har33
door har33 Nov 12, 2022 om 16:20
Huishouden & energie

Goede combi -magnetron

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede betaalbare combi oven magnetron. De maximale prijs die ik ervoor wil neerleggen is 300 euro. Ik woon in mijn eentje dus het hoeft geen mega grote combimagnetron te zijn. De kwaliteit vind ik wel belangrijk: het product moet lang meegaan en ook echt zijn werk doen. Dus niet dat ik een pizza krijg met ongebakken bodem of iets dergelijks. Ook niet fijn als gerechten zoals kapsalon niet helemaal opwarmen. Pizza moet er natuurlijk ook in passen.
Ik zie dat de Samsung MC28H5015AK op coolblue het best verkocht is. Bij de mediamarkt is dat de Samsung MC28H5015AS/EN. Wat is het verschil tussen deze beide? Welke combi oven magnetron (in het algemeen) zouden jullie aanraden?

Mvg, H.

2876 16 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2022 om 16:26
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is echt een kwestie van zelf naar een aantal witgoedwinkels gaan en hetgeen men aanbiedt te bekijken.
Hoe dan ook moet het wel een combi zijn omdat alleen met ovenfunctie kan worden gebakken.
Is het niet een beter idee om te kijken naar een oven die geschikt is voor Pizza en ook opwarmen? Die zij een stuk voordeliger.

Zelf heb ik de magnetron een tijd geleden afgeschaft en benut de over (met instebaar boven/ onderverwarming / hete lucht om zaken als door u genoemd op te warmen resp af te bakken. En zo'n over kost momenteel niet meer dan zo'n 60 euro.

borg queen
door borg queen - Nov 12, 2022 om 16:53
127 Antwoorden / 2 Vragen

Moet het perse een Samsung zijn? Is een goed merk, maar ik heb een Sharp combi en die is momenteel al 16 jaar oud en werkt nog steeds prima. Alleen is de binnenverlichting al jaren geleden uitgevallen. Vraag eens rond bij mensen die je kent wat voor eentje ze hebben en wat ze er mee doen. En  vergelijk diverse apparaten. Veel pagina's van ondernemers  hebben deze functie.

sira
door sira Nov 12, 2022 om 17:33
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Je hebt altijd baas boven baas. Ik heb een Sharp R-631, die is nu 20/22 jaar ;-))

atlas1302
door atlas1302 Nov 12, 2022 om 18:14
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nou, in Japan zouden ze zeggen...als je geen SHARP in huis hebt moet je wel gek zijn. Een zeer onderschat merk in Nederland, maar ik vind het gewoon een TOP merk.

Mijn mening, ik heb geen link.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 12, 2022 om 17:19
7195 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Nov 12, 2022 om 17:34
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Die site zocht ik ook, maar kreeg geen verbinding, dus ik dacht dat die niet meer bestond.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 12, 2022 om 18:20
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Merkwaardig, bij mij was het zò gepiept.

sira
door sira - Nov 12, 2022 om 17:33
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ga eens kijken op de site van https://www.kieskeurig.nl/magnetron

gerbera
door gerbera - Nov 12, 2022 om 22:07
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het verschil is de inhoud, de AK is 28 liter 900w en de EN is 23 liter 800w en het aantal mogelijkheden van de AK is meer. De EN is een magnetron zonder hetelucht, dus geen combi, de AK  is wel combi. Dus voor uw doel zou ik dan de AK nemen. Zelf ben ik al jaren van het merk SHARP waarvan ik de eerste na 12 jaar heb vervangen voor eenzelfde type omdat de vorige langzaam aan slijtage onderhevig was.

sira
door sira Nov 14, 2022 om 21:32
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ook al een Sharp :-))

gerbera
door gerbera Nov 14, 2022 om 21:40
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ja en ben er al jaren blij mee, niet kapot te krijgen☺

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 13, 2022 om 04:18
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Har33,

Persoonlijk raad ik aan om geen combi-magmetron te nemen; u houdt dan nog geld over want een elektrisch oventje is goedkoper dan een magnetron.

Een goede magnetron vindt u al onder de 100 euro.

Ik had vroeger een combi-magmetron gekocht en de magnetron-functie maakte meer herrie dan een gewone magnetron,gelukkig kon ik hem omruilen voor 2 losse apparaten.

Ook vind ik een apart elektrisch oventje handiger omdat je dan 2 dingen tegelijk kunt opwarmen : dus bij een hotdog het worstje in de magnetron en het broodje in de oven.

Ik heb zelf al zo'n 15 jaar een Sharp magnetron en die is van topkwaliteit.

En ik heb nu zo'n 10 jaar een Delonghi oventje.

Bij een elektrisch oventje slijten de knoppen sneller(breken af) :ik ben een elektrisch oventje met een digitale timer nog niet tegengekomen helaas/ik denk dat dit een verdienmodel is.

Uw vraag is trouwens op dit forum al eerder gesteld ,klik op de volgende link:

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/ervaringen-met-combimagnetrons

gerbera
door gerbera Nov 13, 2022 om 11:31
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Uw vraag is trouwens op dit forum al eerder gesteld ,klik op de volgende link:

Dat is al weer 24 jaar geleden

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 13, 2022 om 12:16
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Ik lees 2016 in mijn link......;<))

gerbera
door gerbera Nov 13, 2022 om 16:26
7368 Antwoorden / 14 Vragen

sorry was ff de tel kwijt maar dan nog is het 6 jaar geleden☺

sira
door sira Nov 14, 2022 om 21:34
2348 Antwoorden / 24 Vragen

@GA
Ook een Sharp.
Kijk de volgende keer eens naar een Moulinex oventje. Na gebruik is hij in het keukenkastje op te bergen.

ro
door ronny530 - Nov 13, 2022 om 08:00
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Deze Samsung MC28H5015AK heeft ook een verwarmingselement voor de oven/grill terwijl deze Samsung MC28H5015AS/EN enkel een hete lucht functie heeft en dus minder mogelijkheden heeft. Of Samsung een goed merk is zal de toekomst uit moeten wijzen omdat de recenties meer het gebruiksgemak betreffen maar niets zeggen over de kwaliteit. Gezien het gewicht van de beide combimagnetrons en het aantal magnetron instellingen wordt er een conventionele magnetron techniek gebruikt en die techniek is zo goed als failsave omdat er geen elektronica wordt gebruikt om de magnetronbuis aan te sturen. Als de keuze tussen deze twee magnetrons zou gaan dan verdient deze Samsung MC28H5015AK mijn voorkeur maar in het algemeen komt elk merk die een combimagnetron met deze opties in het assortiment heeft wel in aanmerking maar veel prijsverschil zou er niet tussen zitten.

panter22
door panter22 - Nov 13, 2022 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

Met een combimagnetron heb je grote kans dat de bodem van de pizza niet goed gebakken wordt. Dat komt omdat een combimagnetron maar 1 verwarmingselement heeft, bovenaan. Wil je een pizza warm maken, dan zul je een combimagnetron met hete luchtfunctie nodig hebben.
Een merk zegt niet zoveel. Die beroemde Sharp had ik ook. Binnen een paar jaar stuk. Een simpele combimagnetron van de Aldi heeft het wel 15 jaar volgehouden.
Ik zou voor een nieuwere combimagnetron gaan. De beide combimagnetrons zijn al uitgebracht in 2014.
https://www.kieskeurig.nl/magnetron/product/1986008-samsung-mc28h5015as/specificaties
L
et op dat je de combimagnetron niet direct weer dicht doet. Even een half uurtje open laten staan tot hij goed is afgekoeld. Je hebt de mogelijkheid tot glasbreuk van de deur.

gerbera
door gerbera Nov 13, 2022 om 11:24
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als je de pizza op het juiste rooster plaats wordt in mijn SHARP ook de bodem goed heet. Dat laatste is voor wat een SHARP betreft niet waar, deze koelt dmv de ventilator als het programma klaar is. In dat geval dient de deur gesloten te blijven om het verwarmingselement te koelen. Er moet veel gebeuren wil het glas springen als dan de deur gesloten is.

justmeagain
door justmeagain Nov 13, 2022 om 23:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

@panter zolang de oven een hetelucht functie heeft kun je prima pizza maken met gare en krokante bodem.
Als je bovenin alleen een warmte element hebt blijft het feitelijk toch een combimagnetron.
Kort gezegd als er een ventilator achterin zit is het een hetelucht functie.

panter22
door panter22 Nov 14, 2022 om 06:35
6599 Antwoorden / Vragen

@gerbera, die van mij gaat direct uit. En blijft warm. Ik heb deze. Van 2020. Ook nog beneden het budget. https://www.kieskeurig.nl/magnetron/product/12419529-inventum-mn3018c/reviews @justmeagain, weet ik. Ik zowel een fornuis als combimagnetron met heteluchtfunctie.

gerbera
door gerbera Nov 14, 2022 om 21:50
7368 Antwoorden / 14 Vragen

ik heb deze vanwege de inhoud 40 ltr welke gelijk is aan mijn vorige;

Sharp R-971STW

atlas1302
door atlas1302 - Nov 13, 2022 om 09:14
341 Antwoorden / 13 Vragen

Zoals G.A. al vertelde, 2 aparte apparaten..de mini oven en magnetron zou ook mijn voorkeur hebben. Ik heb een heteluchtoven op gas, en daarbij een magnetron... beetje standaard voor de meeste gebruikers denk ik.

De magnetron is Ignis, en doet wat ie moet doen.

Succes,

panter22
door panter22 Nov 13, 2022 om 09:30
6599 Antwoorden / Vragen

Helemaal niet standaard. Een hetelucht oven op gas bestaat bijna niet meer. Het zijn allemaal elektrische ovens of fornuizen.
Een combimagnetron is gemakkelijker voor het opwarmen van een broodje dan een grote oven

atlas1302
door atlas1302 Nov 13, 2022 om 10:34
341 Antwoorden / 13 Vragen

Wat u wilt, die joekels van Pizza's die wij hier hebben passen er met gemak in. En de meeste gebruikers? bedoel ik hier op het eiland waar gas nog steeds de staandaard is.  Een grote fles propaan voor 14 euro, kom maar op met die Pizza.

Maar goed in Nederland een elektrische mini oven zou mij ook wel wat lijken, zoals al eerder gezegd.

Ik ga makrelen (cavala) roken vandaag, we hebben in de bergen een tijd terug wat eiken bomen gepoot, en dat kunnen we mooi gebruiken voor de rookoven. Geen gas en elektra nodig, gewoon wat hout.

rj
door rjw Nov 13, 2022 om 19:51
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn tegenwoordig gewoon hele goede combimagnetrons te koop. Het enige nadeel is dat je niet de oven en magnetron tegelijkertijd kunt gebruiken. Als je iets wilt ontdooien moet je dat doen voordat je de oven gaat gebruiken. Als je andersom doet moet de oven eerst afkoelen voordat je kunt gaan ontdooien.

atlas1302
door atlas1302 Nov 14, 2022 om 09:12
341 Antwoorden / 13 Vragen

Wanneer je vaak een pizza in je magnetron wilt gaan bakken, is het aan te raden een magnetron met pizzastand te kopen. Hierbij verwarmt de magnetron de pizza vanaf de onderkant zodat je een krokante bodem krijgt en de heteluchtfunctie zorgt ervoor dat de pizza helemaal gaar wordt.

Dan praten we over een heel ander segment met hele andere prijskaartjes, voor de een betaalbaar en voor een ander duur.TS wilde toch graag een goed ding voor Pizza's?

https://www.coolblue.nl/magnetrons/met-pizzastand

Ja
door JannyBoe - Nov 13, 2022 om 09:53
520 Antwoorden / Vragen

Mocht je testen belangrijk vinden dan heeft de Consumentenbond dat gedaan. Op de eerste 3 plaatsen apparaten van Sharp, echter wel behoorlijk boven de 300 euro.
Daarna 5 Samsung apparaten in best getest volgorde MC28H5015CK, MC28H5015AS, MC28H5015AW, MC28H5015AK, MC28H5015CS. Allemaal (ver) onder de 300 euro.
De 2 apparaten die u noemt hebben bij de Consumentenbond op alle onderdelen exact de gelijke score.
Het zijn dezelfde apparaten maar de een is RVS en de ander zwart. Ze verschillen wel van prijs dus het is maar net hoe belangrijk het uiterlijk voor u is.
Succes.

ro
door ronny530 - Nov 13, 2022 om 10:28
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Het gemakkelijke van een combimagnetron is dat het één apparaat is en daardoor ruimte op het aanrecht bespaard. Als er al een gas of elektrisch fornuis die van een oven voorzien is in de keuken aanwezig is dan heeft een combimagnetron geen enkele nut omdat enkel de magnetron functie gebruikt gaat worden. In het geval van een losse kookplaat op bijvoorbeeld een tafelmodel koelkast is een combimagnetron een goede optie omdat die meer mogelijkheden heeft en inderdaad ruimte bespaard. Ik kan niet in de keuken van vraagsteller kijken dus is het moeilijk om het juiste advies te geven maar qua merk en duurzaamheid zijn de verschillen klein en is vooral de aanschafprijs doorslaggevend want alles wat stuk kan gaan gaat ook stuk maar wanneer is niet te voorspellen.

panter22
door panter22 Nov 14, 2022 om 06:37
6599 Antwoorden / Vragen

Nee hoor, voor het bakken van een kroket oid is een combimagnetron veel handiger. Een combimagnetron op het aanrecht zetten? Dan moet je wel een heel groot aanrecht hebben. En niet 2 delen met een spoelbak er tussen. Met zo’n grote keuken heb je wel een inbouwoven.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 15, 2022 om 03:26
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Panter22,

Een kroket doe ik liever in de airfryer.

panter22
door panter22 Nov 15, 2022 om 20:13
6599 Antwoorden / Vragen

@geboren amsterdammer, voor die ene kroket?

JanF42
door JanF42 - May 20, 2023 om 00:11
31 Antwoorden / Vragen

Ik heb sinds dit jaar een Samsung MC285015AK omdat mijn oude LG het  liet afweten na 15 jaar. In het algemeen bevalt hij goed al is de bediening redelijk ingewikkeld en moet ik de handleiding regelmatig raadplegen. Verder is de maximum oven temperatuur 200C, die was bij de LG 220C, net iets beter. Wel is de Samsung sneller schoon te maken door de toegepaste coating.

JMA2
door JMA2 May 20, 2023 om 00:16
117 Antwoorden / 2 Vragen

We zijn 6 maanden verder. Die magnetron is al lang aangekocht.

1paul
door 1paul - May 20, 2023 om 08:28
3160 Antwoorden / 0 Vragen

.....

Franske1958
door Franske1958 - May 20, 2023 om 08:51
428 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik U in ieder geval kan aanraden is om dat ding zelf op te gaan halen bij een winkel waar die op voorraad is. Dit om te
voorkomen dat U er achter komt dat als U de bestelling en betaling hebt afgerond dat U dan pas de mededeling krijgt
"De afleverdatum is ergens in de eerste week van November"