bo
door boukje1989 Jan 14, 2010 om 17:01
Huishouden & energie

Greenchoice

Hallo,
Greenchoice stond bij mij aan de deur. Ik ben lidt van eneco en hun wisten mij te vertellen dat ik gewoon bij eneco blijf alleen als ik teken voor greenchoice dan 0,25 cent korting krijg per kwh. Groene stroom is immers groene stroom. Ze zeiden dat mensen die groene stroom willen juist minder moeten betalen dan mensen met grijze stroom. Wat moet ik doen gewoon bij eneco blijven of die korting pakken? Wat moeten we allemaal met mensen aan de deur van energiebedrijven, meer dan de helft zijn oplichters.
Groetjes

3007 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn aantal mogelijkheden:

1 Zeggen: wilt u mij precies op papier zetten wat uw aanbieding is zodat ik erover kan nadenken. Niets tekenen uiteraard. Ook niet als die gast zegt dat u tekent voor een offerte. De handen dus op de rug houden, zogezegd.
2 wegsturen
3 wegsturen
4 wegsturen.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik neem mijn energie al jaren af via Greenchoice. Ik zelf heb er geen problemen mee. Eigenlijk ben ik heel tevreden met Greenchoice. Als je het niet vertrouwd, gewoon niet doen. Trouwens wat je je wel moet afvragen is, hoelang deze korting geldt!

Goed nakijken, goed informeren en anders even bellen naar GC.

Succes ermee

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

En inderdaad niets tekenen, als je het contract wil afsluiten gewoon zelf contact opnemen met GC.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

25 cent goedkoper je zal du s een foutje gemaakt zou waarschijnlijk 2 1/2 cent goedkoper zijn.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Valerius,

GC heeft inderdaad een actie met korting.
Zie deel van hun website:

De regioleveranciers veranderen per elk jaar per 1 januari en per 1 juli de prijzen voor gas en stroom. Greenchoice garandeert hierbij een korting van 0,25 eurocent per kWh stroom én 0,25 eurocent per m³ gas ten opzichte van deze prijzen. Dit betekent dat u bij Greenchoice nu en in de toekomst goedkoper energie krijgt dan bij uw regioleverancier. Zowel bij prijsdalingen als bij prijsstijgingen. Deze variabele levering heeft geen opzegtermijn of -kosten.

Heb nog geen ervaring met CG, ben sinds 1 januri bij hun.

Met vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@boukje1989

"Hun wisten mij te vertellen dat ik gewoon bij Eneco blijf alleen als ik teken voor Greenchoice dan 0,25 ct. korting krijg per kwh".
Nee, je blijft Niet bij Eneco, tekenen = Greenchoice.

Dus als je wilt overstappen naar Greenchoice, kijk dan eerst wanneer je bij Eneco weg kan. Voortijdig opzeggen = boete betalen!

Ik zou zeggen: Pas op en weet wat je doet!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag boukje1989,

Ik hoop dat je nog geen handtekening hebt gezet, want dan ben je toch echt nu al klant van Greenchoice. Mocht dat het geval zijn, dan moet je onmiddellijk een ontbindingsbrief naar Greenchoice sturen. Doe dat dan in elk geval binnen 8 dagen en vooral aangetekend met bewijs van ontvangst. Heb je geen handtekening gezet, dan raad ik je aan om bij Eneco te blijven. Het lijkt alsof Eneco duurder is, maar dat komt alleen door de tijdelijk aktietarieven. Als je alles over bijvoorbeeld een termijn van 6 jaar berekent, dan zijn juist de "goedkope" energieboeren behoorlijk veel duurder dan Eneco, Essent of NUON. Dus lekker blijven zitten waar je nu zit en verroer je niet, want je wordt bedrogen en misleid waar je bij staat. Bovendien is kopen aan de deur altijd ONVERSTANDIG.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Beste Read,
"Als je alles over bijvoorbeeld een termijn van 6 jaar berekent, dan zijn juist de "goedkope" energieboeren behoorlijk veel duurder dan Eneco, Essent of NUON. Dus lekker blijven zitten waar je nu zit en verroer je niet, want je wordt bedrogen en misleid waar je bij staat."

Die termijn van 6 jaar is helemaal niet relevant. Mede door het vrijemarktprincipe is het mogelijk om bijv. per jaar te kiezen voor een andere leverancier.
Het is niet zo dat de goedere energieboeren per definitie bedriegers zijn.
Je tekent een contract voor bijv. 1 jaar op basis van een goede prijsvergelijking.
Daar kun je dus maximaal van profiteren.
Overigens is dat niet alleen mijn mening maar ook van gerespecteerde consumentenadviseurs zoals Vara Kassa, Tros Radar, Ver. Eigen Huis, Consumentenbond, noem maar op.

Maar uiteraard, je moet zelf goed opletten. Maar dat is met alles zo in het leven.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Wat moeten we allemaal met mensen aan de deur van energiebedrijven, meer dan de helft zijn oplichters."

U heeft zichzelf al antwoord gegeven.

Niet opendoen en niet te woord staan. Het is immers veelvuldig op TV geweest hoe ze staan te liegen om u zover te krijgen.

Maar dat wist u al toch?

Met.vr.gr.Elena

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag raadegever,

Je schrijft: Overigens is dat niet alleen mijn mening maar ook van gerespecteerde consumentenadviseurs zoals Vara Kassa, Tros Radar, Ver. Eigen Huis, Consumentenbond, noem maar op.

Goede wijn behoeft geen krans. Deze organisaties werken vaak met één kant van de medaille. Wat ze op dat moment "vergeten" zijn de vele posts die min of meer radeloze consumenten notabene op hun eigen sites plaatsen over de administratieve chaos, het niet sturen van de eindafrekening, het ongebreideld opschroeven van het maandtermijn, het bewust verkeerd inschatten van de meterstanden, het niet op tijd overmaken van een positief saldo, het onterecht afsluiten, etc., etc.,. Het gevolg is in theorie, dat je zogenaamd maximaal kunt profiteren. Maar de dagelijkse praktijk is wat weerbarstiger en laat de keerzijde van de medaille zien.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@raadgever

"Mede door het vrijemarktprincipe ....".
Juist door die vrijemarktwerking is het voor veel mensen een onoverzienbare toestand geworden. Velen hebben niets te kiezen. Men dringt op!

Men leurt via telefoon en deur. Jongens met vlotte babbel en in het snelle pak, die de mensen gewoon een loer draaien. In dit geval zegt Greenchoice dat mevrouw bij Eneco blijft. En dat is pertinent niet waar. En buiten dat, elk jaar overstappen? Al die rompslomp? Nee hoor, ben het met read eens, lekker blijven zitten waar je zit. Het gaat op en neer met de energieprijzen, het ene jaar ben je misschien een paar eurootjes duurder uit, jaar later spring je er weer uit.
Overstappen is voor veel mensen een te dure geschiedenis!

"Gerespecteerde consumentenadviseurs". / m.i.: = Tijdopname
Met groet,

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

0,25 eurocent is volgens mij € 0,0025 per KWH. Lijkt mij niet echt de moeite...

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag drevil,

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elektra betrek ik al jaren van Greenchoice. Niet omdat dat zoveel goedkoper is (een klein fooitje dan) maar wel omdat het groene energie is. Toentertijd overigens was groene energie van de grote "traditionele" leverancier wel duurder. Administratief gaat het probleemloos, elk jaar een jaarafrekening, bedragen kloppen, geen verrassingen, niks aan de hand. Aan de deur zou ik echter niet tekenen, voor niemand, ook Greenchoice niet.

Als ik iets wil, dan ga ik zelf op onderzoek, ik laat me niet omverlullen aan de deur door een of andere gladjanus met mooie praatjes, of ze nou waar zijn of niet.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Boukje schrijft zelf al 0,25 cent korting per kWh, dus ik begrijp de verwarring qua prijs niet helemaal. De korting is geen actietarief, ze garanderen dat je altijd die korting krijgt. Voor het gemiddelde jaarverbruik van een gezin in Nederland is de korting ca. 4 biertjes in een café, dus daar hoef je 't niet voor te doen of te laten.

Toen ik overstapte werd Greenchoice (die toen nog anders heette) van harte aanbevolen door Greenpeace als ik me niet vergis. Dat heeft mijn beslissing toen wel beïnvloed.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bent u lid van Eneco? Alsof een energiemaatschappij een vereniging is.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 03:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij kwamen enkele jaren geleden ook Greenchoice verkopers aan de deur. Zij gingen zelfs zo ver dat ze me vertelden dat mijn rekeningnummer alleen nodig was zodat Greenchoice weet waar ze het geld naartoe moeten overmaken, terwijl op het papier stond dat ik ze zou machtigen om geld af te schrijven!

Geloof die verkopers dus NIETS en Lees goed wat er op papier staat!!!

0,25 cent korting is dus 0,0025 Euro, is dat de moeite waard?

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Koop niets aan de deur, er komt niemand met voordeel bij u aan de deur voor U.
Zoek zelf op internet voor u overstapt of niet.
Sinterklaas bestaat niet.

Zelf heb ik deze leverancier ook, maar als ik hier nog een keer lees, dat dit bedrijf met dit soort verkopers zaken doet, om door leugen en bedrog aan nieuwe klanten te komen, stap ik op bij ''Greenchoice'' dit had ik niet verwacht van deze club, ba !!!!!!!

Succes met u keus verder.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Wolfenjong, dan zit u tegen die tijd in de kou ;-)

(Bijna) alle energiebedrijven bedienen zich van colporteurs en ander soort wezens.

Kijk eens bij Tros Radar van vorige week (www.Uitzendinggemist.nl).

Al die bedrijven verschuilen zich achter het feit dat ze klantenwerving hebben uitbesteed aan externe bedrijven en daar geen grip op kunnen hebben (of willen hebben!). Maar ze profiteren er wel van.

Met vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mijj geldt ook een soortgelijk verhaal.
Een evereenkomst ondertekend, waar alleen het "welkoms paket"op was aangekruist. Zit ik nu ergens aan vast ?
Er werd mij verzekerd dat ik nergens aan vast zit, en dat het alleen om de folder ging.
Ik zal volgende week gebeld worden, of ik wel of niet ga overstappen.
Toch krijg ik een naar gevoel, als ik bovenstaande nalees.
Ik heb mijn huidige leverancier al gemailed, en verhaal verteld.

Wat is nu wijsheid ?

Zsm bellen naar greenchoice, en een aangetekende brief sturen, dat ik NIET wil overstappen ? Dat zou voldoende moeten zijn ?

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jansen123

"Ik zal volgende week gebeld worden".
Als je Niet wilt overstappen zeg dat dan EXPLICIET!!
Je eigen leverancier melden dat je NIET wilt/zult overstappen.

Je hebt handtekening gezet voor een welkomstpakket = doorgaans dat je overgezet gaat worden. Als je het pakket binnen krijgt, moet daar een annuleringsformulier bijzitten. Dan invullen en aangetekend/ontvangstbewijs retour doen.

Nog geen reden voor paniek, even afwachten.
Maar hou het in de gaten!

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Als u ergens voor getekend heeft, dan heeft deze rat u een voorlopig contract aan gesmeert.
Het beste kunt u als u het pakket thuis krijgt, en u wilt er vanaf.
Stuur het contract dan terug,binnen 7 dagen, en alleen aangetekend met bewijs van ontvangst, dat u geen gebruik wenst te maken van hun diensten.

En koop niks aan de deur, daar dat er niemand aan de deur komt met voordeel voor U, maar deze ratten, komen vooral voor hun eigen gewin door te leugen en te bedriegen.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfenjong schreef op zaterdag 16 jan 2010, 14:54: Hallo

Als u ergens voor getekend heeft, dan heeft deze rat u een voorlopig contract aan gesmeert.
Het beste kunt u als u het pakket thuis krijgt, en u wilt er vanaf.
Stuur het contract dan terug,binnen 7 dagen, en alleen aangetekend met bewijs van ontvangst, dat u geen gebruik wenst te maken van hun diensten.

En koop niks aan de deur, daar dat er niemand aan de deur komt met voordeel voor U, maar deze ratten, komen vooral voor hun eigen gewin door te liegen en te bedriegen.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

[[ "Ik ben lidt van eneco en hun wisten mij te vertellen dat ik gewoon bij eneco blijf alleen als ik teken voor greenchoice dan 0,25 cent korting krijg per kwh."]]

Deze opmerking valt onder de noemer misleiding, een agressieve manier van verkoop.

U krijgt 2 rekeningen: transport kosten via Eneco en de rest via in dit geval Greenchoice.

Het lijkt mij dat u eerst op uw gemak prijzen moet gaan vergelijken. Aan de deur lijkt mij niet de juiste plek hiervoor.

Mijn tip: sticker op de deur waaruit blijkt dat colporteurs niet welkom zijn.
Deur weer sluiten als toch aangebeld wordt zonder in te gaan op wat voor aanbieding dan ook.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond, het is geen misleiding; de stroomleverancier blijft hetzelfde (Eneco in dit voorbeeld) alleen je rekent het verbruik af met Greenchoice in dit voorbeeld en dan wel met een iets lager tarief. Greenchoice zorgt ervoor dat van jouw betalingen geld wordt ingezet voor het opwekken van 100% groene energie. Zo bezien is het geen misleiding. De stroom komt nog steeds van dezelfde bron en stroom komt niet in groene en grijze doosjes, het is exact dezelfde stroom, alleen het financiële model erachter zorgt ervoor dat het groen wordt.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edwardus

m.i. is het wel misleiding. De transportkosten ( het vervoer door de leidingen) wordt afgerekend bij Eneco.

De kosten van de stroom op zich worden verrekend met Greenchoice.

M.i. hield de colporteur een zelfde verhaal als telemarketers van Pretium.
Je sluit een contract af met pretium die gebruikt maakt van de leiding van KPN. Zij misleidden ook de klant door te beweren dat zij bij KPN bleven maar dat Pretium de administratie over nam.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dan moet ik je toch "teleurstellen", op mijn afrekening van Greenchoice staat behalve verbruik ook vastrecht, teruggave energiebelasting, etc.; aan Nuon (die bij mij stroom levert) reken ik geen cent extra af. Bij een aantal andere leveranciers werkt het inderdaad anders.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edwardus

Ik ben helemaal niet "teleurgesteld" :) omdat een colporteur bij mij niet de gelegenheid met wat voor verhaal dan ook te beginnen. De deur is al weer dicht voordat hij heeft ingeademd voordat hij aan zijn eerste zin begint. < g >
U heeft gelijk dat alles in 1 afrekening verwerkt is bij Greenchoice

Blijft dat u klant bent bij Greenchoice, niet bij Eneco. U blijft dus niet bij Eneco, zoals de colporteur beweerde. Dat is m.i. misleiding. Het verkoop verhaal strookt niet met de werkelijkheid.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke beeldspraak :)
U mag jij zeggen van mij hoor.

Nou ik denk dat Boukje er zo wel uit zou moeten komen.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

N.a.v. misleidende colporteur van greenchoice, net met greenchoice gebeld om contract op te zeggen.
Ik kreeg meteen iemand aan de telefoon.
Ze hebben alles genoteerd, en zullen het contract ontbinden. Ook telefonisch heb ik nog geen goed gevoel.
Telefoniste was erg vriendelijk, en was niet op de hoogte van de praktijken van de colporteurs. Ook probeerde ze mij mijn rekening nr te ontfrutselen. Ik denk niet dat het telefoontje voldoende is om het contract te ontbinden.
Aangetekende brief is onderweg. Ook een klacht ingediend bij consuwijzer.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

jansen123 schreef op maandag 18 jan 2010, 09:03: N.a.v. misleidende colporteur van greenchoice, net met greenchoice gebeld om contract op te zeggen.
Ik kreeg meteen iemand aan de telefoon.
Ze hebben alles genoteerd, en zullen het contract ontbinden. Ook telefonisch heb ik nog geen goed gevoel.
Telefoniste was erg vriendelijk, en was niet op de hoogte van de praktijken van de colporteurs. Ook probeerde ze mij mijn rekening nr te ontfrutselen. Ik denk niet dat het telefoontje voldoende is om het contract te ontbinden.
Aangetekende brief is onderweg. Ook een klacht ingediend bij consuwijzer.

Gelukkig bevestigt u uw annulering d.m.v. een aangetekende brief.
Ik zou er pas gerust op zijn als u de schriftelijke bevestiging annulering overeenkomst binnen heeft! Mocht dit na 14 dagen nog niet binnen zijn dan contact opnemen dat u erop staat dat annulering schriftelijk bevestigd wordt.

Ik neem aan dat u in de brief aangegeven heeft dat de colporteur de wet heeft overtreden door u te misleiden.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe durven ze daar reclame mee te maken, o.25 cent korting dat is wel heel erg weinig en zeker de moeite van het overstappen niet waard. Mijn broer moet dit jaar nabetalen bij Greenchoice terwijl mijn ouders en ik bij een andere leverancier geld terug kregen. Mocht je het toch willen kijk dan op een vergelijkingssite zoals Gaslicht.com. Daar krijg je het eerste jaar een hogere korting dan via de site van Greenchoice.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dirk2, bijbetalen of geld terugkrijgen zegt NIETS. Het betekent alleen maar dat het maandbedrag niet goed afgestemd was op het verbruik, meer niet.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op donderdag 14 jan 2010, 17:11: 25 cent goedkoper je zal du s een foutje gemaakt zou waarschijnlijk 2 1/2 cent goedkoper zijn.
Groet Valerius

Aan de deur werd echt 25 cent gezegd en dat stond ook op papier €0,25 kw/h goedkoper. Vond het zelf ook veel.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 16 jan 2010, 15:08: [[
Mijn tip: sticker op de deur waaruit blijkt dat colporteurs niet welkom zijn.
Deur weer sluiten als toch aangebeld wordt zonder in te gaan op wat voor aanbieding dan ook.

Dat is leuk, er zit ook zo'n sticker op mijn deur van geen colportage, (die overigens van greenchoice is), maar toch werkt het niet, bellen aan de deur is zo gedaan. Er werd alleen aangebeld en gezegd dat ze voor de meterstanden kwamen van de groene stroom die ik ontvang. Dus binnenlaten maar in het portiek, toen pas kwam ik er achter dat ze niet van eneco waren. Te laat ze waren binnen. Dit zelfde zinnetje is die dag 2xgezegd (allebei van greenchoice). Denk dat ik dus ook niet de enige ben geweest die ze binnen heeft gelaten.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2010 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
Ik wil bij deze iedereen bedanken voor het reageren op mijn vraag. Denk dat ik gewoon lekker bij Eneco blijf zitten. Mijn ouders hebben er nooit problemen mee gehad en ik zit in een huurflatje waar iedereen Eneco heeft. Allemaal hardstikke leuk die kortingen, maar op dit moment zijn er teveel oplichters en voelde me ook nu belazerd. Door jullie vele reacties ben ik er eigenlijk alleen maar zekerder van geworden. Hopelijk verdwijnen de oplichters in de toekomst maar dat is hoop. Waarvan ik zeker weet dat het daar bij zal blijven.
Groetjes

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet zeggen dat GC de zaak verder vlug heeft afgehandeld. Na een simpel telefoontje, kreeg de de volgende dag al een bevestiging dat ik heb opgezegd.
Ook is er gebeld over het invullen van de "bon". Ik weet niet wat dit gesprek opgeleverd zou hebben. Misschien klopte het verhaal van de colporteur, en zat ik idd nog neregen aan vast ? Ik kan dus niet aantonen dat er idd oplichting is geweest (al lijkt het er wel op), maar gc heeft de zaak vlug afgehandeld.
Aangetekende brief was achteraf niet nodig in mijn geval.
Ik weet niet wat er was gebeurt als ik buiten de 8 dagen tot de ontdekking was gekomen.

Wel een goede les geweest.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 09:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

bestel de 'nee'-sticker bij Kassa en steek je licht op via internet. Bepaal in ieder geval zelf wat je beslist, wanneer en waarom je dat doet. Goed geinformeerd zijn is hierin het belangrijkste. Colporteurs zijn daar niet echt in gespecialiseerd, al denken ze zelf van wel...

ve
door verwijderd - Jan 20, 2010 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus, na het eerste jaar gaat de prijs omhhoog. De korting (behalve die kwart cent- haha wat gul) die krijg je enkel het eerste jaar. Daarna betaal je net zoveel als bij Nuon en Eneco en krijg je die geweldige korting van 0.25 cent die overgens wegvalt door een hoger vastrecht als ik op de site kijk.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om op de vraag van Boukje terug te komen:
De beste aanbiedingen krijg je niet aan de deur maar kan je vinden op sites zoals deze of deze . De aanbiedingen staan duidelijk op een rij. De beste aanbieding van Greenchoice heet bij Energieleveranciers.nl Actieprijs stroom en gas. De korting krijg je pas als je minmaal een jaar lang stroom en gas afneemt. Zeg je eerder op dan betaal je net zoveel als bij Eneco of Nuon.
Er zijn ook aanbiedingen waarbij je vooraf de korting krijgt. Op dit moment staan die er niet bij. De keus is aan jou om te wachten of om op een van de bestaande aanbiedingen in te gaan.
De vergelijkingssites zijn handig aangezien sommige energiebedrijven wel 3 verschillende tarieven voor vastrecht gebruiken (Greenchoice -aktiekorting en 2 op de site en en Eneco -alledrie duidelijk aangegeven op de site bijv.)
Hou er rekening mee dat je bij bijna alle contracten een boete moet betalen als je eerder opzegt dan de afgesproken periode. Die kan oplopen van 100 tot 250 euro info
Succes met je keuze.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2010 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirk2 schreef op woensdag 20 jan 2010, 09:15: Edwardus, na het eerste jaar gaat de prijs omhhoog. De korting (behalve die kwart cent- haha wat gul) die krijg je enkel het eerste jaar. Daarna betaal je net zoveel als bij Nuon en Eneco en krijg je die geweldige korting van 0.25 cent die overgens wegvalt door een hoger vastrecht als ik op de site kijk.

Volgens mij heb je ongelijk maar ik zal het nog eens voor je verifiëren.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2010 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Boukje1989,

Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat u een aanbieding heeft ontvangen van een andere energieleverancier met een korting van 0,25 cent per kWh en u vraagt zich af of u toch beter klant bij Eneco kunt blijven. Ik kan me goed voorstellen dat u hier vragen over heeft. Graag neem ik contact met u op om u hier uitleg over te geven. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum door te geven via het e-mailadres fm_webcare@eneco.nl.

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco