6599 Antwoorden / Vragen

Klopt, je bent razendsnel. Ik heb wat moeite met die hyperlink en heb het intussen hersteld.

marita5
door marita5 Oct 21, 2017 om 08:30
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, je bent razendsnel., ja ik zit er bovenop ;-)) u heeft het inmiddels hersteld thanks 

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 21, 2017 om 09:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen
2

Ik neem aan dat u een bon/orderbevestiging heeft gekregen.
Het apparaat wat daar op staat dient u geleverd te krijgen. Als dat klopt bent u kansloos.

Ge
door Genee - Oct 21, 2017 om 09:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

Verkeerde levering betekent dat je een ander product krijgt dan waarvoor je betaald hebt.
Waarom vraagt de verkoper nu €350 extra te betalen voor het bestelde model?
Kennelijk is er voor de bestelde gasfornuis/oven combi een te lage prijs gerekend.
Wanneer het een groot verschil is waardoor u zelf wel kon bedenken dat de prijs niet kon kloppen mag de verkoper de prijs aanpassen.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de verkoper u een goedkoper model gaat leveren dan afgesproken.
Hij behoort u op de hoogte brengen van de fout en met u te overleggen wat de mogelijkheden zijn.
U vindt het geen acceptabel bod, u wilt dus wel bijbetalen, geen Idee wat de werkelijke verkoopprijs is, maar probeer of de verkoper genoegen neemt met een lagere bijbetaling, b.v. €200.
Of de verkoper heeft op de orderbon het goedkopere model genoteerd, dan is het uw fout om dat niet te controleren.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 21, 2017 om 09:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar ts moet ff op haar bon kijken, dan kan het hele bijbetalen worden weggestreept als bon en apparaat hetzelfde blijken. 
Iedereen hier gaat al de juridische mogelijkheden aanvoeren terwijl er mogelijk weinig aan de hand is.

Ge
door Genee Oct 21, 2017 om 09:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@diewilik
Ben het helemaal met u eens.
Voor mij is het niet duidelijk of wat geleverd is ook op de bon staat of dat de prijs ervan niet klopt.
Denk dat u gelijk hebt dat niet het afgesproken model op de bon staat maar een goedkoper model.
Bij een fout in de prijs meldt je de fout maar ga je niet zomaar een goedkoper model afleveren.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2017 om 16:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat staat er op de bestelbon en wat staat op de afleverbon?
Ik ben wat achterdochtig door uw opmerking "wil niet over de brug komen". Geeft mij de indruk dat u weet dat de winkel gelijk heeft maar dat u door een kennelijke vergissing een voordeel wilt behalen.
Vermeldt u eens wat u besteld heeft (en de prijs) en wat bezorgd is (en die prijs), en dan zonder overbodige uitroeptekens.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer