ws
door wschoonhagen Jun 18, 2010 om 17:56
Huishouden & energie

Gaatjes in was na aanschaf nieuwe wasmachine

In augustus 2009 hebben wij een nieuwe Miele V 5860 softcare systeem wasmachine aangeschaft, sindsdien zitten er gaatjes in de T-shirts, ondergoed en een korte broek.
Ik heb alles al geprobeerd om uit te sluiten dat het in huis zat, zoals kasten goed schoongemaakt en tot op heden overal motten ballen neergelegd, niets mocht helpen en ook nieuwe T-shirts die nog niet in een kast hadden gelegen maar wel waren gewassen kwamen uit de wasmachine met een gaatje of gaatjes, na telefonisch contact met de Miele gaf men mij het advies om de trommel van de wasmachine met een pantykousje te controleren op oneffenheden en/of een T-shirt te kopen en dat met elke was mee te wassen.
Dan kijken of hier ook gaatjes inkomen. Het T-shirt mag niet in de wasmand, droger, hanger of iets dergelijks, waardoor er op die manier gaatjes in kunnen komen.
Ik had een T-shirt bij Zeeman gekocht en dit meerdere keren meegewassen zo ook die keer dat er een nieuw T-shirt van mijn zoon bij zat, het T-shirt van Zeeman was nog heel maar het T-shirt van mijn zoon had gaatje.
Hierna weer met de Miele gebeld en het uitgelegd, ze zouden een monteur sturen.
De monteur kwam woensdag 16 juni 2010 en bekeek de wasmachine en de T-shirts en vroeg of mijn zoon lange nagels had of dat hij op een stoel had gezeten waar haakjes aan zaten of hij wel eens in een gevecht zat en of er aan het hangertje waar ik het T-shirt op hing om te drogen geen haakjes zaten.
De gaatjes die midden voor zaten werd niet naar gekeken omdat ze er van uitgaan dat dit door een riem komt die mijn zoon en dochter nooit dragen, uiteindelijk keek de monteur het test T-shirt na en kon hier geen gaatjes vinden maar vroeg waar ik het gekocht had, ik zei bij Zeeman dit bleek niet goed te zijn het moest een T-shirt van de HEMA zijn omdat ze die kwaliteit kenden. Of ik een T-shirt van de HEMA wilde gaan kopen en dan 14 dagen met elke was meewassen.
Ik heb gelijk woensdagmiddag 16-6-2010 een pakje van 2 T-shirt bij de HEMA gekocht en deze elke keer meegewassen, hier zitten nu hele kleine gaatjes in.
Ik heb nu een berichtje naar de Miele gestuurd met de vraag of ik hier 14 dagen mee door moet gaan of dat er op korte termijn iets mee gedaan wordt, zo niet dan met het risico dat er in de te wassen garderobe straks gaatjes zitten.
Op dit moment doe ik alle T-shirts in een soort waszak zodat het wasgoed gespaard blijft maar dat lijkt mij niet de bedoeling.
Ik heb ook een beetje op Google gekeken en er blijken meer mensen last van te hebben.
Hier bij ons in het dorp hoorden wij er ook van en allemaal met een Miele wasmachine.
Ik vraag me af of u hier ook al meer van gehoord heeft en of er iets aan te doen is.

4366 1 Rapporteer

erik008
door erik008 - Jun 18, 2010 om 18:04
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Deze vraag is recentelijk eerder gestelt.

Link