ni
door ninapliek May 22, 2014 om 16:06
Huishouden & energie

Gordijnen te kort

ik heb 6 weken geleden bij Roobol gordijnen besteld,ze zouden gratis gemaakt worden en binnen 2 weken klaar zijn.super!ik was helemaal happy!
na 4 weken kreeg ik een e-mail dat de stof besteld moest worden maar alles zou goed komen.
eindelijk na 6 weken waren ze klaar,ik ze opgehaald en opgehangen......
helaas ze waren te kort!!ze zouden 1.68 moeten zijn maar ze zijn maar 1.64 een verschil van 4 cm!het is geen gezicht!
ik heb naar Roobol gebeld en gezegd dat ik de gordijnen terug kom brengen en mijn geld terug wil.
de meneer van Roobol wil daar niks van weten en hij wil mijn gordijnen uitleggen zodat ze wel passen.
maar 4 cm uitleggen is te veel,dan vallen ze niet meer mooi en dat wil ik dus niet.
weet iemand wat mijn rechten zijn in deze?
ik heb dit nog nooit meegemaakt.
de gordijnen waren niet goedkoop dus ik verwacht ook een goed eindresultaat.

gr nina

11524 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - May 22, 2014 om 16:17
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

U moet gewoon de gordijnen krijgen met de goede lengte. Wat dom 4 cm verschil.
U heeft recht op herstel of vervanging van dezelfde gordijnen, maar dan de goede maat. U zou even kunnen afwachten hoe het uitleggen uitpakt. Is het niet mooi, dan gaan ze meteen retour en kan Roobol u totaal nieuwe leveren helemaal pasklaar.

Heeft u al betaald?

komsja
door komsja - May 22, 2014 om 16:17
1064 Antwoorden / 218 Vragen
0

@nienapliek
Je zou om jezelf een hoop ellende en gedoe te besparen ook de gordijn rail iets lager kunnen hangen,want dat valt veel minder op dan te korte gordijnen,maar u heeft natuurlijk wel gelijk,als hun de boel ingemeten hebben en de gordijnen blijken te kort,dan moeten ze gewoon de goeie lengte leveren,maar neem aan dat u een offerte heeft met de daarop vermelde hoogte en breedte maten

pi
door pieterwolters - May 22, 2014 om 16:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wie heeft de boel opgemeten en staat alles op papier?

jantje7
door jantje7 - May 22, 2014 om 16:53
1459 Antwoorden / 23 Vragen
0

Normaal is er een zoom van minimaal 4 cm. Door deze uit te leggen en een valse zoom er tegen aan te zetten is het probleem helemaal opgelost. U moet de leverancier de gelegenheid geven om de fout te herstellen. Mocht het niet aan de verwachte kwaliteit voldoen, kunt u alsnog nieuwe gordijnen eisen.

tenormin
door tenormin - May 22, 2014 om 17:01
16929 Antwoorden / 108 Vragen
0

Als Roobol zelf heeft opgemeten moeten ze je nieuwe leveren; heb jij zelf de maten doorgegeven dan mogen ze met "valse zoom" ze 4 centimeter langer maken. Zo simpel is het.

valerius-2
door valerius-2 - May 22, 2014 om 19:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op donderdag 22 mei 2014, 17:01]Als Roobol zelf heeft opgemeten moeten ze je nieuwe leveren; heb jij zelf de maten doorgegeven dan mogen ze met "valse zoom" ze 4 centimeter langer maken. Zo simpel is het.
Dat is niet direct nodig, als u zelf de maat opgeeft en daar wordt van afgeweken dan staat u ook in u recht. Zelf dit ondervonden en werd kosteloos in orde gemaakt. Maar dat is al jaren geleden wat er veranderd is in tussen tijd dat kan ik ook niet weten

Cookies
door Cookies - May 22, 2014 om 19:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

De maten staan altijd op de opdrachtbon die je ondertekent. Welke maten staan daar op?

user123
door user123 - May 22, 2014 om 20:17
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op donderdag 22 mei 2014, 19:41]De maten staan altijd op de opdrachtbon die je ondertekent. Welke maten staan daar op?

Dat is niet zo relevant aangezien roobol de fout erkent en deze wil herstellen.

Het is niet terecht dat de klant roobol niet de kans wil geven het probleem op te lossen.

4cm uitleggen kan prima.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer