Garantie op nieuwe CV ketel
Hallo ik ben van plan om een nieuwe CV ketel te kopen nu moet ik zo staat in de offerte dat ik 24 maand 15 euro per maand service kosten moet betalen anders heb ik geen garantie op voorrijkosten en arbeidsloon is dat zo zit toch 2 jaar fabrieksgarantie op incl Arbeidsloon en voorrijkosten
Topantwoord
Bij wie wilt u kopen? Lijkt mij erg veel, €15,00 p.m. aan servicekosten. Meestal komt men 1 x per jaar de ketel schoonmaken (of 1½ jaar), dus benieuwd bij wie u wilt kopen.
Heb offerte van Feenstra verwarming
Daar was ik dus al bang voor. Als ik u een vriendelijk advies mag geven, zoek dan naar een andere leverancier. Feenstra staat niet echt heel goed bekend. Er zijn veel onderwerpen over Feenstra te vinden op de Vraag & Beantwoord site hier. Kunt u zoeken onder veelgestelde vragen en u Feenstra intypt.
@tenormin +10
U heeft recht op de wettelijke garantie. Dat is heel wat anders dan fabrieksgarantie. U heeft dus recht op een goed werkend product, de verkoper is daarvoor verantwoordelijk. Hoe hij dit met de "fabriek" regelt is zijn probleem. Of binnen dit recht ook de arbeidskosten en voorrijkosten vallen is niet altijd bij definitie zo.
Bij een gemonteerde cv ketel zou je mogen verwachten dat bij een terechte garantie claim en herstel ter plaatse redelijkerwijs mogelijk is, dat deze kosten onder de garantie vallen.
Je kan een cv ketel niet zomaar even los koppelen, opsturen of brengen voor herstel onder garantie.
Hallo Janeertink ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/installatiebedrijven-leven-eigen-onderhoudscontracten-niet-na/
U heeft wettelijke garantie en problemen met de cv ketel moeten de eerste 2 jaar gratis opgelost worden.
Feenstra verplicht u een overbodig service abonnement te nemen.
Zou maar een andere leverancier nemen.
Bij een defect dat onder garantie valt, vergoedt de fabrikant de materiaalkosten. Dit loopt meestal via de installateur of reparateur. Voorrijkosten en arbeidsloon vallen niet binnen de garantie, tenzij de reparatiedienst van de fabrikant de storing door verhelpt. Bij sommige fabrikanten is het mogelijk om garantie op de cv-ketel bij te kopen.
https://www.consumentenbond.nl/cv-ketel/cv-ketel-garantie#:~:text=Bij%20een%20defect%20dat%20onder,fabrikant%20de%20storing%20door%20verhelpt.
Je moet gewoon bij de aanschrijfprijs van de cv ketel (24x15) €360 bijtellen.
Als je geluk hebt, dan werkt de ketel 2 jaar perfect, mocht er wel wat aan de hand zijn, dan komen ze zo snel mogelijk.
Heb je geen abonnement, dan moet je achteraan aansluiten.
Waarom er zoveel kritiek is op Feenstra, begrijp ik niet. Elke 2 jaar krijg je automatisch bericht dat een monteur komt voor onderhoud.
Je zal toch wel meerdere offertes hebben gevraagd?
Het is uw leverancier die u dit zo voorstelt, u hoeft daar niet in mee te gaan. Voor de leverancier is dit gewoon een stukje marge, hij kan u ook wat meer laten betalen, geen contract en dan moet hij nog steeds 2 jaar garantie geven. Nogmaals, keuze van de leverancier en aan u om uw leverancier te kiezen.
Over de garantie, heeft u gelijk.... maar als middels in de winter de CV-ketel in de weekend voor de Kerstdagen opgeeft dan heeft je bijna hele week zonder verwarming en warmwater, met service abbonnement binnen een paar uur een monteur voor de deur! Tenminste in mijn geval, de cv-ketel storing op oudjaar nacht, de monteur kwam op s'morgen van nieuwjaardag. Ik nam onderhoudsabonnement van een plaatselijk bedrijf.
Dat is het risico dat je dan neemt inderdaad. Het punt is dat wat de één een logische keuze vindt sommige andere mensen ervaren als een soort persoonlijke belediging; "Ik heb daar al recht op dus ik ga niets betalen". Niets mis mee maar ga dan ook naar een budget minded leverancier dan versta je elkaar over en weer beter.
In feite is het onzin, u heeft hoe dan ook recht op de fabrieksgarantie en verder, als al gezegd, is er sprake van wettelijke garantier die prevaleert op fabrieksgarantie (en dus voorgaat/belangrijker is).
Ik geef u nu enkele verwijzingen indeze en ook de wetteksten die van toepassing zijn. Bij het zich voordoen van 'garantieproblemen"is de verkoper' geheel aansprakelijken daarmee voor alle kosten die aan de orde zouden zijn bij een mankement (en ook nog indien het binnen 6 maanden dient te bewijzen dat de oorzaak niet aan u te verwijten is.
Mijn advies is: kijk uit naar een andere leverancier die deze buitenwettelijke 'aanbieding' niet doet, resp. ga niet in op die aanbieding.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
Vraag ook een paar offertes aan bij plaatselijke leveranciers. U zult zien dat u al een paar honderd euro goedkoper uit kunt zijn voor dezelfde ketel.
Ik heb vorig jaar ook een offerte bij Feenstra aangevraagd en had al twee andere offertes, ik schrok mij rot van de prijs van Feenstra.
Aanvulling: één van de leveranciers zei zelfs dat ik 2 jaar garantie had op de ketel en dat er bij een nieuwe ketel om de 2 jaar onderhoud wordt uitgevoerd en indien ik een onderhoudscontract wenste dit pas na de eerste 2 jaar in ging.
Persoonlijk ben ik me twee jaar geleden helemaal de tandjes geschrokken van een lokale offerte waarbij ik bij het CV collectief van de Consumentenbond een kleine €800 goedkoper uit was. Daar moest ik dan wel een vergelijkbaar service abonnement bij nemen voor twee jaar. En dat is het punt, je moet alles optellen en kijken wat je ervoor krijgt en vergelijken met alternatieven en niet één aspect eruit pakken.
Voor de TS zoek een andere leverancier, de reclame die deze maakt op de TV komt niet altijd overeen met de werkelijkheid.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer