je
door jennemie Apr 11, 2013 om 14:54
Huishouden & energie

Garantie kraan wastafel

De kraan van de badkamer begon te lekken. Contact opgenomen met Karwei kraan viel binnen de garantie, geheel nieuw binnenwerk gekregen van Tiger. Volgens Karwei heb ik nu helemaal geen garantie meer, ook niet op het nieuw binnen werk. Is dit juist.

3858 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het eerste garantie blijft bestaan maar alleen de tijd vanaf de eerste levering, dus geen nieuwe garantie termijn.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is wel wat verschil, als de kraan ter reparatie is aangeboden en door Karwei hersteld wordt dan vervalt de garantie niet maar loopt gewoon door. Gaat vraagsteller zelf aan de slag dan vervalt de garantie wel. Ondeskundig door derden hersteld, heet dat dan zo mooi.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft altijd recht op de wettelijke garantie. Of u daar aanspraak op kunt maken kan ik op basis van uw post niet inschatten.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Garantiekader blijft 2 jaar of langer.

Een reparatie schort of verlengt de garantietermijn niet.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe oud is de kraan? Kreeg u het nieuwe binnenwerk toevallig vlak voor het verstrijken van de garantietermijn?

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op donderdag 11 apr 2013, 19:52: Garantiekader blijft 2 jaar of langer.

Een reparatie schort of verlengt de garantietermijn niet.

Hou toch op dat de verkopende partij minimaal twee jaar garantie moet verstrekken. Dat is echt de grootste leugen!

De term wettelijke garantie slaat niet op de garantietermijn die de verkopende partij verstrekt maar is gewoon een andere term voor conformiteit:"De zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden."
Dat de consumentenautoriteit onder de term "wettelijke garantie" totaal iets anders verstaat, betekent nog niet dat daar rechten aan ontleent mogen worden.

Als men keihard beweerd dat volgens de Europese richtlijn de verkopende partij minimaal twee jaar garantie moet verstrekken terwijl dat nergens in die richtlijn terug te vinden is, licht men de consument totaal verkeerd voor.

Maarja, de volgende keer ga je gewoon weer beweren dat de verkopende partij echt minimaal twee jaar garantie moet verstrekken, omdat de consumentenautoriteit dat van mening is.
Duh!!!!!

In Nederland heeft de consumentenautoriteit en consuwijzer totaal niets te zeggen over de wetgeving. Zij bepalen de wetgeving niet.
Komt ook nog bij dat volgens de disclaimer van consuwijzer zeer duidelijk aangeeft dat de teksten van consuwijzer de lezer geen rechten geeft en dat daardoor de lezer op de teksten van consuwijzer geen rechten kan claimen.
DUS DOE DAT DAN OOK NIET !!!!

ve
door verwijderd - Apr 11, 2013 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

jennemie schreef op donderdag 11 apr 2013, 14:54: De kraan van de badkamer begon te lekken. Contact opgenomen met Karwei kraan viel binnen de garantie, geheel nieuw binnenwerk gekregen van Tiger. Volgens Karwei heb ik nu helemaal geen garantie meer, ook niet op het nieuw binnen werk. Is dit juist.

valerius-2 gaf het goede antwoord: bij reparatie of vervanging onder garantie vangt de garantieperiode niet opnieuw aan.

Komt ook nog bij dat garantie een gunst is, geen recht. Degene die garantie geeft is dat niet verplicht en bepaald zelf de garantievoorwaarden, garantietermijn en de rechten die de garantiegever de koper toekent.

Daarnaast is er ook nog de conformiteitsregel: "De zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden."; oftewel: het product dient volgens de overeenkomst geleverd te zijn en de eigenschappen te bezitten welke de koper op grond van die overeenkomst had mogen verwachten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en verkopende partij. Dat wordt ook wel "wettelijke garantie" genoemd.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2013 om 01:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de gerepareerde kraan nu naar wens?