yv
door yvette9 Jan 9, 2008 om 12:37
Huishouden & energie

Garantie bad-/douchecombinatie

Wij hebben een bad-/douchecombi gekocht bij firma faya4you (bouwpakket). Er zijn een aantal zaken niet goed aan de combi.


1. de voorgeboorde gaatjes op het "plafond-deel"zijn verkeerd geboord


2. de koudwateraansluiting op het bad lekt


3. glazen wand past niet


4. hoofdsteun is heel moeilijk monteerbaar


5. glazen deur (veiligheidsglas) is uit elkaar gesprongen terwijl wij het vasthadden om neer te zetten (dus niet gestoten of laten vallen).


Ik heb met de verkoper gebeld, die zei


ad 1. ligt aan ons, wij hebben het deel verkeerd om (kan niet eens). wij kunnen makkelijk zelf nieuwe gaatjes boren


ad 2. mevrouw het is een bouwpakket, dit kunt u verwachten (hebben wij inmiddels zelf verholpen)


ad 3. ligt aan ons, wij doen het niet goed


ad 4. ja dat kan soms lastig zijn maar het is niet moeilijk


ad 5. mevrouw als  de deur heeft laten vallen kunnen wij daar niets aan doen. toen ik reageerde dat wij de deur NIET hebben laten vallen zei de man dat wij de deur direct van de kou in de warmte hadden gehaald om te monteren. Toen ik zei dat dit ook niet zo was, zei hij dat we teveel met de deur geschud hadden...


en daarna dat ik het het moest verhalen op onze glasverzekering. Echter, de glasverzekering van ons huurhuis dekt dit niet en de inboedelverz. ook niet.


Na 2 dagen weer gebeld, zelfde man gesproken, al ontkende hij dit. Hij wilde eerst ook zijn naam niet geven. Een nieuwe deur kost zo'n 150-200 euro (ik neem aan excl. bezorgen van 75 euro)


Ik moest maar mijn WA verzekering bellen.


Kortom: onbeschoft, alles afschuivend etc.


Vraag: hoe krijgen wij een nieuwe deur en een nieuw  "plafond-deel".


 


 


 

1554 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vladja
door vladja - Jan 9, 2008 om 12:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

Het advies om uw WA verzekering te bellen slaat nergens op. Een WA-verzekering is voor schade, die je met een motorvoertuig oebrent an derden.

Een Aansprakelijkheidsverzekering Voor Particulieren (AVP) dekt schade, die u toebrengt aan derden met uitzondering van schade toegebracht door een motorvoertuig. U leidt hier zelf schade en kunt dus geen beroep doen op de verzekering.

Vladja



yv
door yvette9 - Jan 9, 2008 om 15:14
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik vond het ook een onzinnig advies om naar WA verz te gaan, dit heb ik vermeld om aan te geven met wat voor mensen we hier te maken hebben. Maar wat doe ik nu? Hoe kom ik aan mijn garantie (er  zat een jaar garantie op de combi, alleen bij navraag blijkt dat niet op het glas...). En gaatjes zelf bijboren lijkt me ook niet zo'n optie, als het misgaat kunnen we in het geheel geen aanspraak meer maken op de garantie.

4711
door 4711 - Jan 9, 2008 om 17:45
885 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ga vlak voor sluitings tijd met alles terug en eis uw geld terug!
Het is een ondeugdelijk produkt en neem enkele sterke vrienden mee, als ze de politie bellen omdat U niet eerder weg gaat voordat je geld hebt komen ze nog meer in de problemen!





vladja
door vladja - Jan 9, 2008 om 18:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

4711Gozik,

Dom advies. De enige die in de problemen komt, zijn de (be)dreigers.

Vladja



4711
door 4711 - Jan 9, 2008 om 18:12
885 Antwoorden / 2 Vragen
0

@ Vladja,
Je hebt officieel gelijk maar gezien verdere gevonden resultaten is het dus de methode die de firma dus blijkbaar wel vaker gebruikt!

Niet eerder weg gaan tot je geld hebt is nog geen dreigen, en weigeren weg te gaan zou nog binnen de wettelijke grenzen zijn volgens mijn!

Wel moet je met meerdere personen gaan omdat ze soms met meerdere personeels leden jou de winkel uit kunnen werken!
Een fout niet monteerbaar zonder extra te boren produkt heeft dus meerdere produktie fouten en als zij niets toegeven lijkt mij dit helaas niet de netste maar wel de enige werkzame methode.



vladja
door vladja - Jan 9, 2008 om 18:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen
0

4711/Gozik,

We zijn hier in Nederland en niet in Rusland. Als je hier in inbreker te hardhandig je huis uit werkt, heb je zo een aanklacht wegens mishandeling/bedreiging aan je broek en zit je vast, terwijl de inbreker vrij rond loopt.

Vladja



4711
door 4711 - Jan 9, 2008 om 19:06
885 Antwoorden / 2 Vragen
0

@ Vladja,

Ten eerste ben ik geen Gozik maar Tsiburaska.
Verder heb ik elders gelijksoortige verhalen gevonden, en daarom een advies het wel netjes te houden maar enige druk is niet verboden!

Een inbreker invalide maken weet ik wel.... maar soms is iets meer druk dan normale gesprekken helaas bij dit soort firma's vaak het enige wat snel resultaat opleverde!
Als zij met dit soort broodje AAP verhalen komen zou ik het wel doen!
De vragensteller moet zelf beoordelen wat deze van mijn voorstel vind en er eerst zelf goed over nadenken en of deze dat wil?
Vergeet niet dat we van een nette Nederlandse steeds meer een Multiculturele achtergrond krijgen dus als ik het zo zie>>>
Een Afrikaanse klant als Ali B. zal iets heftiger reageren als een Gronings boertje!



yv
door yvette9 - Jan 9, 2008 om 21:29
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik ben gewoon op zoek naar de JURIDISCH beste manier om hen aan te pakken, stappenplan etc.


geen strijdtonelen (trouwens hoe vervoer je een al geplaatse en aangesloten bad-/douche combi in een personenauto over een rit van 2 uur? ....

am
door amber_1 - Jan 12, 2008 om 22:12
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

2 uur rijden. was het daar weer iets voordeliger. kun je zien voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten werkt niet.

yv
door yvette9 - Jan 12, 2008 om 22:13
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik zou het op prijs stellen als u niet oordeelt over iets waar u niets van af weet. 

tonnieboy
door tonnieboy - Jan 12, 2008 om 22:27
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Geeft Gozik annex 4711 weleens een verstandig advies dan ??


tonnieboy
door tonnieboy - Jan 12, 2008 om 22:35
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Advies van verkoper raakt inderdaad kant noch wal waar hij u verwijst naar de glasverzekering of WA / AVP. Zie reactie VLadja.

Een gehard glazen deur zal niet bezwijken bij belasting binnen het vlak maar vrijwel altijd bij enige wrijving / aanlopen / stoten in de randstrook. Dat de leverancier geen breukrisico wil nemen lijkt me normaal daar u zelf heeft gemonteerd. Ik neem aan dat de deur heel en gaaf werd geleverd aan u.

Montage en bouwpakketten vragen om veel geduld en werk met beleid want er staat vaak iets verkeerd vermeld of de maatvoering klopt niet. Zolang u een terechte klacht heeft zal die opgelost moeten worden door de leverancier. Er is sprake van consumentenkoop en dat impliceert dat het product aan de verwachtingen moet voldoen.



yv
door yvette9 - Jan 12, 2008 om 22:44
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Aangezien de verkoper niets wil doen, is mijn vraag nog welke stappen moet ik precies ondernemen.


zoals: eerst een e-mail met bericht van ontvangst (is al gebeurd). En hoe nu verder als verkoper niet reageert?

tonnieboy
door tonnieboy - Jan 14, 2008 om 13:53
1094 Antwoorden / 2 Vragen
0

Om een klacht serieus te nemen en zeker te weten dat die ontvangen is bij geadresseerde kunt u het beste aangetekend met bericht van ontvangst verzenden of simpelweg per fax met verzendbevestiging.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer