be
door beek3652 Feb 6, 2004 om 14:29
Huishouden & energie

Garantie op planten

Een tuincentrum gaat per 01 januari verbouwen. Hierdoor worden er twee weken voor 31 dec alle artikelen voor 50% van de prijs aangeboden. In deze periode is er een 3 delelige Yuga aangeschaft. Nieuw € 35,-- Dus voor betaald € 17,50 Na ongeveer 3 weken vertoont één van de stammen gele bladeren. Nog even één tot twee weken aangekeken, echter de bladeren werden steeds geler. Mee teruggegaan naar het tuincentrum. Deze constateerde inderdaad wortelrot.
Welke vergoeding is normaal: Nieuwe plant, een tegoedbon of geld terug.
Het tuincentrum wil het volgende:
Nieuwe plant voor € 17,50
Een tegoedbon van € 12,--
Geen geld terug.
Wat is redelijk en terecht.

5290 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U krijgt van het tuincentrum een nieuwe plant aangeboden en dat lijkt mij meer dan redelijk! Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, maar voor deze nieuwe plant moeten wij nogmaals € 17,50 betalen. Als we dit doen hebben we dus 2x € 17,50 betaald. Oftewel: Het volle pond.
Naar mijn mening moet het tuincentrum met gesloten beurs een plant aanbieden.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik denk dat het tuincentrum niet bewust zieke planten voor een opruimingsprijs heeft verkocht. Er is dus sprake van een 'verborgen gebrek' waarvoor het Tuincentrum aansprakelijk is. Maar als het er op aankomt is het moeilijk te bewijzen en kost het heel veel om je gelijk te krijgen. Het Tuincentrum biedt nu een vergoeding van 50% als je een nieuwe plant koopt. (De opruiming is voorbij dus die kostweer 35 Euro) of een tegoedbon van 12 Euro. Een beetje krenterig wel ja. Zeker als je bedenkt dat heel veel klanten zouden hebben gedacht: "Plantje uit de opruiming, dat kon je verwachten!!! Pech gehad" Die zien ze gewoon nooit meer terug. Pak de tegoedbon en koop iets doods waar niets mee kan gebeuren.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Is inderdaad te overwegen, maar hier komt nog een ander aspect om de hoek kijken.
Toen we de klacht meldden, hadden we de plant in kwestie bij ons. Men heeft toen één stengel er volledig uitgetrokken. Door deze aktie werd gekonstateerd dat deze stengel volledig verrot was en niet meer was te herstellen. "Bij Yuca's kwam dit wel vaker voor", werd er gezegd. "Wij gaan een nieuwe plant voor u bestellen". "Kan 1 tot 2 weken gaan duren".
We hebben onze, kapotte plant, daar toen achtergelaten. We zouden per slot van rekening een nieuwe krijgen. Tot dat wij ruim één week later telefonisch te horen kregen dat ze toch een andere mening hadden. Het gaat nu om het principe!! Als wij nu niet akkoord gaan met een tegoedbon van € 12,-- kunnen wij dus onze oude plant terug eisen. Alleen deze is niet meer in die staat zoals wij hem gekocht hebben. Eén stengel is per slot van rekening volledig door het tuincentrum uit de pot gerukt. Misschien hebben ze hem helemaal niet meer. Zij hebben dus mijn eigendom vernield. Daarbij komt nog dat ze een nieuwe beloofd hebben!!
Is het nu redelijk dat ik een tegoedbon krijg voor het bedrag dat ik voor de plant betaald heb? Dit lijkt mij toch redelijk.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat het tuincentrum aanbiedt is heel reeel. Immers u kosten waren destijds € 17,50. Dit vergoeden ze onder voorwaade dat u daar bij hen een plant voor uitzoekt. mi geen verkeerd voorstel.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee dit begrijpt u verkeerd. Ze vergoeden geen € 17,50 maar € 12,50 in de vorm van een tegoetbon.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

vreemd er staat toch echt een nieuwe plant voor € 17,50. Wellicht is bedoeld onder bijbetaling van €17,50 een gelijke plant. Het is dan zo dat u idd € 35.00 heeft uitgegeven voor de plant en die dan wellicht niet zou gekocht hebben. Echter ze hoeven geen garantie te geven. Helaas wel mag je verwachten dat ze goede planten verkopen. Vraag is wortelrot wanneer is het te constateren, wellicht zegt tuincentrum dat u teveel water heeft gegeven. Ik heb zelf de ervaringbij dergelijke winkels dat ze al snel de schuld bij de aankper leggen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is inmiddels geregeld. Toen ik met zijn voorstel niet akkoord kon gaan heb ik mijn eigendom teruggeeisd. Doordat hij mijn eigendom had weggegooid, heeft hij dan toch maar met gesloten beurs een nieuwe plant gegeven. In deze kon hij niet anders.
NB Volgens mij zit er wel degelijk garantie op levende waar, zoals dieren en planten. Dit was vroeger we anders.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer