an
door anja82 Jan 27, 2007 om 19:04
Huishouden & energie

Gele verkleuring in bad

wij hebben sinds ruim een jaar een pergamon kleurige hoekbad van Wilux. Nu zag ik van de week tijdens het schoonmaken dat het bad verkleurd is. Het is met name in de "zithoek" verkleurd en een stukje op het rand van het bad. Het is niet helemaal egaal verkleurd ofzo en het zit onder de normale waterniveau. Het bad staat ook niet in het zonlicht.

Heeft iemand dit ook eens gehad en kan dit verholpen worden???

10856 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anja,

Ik ken het verschijnsle niet persoonlijk, maar van wat ik opmaak uit je vraag, lijkt het erop dat de verkleuring te wijten is aan (zure) afscheidingsstoffen uit de huid. Het stukje op de rand van het bad, is dat toevallig op de plaats waar je je armen laat rusten of waar veel handcontract mee is?

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

de plek op de rand is niet echt een plek waar ik op lig, de plekken in het bad zitten wel in het zitgedeelte tegen de zijkant.

Is hier iets tegen te doen? Ik spoel het bad altijd na als ik heb gebadderd.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2007 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Anja,

Is de badkuip van kunststof of ge-emailleerd staal? Kunststof kan inderdaad verkleuren, van emaille is dat niet de bedoeling. Ik vermoed dus dat uw bad van kunststof is (acryl). Echter zelfs met kunststof is de verkleuring erg rap opgetreden.

Ik weet niet hoeveel garantie Wilux geeft, maar de meeste topmerken geven 25 jaar garantie op kleurverandering. Het is dus raadzaam om de verkoper van uw badkuip hier eens op aan te spreken en deze een expert te laten sturen om het bad te inspecteren.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 03:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Anja

Een wilde gok: behandel de plekken eens met karnemelk op een schuurspons. Geen grap!

Groet, C.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit ten alle tijden melden bij de leverancier en eisen dat dit verholpen word ik verwacht er geen problemen mee omdat wilux een goede reputatie heeft en graag houd!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kreeg een tip van iemand om het met "gele spul van de Wibra" te proberen. Oftewel Dasty a € 1,70 ofzo, en wat denk je? Zo goed als verdwenen!!! Hopelijk blijft het weg!

In ieder geval bedankt voor jullie tips!

ve
door verwijderd - Mar 13, 2007 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien het bad relatief nieuw is zou ik als ik u was eerst contact opnemen met de leverancier en/of de fabrikant en even afwachten wat daar uitkomt. Foto's maken van de klacht is aan te raden zodat met bij de fabrikant/leverancier kan zien wat er bedoeld wordt met de klacht. Als er niets uit het contact komt met de laverancier/fabrikant kun je eens proberen het te reinigen met amoniak (wel eerst even afzuiging aanzetten/raam/deuropenen ivm stank.)

ik hoor graag hoe het afloopt.