Garantie op planten
Een tuincentrum gaat per 01 januari verbouwen. Hierdoor worden er twee weken voor 31 dec alle artikelen voor 50% van de prijs aangeboden. In deze periode is er een 3 delelige Yuga aangeschaft. Nieuw € 35,-- Dus voor betaald € 17,50 Na ongeveer 3 weken vertoont één van de stammen gele bladeren. Nog even één tot twee weken aangekeken, echter de bladeren werden steeds geler. Mee teruggegaan naar het tuincentrum. Deze constateerde inderdaad wortelrot.
Welke vergoeding is normaal: Nieuwe plant, een tegoedbon of geld terug.
Het tuincentrum wil het volgende:
Nieuwe plant voor € 17,50
Een tegoedbon van € 12,--
Geen geld terug.
Wat is redelijk en terecht.
U krijgt van het tuincentrum een nieuwe plant aangeboden en dat lijkt mij meer dan redelijk! Suc6
Ja, maar voor deze nieuwe plant moeten wij nogmaals € 17,50 betalen. Als we dit doen hebben we dus 2x € 17,50 betaald. Oftewel: Het volle pond.
Naar mijn mening moet het tuincentrum met gesloten beurs een plant aanbieden.
Ik denk dat het tuincentrum niet bewust zieke planten voor een opruimingsprijs heeft verkocht. Er is dus sprake van een 'verborgen gebrek' waarvoor het Tuincentrum aansprakelijk is. Maar als het er op aankomt is het moeilijk te bewijzen en kost het heel veel om je gelijk te krijgen. Het Tuincentrum biedt nu een vergoeding van 50% als je een nieuwe plant koopt. (De opruiming is voorbij dus die kostweer 35 Euro) of een tegoedbon van 12 Euro. Een beetje krenterig wel ja. Zeker als je bedenkt dat heel veel klanten zouden hebben gedacht: "Plantje uit de opruiming, dat kon je verwachten!!! Pech gehad" Die zien ze gewoon nooit meer terug. Pak de tegoedbon en koop iets doods waar niets mee kan gebeuren.
Is inderdaad te overwegen, maar hier komt nog een ander aspect om de hoek kijken.
Toen we de klacht meldden, hadden we de plant in kwestie bij ons. Men heeft toen één stengel er volledig uitgetrokken. Door deze aktie werd gekonstateerd dat deze stengel volledig verrot was en niet meer was te herstellen. "Bij Yuca's kwam dit wel vaker voor", werd er gezegd. "Wij gaan een nieuwe plant voor u bestellen". "Kan 1 tot 2 weken gaan duren".
We hebben onze, kapotte plant, daar toen achtergelaten. We zouden per slot van rekening een nieuwe krijgen. Tot dat wij ruim één week later telefonisch te horen kregen dat ze toch een andere mening hadden. Het gaat nu om het principe!! Als wij nu niet akkoord gaan met een tegoedbon van € 12,-- kunnen wij dus onze oude plant terug eisen. Alleen deze is niet meer in die staat zoals wij hem gekocht hebben. Eén stengel is per slot van rekening volledig door het tuincentrum uit de pot gerukt. Misschien hebben ze hem helemaal niet meer. Zij hebben dus mijn eigendom vernield. Daarbij komt nog dat ze een nieuwe beloofd hebben!!
Is het nu redelijk dat ik een tegoedbon krijg voor het bedrag dat ik voor de plant betaald heb? Dit lijkt mij toch redelijk.
Wat het tuincentrum aanbiedt is heel reeel. Immers u kosten waren destijds € 17,50. Dit vergoeden ze onder voorwaade dat u daar bij hen een plant voor uitzoekt. mi geen verkeerd voorstel.
Nee dit begrijpt u verkeerd. Ze vergoeden geen € 17,50 maar € 12,50 in de vorm van een tegoetbon.
vreemd er staat toch echt een nieuwe plant voor € 17,50. Wellicht is bedoeld onder bijbetaling van €17,50 een gelijke plant. Het is dan zo dat u idd € 35.00 heeft uitgegeven voor de plant en die dan wellicht niet zou gekocht hebben. Echter ze hoeven geen garantie te geven. Helaas wel mag je verwachten dat ze goede planten verkopen. Vraag is wortelrot wanneer is het te constateren, wellicht zegt tuincentrum dat u teveel water heeft gegeven. Ik heb zelf de ervaringbij dergelijke winkels dat ze al snel de schuld bij de aankper leggen.
Het is inmiddels geregeld. Toen ik met zijn voorstel niet akkoord kon gaan heb ik mijn eigendom teruggeeisd. Doordat hij mijn eigendom had weggegooid, heeft hij dan toch maar met gesloten beurs een nieuwe plant gegeven. In deze kon hij niet anders.
NB Volgens mij zit er wel degelijk garantie op levende waar, zoals dieren en planten. Dit was vroeger we anders.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer