Garantie kraan wastafel
De kraan van de badkamer begon te lekken. Contact opgenomen met Karwei kraan viel binnen de garantie, geheel nieuw binnenwerk gekregen van Tiger. Volgens Karwei heb ik nu helemaal geen garantie meer, ook niet op het nieuw binnen werk. Is dit juist.
Het eerste garantie blijft bestaan maar alleen de tijd vanaf de eerste levering, dus geen nieuwe garantie termijn.
Er is wel wat verschil, als de kraan ter reparatie is aangeboden en door Karwei hersteld wordt dan vervalt de garantie niet maar loopt gewoon door. Gaat vraagsteller zelf aan de slag dan vervalt de garantie wel. Ondeskundig door derden hersteld, heet dat dan zo mooi.
U heeft altijd recht op de wettelijke garantie. Of u daar aanspraak op kunt maken kan ik op basis van uw post niet inschatten.
Garantiekader blijft 2 jaar of langer.
Een reparatie schort of verlengt de garantietermijn niet.
Hoe oud is de kraan? Kreeg u het nieuwe binnenwerk toevallig vlak voor het verstrijken van de garantietermijn?
wolfgang wölfe schreef op donderdag 11 apr 2013, 19:52: Garantiekader blijft 2 jaar of langer.
Een reparatie schort of verlengt de garantietermijn niet.
Hou toch op dat de verkopende partij minimaal twee jaar garantie moet verstrekken. Dat is echt de grootste leugen!
De term wettelijke garantie slaat niet op de garantietermijn die de verkopende partij verstrekt maar is gewoon een andere term voor conformiteit:"De zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden."
Dat de consumentenautoriteit onder de term "wettelijke garantie" totaal iets anders verstaat, betekent nog niet dat daar rechten aan ontleent mogen worden.
Als men keihard beweerd dat volgens de Europese richtlijn de verkopende partij minimaal twee jaar garantie moet verstrekken terwijl dat nergens in die richtlijn terug te vinden is, licht men de consument totaal verkeerd voor.
Maarja, de volgende keer ga je gewoon weer beweren dat de verkopende partij echt minimaal twee jaar garantie moet verstrekken, omdat de consumentenautoriteit dat van mening is.
Duh!!!!!
In Nederland heeft de consumentenautoriteit en consuwijzer totaal niets te zeggen over de wetgeving. Zij bepalen de wetgeving niet.
Komt ook nog bij dat volgens de disclaimer van consuwijzer zeer duidelijk aangeeft dat de teksten van consuwijzer de lezer geen rechten geeft en dat daardoor de lezer op de teksten van consuwijzer geen rechten kan claimen.
DUS DOE DAT DAN OOK NIET !!!!
jennemie schreef op donderdag 11 apr 2013, 14:54: De kraan van de badkamer begon te lekken. Contact opgenomen met Karwei kraan viel binnen de garantie, geheel nieuw binnenwerk gekregen van Tiger. Volgens Karwei heb ik nu helemaal geen garantie meer, ook niet op het nieuw binnen werk. Is dit juist.
valerius-2 gaf het goede antwoord: bij reparatie of vervanging onder garantie vangt de garantieperiode niet opnieuw aan.
Komt ook nog bij dat garantie een gunst is, geen recht. Degene die garantie geeft is dat niet verplicht en bepaald zelf de garantievoorwaarden, garantietermijn en de rechten die de garantiegever de koper toekent.
Daarnaast is er ook nog de conformiteitsregel: "De zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden."; oftewel: het product dient volgens de overeenkomst geleverd te zijn en de eigenschappen te bezitten welke de koper op grond van die overeenkomst had mogen verwachten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en verkopende partij. Dat wordt ook wel "wettelijke garantie" genoemd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer