ad
door adie Oct 16, 2010 om 22:31
Huishouden & energie

Geur van geconcentreerde wasmiddelen

Aan Kassa,

Zou u voor alle nederlandse vrouwen ( en betreffende mannen) die thuis de was doen, aandacht willen besteden aan de geconcentreerde wasmiddelen van tegenwoordig?
De geur die al ( ik heb ze geprobeerd) deze wasmiddelen in het wasgoed achterlaten, na drogen en strijken, is de geur van oud zweet. Dit is sinds de invoering van de geconcentreerde wasmiddelen, waarbij minder wasmiddel wordt gebruikt zgn. voor een beter milieu.
De was ruikt niet lekker fris. Het is een heel nare geur. Bovendien moet heel nederland er last van hebben. Dat wil je niet ruiken als je net de was hebt gedaan of schone kleding aantrekt.
In de fles ruikt het al afschuwelijk en als je het ophangt of in de wasdroger doet wordt het niet beter. Wat kan ik doen als consument. Ik wil dit niet. Moet ik weer terug naar de groene zeep? Die ruikt in elk geval beter.
Ben natuurlijk benieuwd of Kassa meer vragen hierover heeft gehad en of Kassa het als onderwerp wil behandelen.

Met vriendelijke groet,
Adie [edit - redactie]

22767 18 Rapporteer

blekkie
door blekkie - Oct 16, 2010 om 22:52
18 Antwoorden / 7 Vragen

mijn geconcentreerde wasmiddelen ruikt lekker,, licht het niet aan uw was machine? droger?

Lsk520
door Lsk520 - Oct 16, 2010 om 23:01
827 Antwoorden / 2 Vragen

Laat even Uw telefoonnummer verwijderen of zit U op "leuke" telefoontjes te wachten?
Stuur een mail naar de redactie!

di
door dirk2 - Oct 16, 2010 om 23:15
364 Antwoorden / 21 Vragen

Probeer eens een ander merk. Laatst kocht ik Witte Reus (niet geconcentreerd) rook ook niet zo lekker, Robijn idem.

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 17, 2010 om 00:34
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik altijd de goedkoopste wasmiddel die er is en als de was droog is dan gaat het de kast in en steek ik er hier en daar nog verpakte geparfummeerde zeep tussen en helemaal geen probleem, misschien kan je er wat mee.

Mvrgrt Nico

edwardus
door edwardus - Oct 17, 2010 om 03:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de was gebruik ik nog altijd poeder, geen last van zweetgeur na het wassen. Daar zit 'm denk ik de kneep: bij de vloeibare wasmiddelen. Het is tegenwoordig helaas erg lastig om nog aan een wasbolletje te komen, maar je kunt ook een doseerbol van een fles vloeibaar wasmiddel gebruiken om er poeder in te doen (ik doe er water bij, dan lost het poeder alvast wat op).

birdies
door birdies - Oct 17, 2010 om 08:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Wat kan ik doen als consument. Ik wil dit niet. Moet ik weer terug naar de groene zeep? ...........

Je doet nou net of er alleen maar vloeibare wasmiddelen te koop zijn. Wel eens van waspoeder gehoord?

re
door renate07 - Oct 17, 2010 om 10:47
142 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Adie,
vooral synthetische kleding ruikt ook na het wassen nog naar transpiatie.
Hoe heter je de kleding kunt wassen hoe beter je de reuk eruit krijgt.
Maar lekker fris ruikende en ook nog eens schone was krijg je met Albert Heijn Kleur , de grote fles dus NIET de kleinere fles geconcentreerd wasmiddel.
En voor de witte was en handdoeken , beddengoed etc. is Dash waspoeder heel fijn, ruikt na het wassen heerlijk fris. Dat zijn die groene pakken en flessen met die bloemetjes erop in de supermarkt (heel vaak in de aanbieding 2 halen 1 betalen of 50% korting)
groetjes Renate

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 17, 2010 om 10:55
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me echt niet vinden in je verhaal.
Mijn was ruikt prima.
Gebruik voor de gekleurde was Robijn klein en krachtig pink sensation en als wasverzachter altijd Lenor.

Groene zeep vind ik pas vies ruiken, ruik maar eens aan het goedkope wasmiddel van de Hema, ieuw, groene zeep.

re
door renate07 - Oct 17, 2010 om 11:16
142 Antwoorden / 0 Vragen

Sonja, fijn dat jij geen problemen met je was hebt , maar dat wil niet zeggen dat anderen dat ook niet hebben. Ik heb ook een tijd moeten zoeken voordat ik de wasmiddelen gevonden had die naar mijn zin waren. We zitten hier toch om elkaar te helpen en adviseren.
Ik verhoog zelf bij elke was die ik draai de waterstand met zo'n 6 liter water.
Want de wasmachines van tegenwoordig pakken heel weinig water en dat scheelt ook in de frisheid van je was.
groetjes
Renate

druifje01
door druifje01 - Oct 17, 2010 om 11:20
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Er bestaat ook een wasmiddel (en shampoo en douchegel) met de naam Neutraal.
(% kleurstof, % parfum)

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 17, 2010 om 11:44
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Renate07 ik snap de strekking van je bericht niet zo?

re
door renate07 - Oct 17, 2010 om 11:51
142 Antwoorden / 0 Vragen

Sonja, omdat jouw was prima ruikt wil dat niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.

my
door myoke - Oct 17, 2010 om 16:08
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,Ik herken het probleem volledig toen wij nog een Bosch machine hadden.Sinds er een nieuwe wasmachine staat is het probleem volledig opgelost.met het zelfde wasmiddel ruikt
alles fris.
Ps doe er niet te veel wasmiddel in.

edwardus
door edwardus - Oct 17, 2010 om 17:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan moet het een ophoping van wasmiddel zijn geweest met schimmelvorming die de geur veroorzaakt.

Dit kun je verhelpen (zonder nou meteen een nieuwe machine te kopen) door een 90 graden wasbeurt te draaien met soda (zonder wasgoed in de trommel). Dit af en toe herhalen.

Het zeepbakje is een speciaal punt van aandacht, hier zit vaak nog de meeste schimmel. Het bakje kun je verwijderen en apart reinigen met een hete soda oplossing (evt. daarna ook bleekmiddel gebruiken).

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 17, 2010 om 18:27
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=renate07 schreef op zondag 17 okt 2010, 11:51]Sonja, omdat jouw was prima ruikt wil dat niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.

Zeg ik dat dan??
Je hebt zeker het woordje ik gemist in mijn bericht.

richard83
door richard83 - Oct 17, 2010 om 19:03
386 Antwoorden / 28 Vragen

van ons ruikt altijd best lekker. wij gebruiken altijd die van de lidl grote fles. En soms de waspoeder er van.

my
door myoke - Oct 18, 2010 om 10:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Met soda en 90 graden draaien heeft bij mij niet geholpen.Uiteraard is een nieuwe kopen nogal drastisch maarja na
12 jaar.wij gebruikte altijd vloeibaar wasmiddel omdat poeder bij onze oude bosch vlekken gaf.

edwardus
door edwardus - Oct 18, 2010 om 10:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

12 jaar wassen met vloeibaar wasmiddel zal inderdaad wel de nodige aangekoekte troep geven. Misschien doe je er goed aan om, indien je toch liever met vloeibaar wasmiddel wilt blijven wassen, zelf van geconcentreerd wasmiddel een "normale" concentratie te maken door het eerst aan te lengen met water (goed roeren) voor het de machine in gaat.

Vlekken van waspoeder kun je krijgen als je te weinig water gebruikt (of teveel wasgoed in de trommel). Sinds ik het waspoeder vooraf in water meng heb ik nog zelden poedervlekken.