vi
door vic19460 Jan 4, 2008 om 16:20
Huishouden & energie

Foutieve voorlichting door Energie:direct

Ik heb onjuiste informatie ontvangen van Energie:direct, die beweren voor Essent de administratie te gaan doen maar in werkelijkheid krijg je dan een contract vann Energie:direct.

Die gebeurd telefonisch met bandopname, alles wat je zegt staat op band.

428 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Foutieve voorlichting van/door dit bedrijf is een vaker gehoorde klacht, dat alles op band wordt opgenomen geldt voor meer telefonische aanbiedingen.

Wat is precies je vraag ?

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

essent doet zeker geen administratie voor Energie Direct en ook ik vraag: wat is uw vraag. heeft men u een overeenkomst "aangesmeerd"?

ve
door verwijderd - Jan 4, 2008 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag vic,

Je krijgt ongetwijfeld een schriftelijke bevestiging van de overeenkomst die je hebt afgesloten met ED. Vanaf de datum van ontvangst van die brief heb je 7 werkdagen de tijd om de overeenkomst kosteloos te annuleren. Doe dat schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst. Neem ook even kontakt op met Essent en geef door dat je niet van leverancier verandert en dat zij het bericht van ED daarover kunnen retourneren.

Sukses en met vriendelijke groet.

PS. blijft ED lastig doen, dan kun je altijd een klacht indienen bij de Geschillencommissie (ED is daar lid van).

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Energie direct was in de veronderstelling dat ze mij een kontrakt hadden aangesmeerd via de telefoon. Toen ik het bandje moest insprken heb ik geweigerd en toch kreeg ik via een e-mail een kontrakt. Later kreeg ik een brief dat Essent was opgezegd en ik kreeg na verloop van tijd ook rekeningen ingehouden. Toen ik een inkassobureau uit den hoog de brief kreeg op binnen vijf dagen te betalen heb ik een bandje opgevraagd. Hierna op heb ik gereageerd met het bandje op te vragen. Ik heb toen de kleine lettertjes gelezen van het inkassobureau en heb toen het overkoepelend orgaan ingeschakeld en die hebben mij in het gelijk gesteld en ik heb al het overgemaakte geld en de kostenterugbetaald gekregen.Voor meer informatie kunt u vragen stellen.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vic19460,

Al eens naar de datum van dit topic gekeken? Twee jaar geleden!
Kijk ook eens hier.
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, sorry, sorry!!
Nou heb ik niet goed gekeken! Je was zelf de vragensteller!
Stom, stom, stom van mij!
Juist bedankt voor de terugkoppeling!!
(Helaas wordt er vaak op oude topics gereageerd. Nu keek ik alleen naar de datum en niet naar de naam!)
Met vr.gr.