Hallo, Greenchoice stond bij mij aan de deur. Ik ben lidt van eneco en hun wisten mij te vertellen dat ik gewoon bij eneco blijf alleen als ik teken voor greenchoice dan 0,25 cent korting krijg per kwh. Groene stroom is immers groene stroom. Ze zeiden dat mensen die groene stroom willen juist minder moeten betalen dan mensen met grijze stroom. Wat moet ik doen gewoon bij eneco blijven of die korting pakken? Wat moeten we allemaal met mensen aan de deur van energiebedrijven, meer dan de helft zijn oplichters. Groetjes
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
1 Zeggen: wilt u mij precies op papier zetten wat uw aanbieding is zodat ik erover kan nadenken. Niets tekenen uiteraard. Ook niet als die gast zegt dat u tekent voor een offerte. De handen dus op de rug houden, zogezegd. 2 wegsturen 3 wegsturen 4 wegsturen.
Tja, ik neem mijn energie al jaren af via Greenchoice. Ik zelf heb er geen problemen mee. Eigenlijk ben ik heel tevreden met Greenchoice. Als je het niet vertrouwd, gewoon niet doen. Trouwens wat je je wel moet afvragen is, hoelang deze korting geldt!
Goed nakijken, goed informeren en anders even bellen naar GC.
GC heeft inderdaad een actie met korting. Zie deel van hun website:
De regioleveranciers veranderen per elk jaar per 1 januari en per 1 juli de prijzen voor gas en stroom. Greenchoice garandeert hierbij een korting van 0,25 eurocent per kWh stroom én 0,25 eurocent per m³ gas ten opzichte van deze prijzen. Dit betekent dat u bij Greenchoice nu en in de toekomst goedkoper energie krijgt dan bij uw regioleverancier. Zowel bij prijsdalingen als bij prijsstijgingen. Deze variabele levering heeft geen opzegtermijn of -kosten.
Heb nog geen ervaring met CG, ben sinds 1 januri bij hun.
"Hun wisten mij te vertellen dat ik gewoon bij Eneco blijf alleen als ik teken voor Greenchoice dan 0,25 ct. korting krijg per kwh". Nee, je blijft Niet bij Eneco, tekenen = Greenchoice.
Dus als je wilt overstappen naar Greenchoice, kijk dan eerst wanneer je bij Eneco weg kan. Voortijdig opzeggen = boete betalen!
Ik hoop dat je nog geen handtekening hebt gezet, want dan ben je toch echt nu al klant van Greenchoice. Mocht dat het geval zijn, dan moet je onmiddellijk een ontbindingsbrief naar Greenchoice sturen. Doe dat dan in elk geval binnen 8 dagen en vooral aangetekend met bewijs van ontvangst. Heb je geen handtekening gezet, dan raad ik je aan om bij Eneco te blijven. Het lijkt alsof Eneco duurder is, maar dat komt alleen door de tijdelijk aktietarieven. Als je alles over bijvoorbeeld een termijn van 6 jaar berekent, dan zijn juist de "goedkope" energieboeren behoorlijk veel duurder dan Eneco, Essent of NUON. Dus lekker blijven zitten waar je nu zit en verroer je niet, want je wordt bedrogen en misleid waar je bij staat. Bovendien is kopen aan de deur altijd ONVERSTANDIG.
@ Beste Read, "Als je alles over bijvoorbeeld een termijn van 6 jaar berekent, dan zijn juist de "goedkope" energieboeren behoorlijk veel duurder dan Eneco, Essent of NUON. Dus lekker blijven zitten waar je nu zit en verroer je niet, want je wordt bedrogen en misleid waar je bij staat."
Die termijn van 6 jaar is helemaal niet relevant. Mede door het vrijemarktprincipe is het mogelijk om bijv. per jaar te kiezen voor een andere leverancier. Het is niet zo dat de goedere energieboeren per definitie bedriegers zijn. Je tekent een contract voor bijv. 1 jaar op basis van een goede prijsvergelijking. Daar kun je dus maximaal van profiteren. Overigens is dat niet alleen mijn mening maar ook van gerespecteerde consumentenadviseurs zoals Vara Kassa, Tros Radar, Ver. Eigen Huis, Consumentenbond, noem maar op.
Maar uiteraard, je moet zelf goed opletten. Maar dat is met alles zo in het leven.
Je schrijft: Overigens is dat niet alleen mijn mening maar ook van gerespecteerde consumentenadviseurs zoals Vara Kassa, Tros Radar, Ver. Eigen Huis, Consumentenbond, noem maar op.
Goede wijn behoeft geen krans. Deze organisaties werken vaak met één kant van de medaille. Wat ze op dat moment "vergeten" zijn de vele posts die min of meer radeloze consumenten notabene op hun eigen sites plaatsen over de administratieve chaos, het niet sturen van de eindafrekening, het ongebreideld opschroeven van het maandtermijn, het bewust verkeerd inschatten van de meterstanden, het niet op tijd overmaken van een positief saldo, het onterecht afsluiten, etc., etc.,. Het gevolg is in theorie, dat je zogenaamd maximaal kunt profiteren. Maar de dagelijkse praktijk is wat weerbarstiger en laat de keerzijde van de medaille zien.
"Mede door het vrijemarktprincipe ....". Juist door die vrijemarktwerking is het voor veel mensen een onoverzienbare toestand geworden. Velen hebben niets te kiezen. Men dringt op!
Men leurt via telefoon en deur. Jongens met vlotte babbel en in het snelle pak, die de mensen gewoon een loer draaien. In dit geval zegt Greenchoice dat mevrouw bij Eneco blijft. En dat is pertinent niet waar. En buiten dat, elk jaar overstappen? Al die rompslomp? Nee hoor, ben het met read eens, lekker blijven zitten waar je zit. Het gaat op en neer met de energieprijzen, het ene jaar ben je misschien een paar eurootjes duurder uit, jaar later spring je er weer uit. Overstappen is voor veel mensen een te dure geschiedenis!
"Gerespecteerde consumentenadviseurs". / m.i.: = Tijdopname Met groet,
Elektra betrek ik al jaren van Greenchoice. Niet omdat dat zoveel goedkoper is (een klein fooitje dan) maar wel omdat het groene energie is. Toentertijd overigens was groene energie van de grote "traditionele" leverancier wel duurder. Administratief gaat het probleemloos, elk jaar een jaarafrekening, bedragen kloppen, geen verrassingen, niks aan de hand. Aan de deur zou ik echter niet tekenen, voor niemand, ook Greenchoice niet.
Als ik iets wil, dan ga ik zelf op onderzoek, ik laat me niet omverlullen aan de deur door een of andere gladjanus met mooie praatjes, of ze nou waar zijn of niet.
Boukje schrijft zelf al 0,25 cent korting per kWh, dus ik begrijp de verwarring qua prijs niet helemaal. De korting is geen actietarief, ze garanderen dat je altijd die korting krijgt. Voor het gemiddelde jaarverbruik van een gezin in Nederland is de korting ca. 4 biertjes in een café, dus daar hoef je 't niet voor te doen of te laten.
Toen ik overstapte werd Greenchoice (die toen nog anders heette) van harte aanbevolen door Greenpeace als ik me niet vergis. Dat heeft mijn beslissing toen wel beïnvloed.
Bij mij kwamen enkele jaren geleden ook Greenchoice verkopers aan de deur. Zij gingen zelfs zo ver dat ze me vertelden dat mijn rekeningnummer alleen nodig was zodat Greenchoice weet waar ze het geld naartoe moeten overmaken, terwijl op het papier stond dat ik ze zou machtigen om geld af te schrijven!
Geloof die verkopers dus NIETS en Lees goed wat er op papier staat!!!
0,25 cent korting is dus 0,0025 Euro, is dat de moeite waard?
Koop niets aan de deur, er komt niemand met voordeel bij u aan de deur voor U. Zoek zelf op internet voor u overstapt of niet. Sinterklaas bestaat niet.
Zelf heb ik deze leverancier ook, maar als ik hier nog een keer lees, dat dit bedrijf met dit soort verkopers zaken doet, om door leugen en bedrog aan nieuwe klanten te komen, stap ik op bij ''Greenchoice'' dit had ik niet verwacht van deze club, ba !!!!!!!
Nou Wolfenjong, dan zit u tegen die tijd in de kou ;-)
(Bijna) alle energiebedrijven bedienen zich van colporteurs en ander soort wezens.
Kijk eens bij Tros Radar van vorige week (www.Uitzendinggemist.nl).
Al die bedrijven verschuilen zich achter het feit dat ze klantenwerving hebben uitbesteed aan externe bedrijven en daar geen grip op kunnen hebben (of willen hebben!). Maar ze profiteren er wel van.
Voor mijj geldt ook een soortgelijk verhaal. Een evereenkomst ondertekend, waar alleen het "welkoms paket"op was aangekruist. Zit ik nu ergens aan vast ? Er werd mij verzekerd dat ik nergens aan vast zit, en dat het alleen om de folder ging. Ik zal volgende week gebeld worden, of ik wel of niet ga overstappen. Toch krijg ik een naar gevoel, als ik bovenstaande nalees. Ik heb mijn huidige leverancier al gemailed, en verhaal verteld.
Wat is nu wijsheid ?
Zsm bellen naar greenchoice, en een aangetekende brief sturen, dat ik NIET wil overstappen ? Dat zou voldoende moeten zijn ?
"Ik zal volgende week gebeld worden". Als je Niet wilt overstappen zeg dat dan EXPLICIET!! Je eigen leverancier melden dat je NIET wilt/zult overstappen.
Je hebt handtekening gezet voor een welkomstpakket = doorgaans dat je overgezet gaat worden. Als je het pakket binnen krijgt, moet daar een annuleringsformulier bijzitten. Dan invullen en aangetekend/ontvangstbewijs retour doen.
Nog geen reden voor paniek, even afwachten. Maar hou het in de gaten!
Als u ergens voor getekend heeft, dan heeft deze rat u een voorlopig contract aan gesmeert. Het beste kunt u als u het pakket thuis krijgt, en u wilt er vanaf. Stuur het contract dan terug,binnen 7 dagen, en alleen aangetekend met bewijs van ontvangst, dat u geen gebruik wenst te maken van hun diensten.
En koop niks aan de deur, daar dat er niemand aan de deur komt met voordeel voor U, maar deze ratten, komen vooral voor hun eigen gewin door te leugen en te bedriegen.
wolfenjong schreef op zaterdag 16 jan 2010, 14:54: Hallo
Als u ergens voor getekend heeft, dan heeft deze rat u een voorlopig contract aan gesmeert. Het beste kunt u als u het pakket thuis krijgt, en u wilt er vanaf. Stuur het contract dan terug,binnen 7 dagen, en alleen aangetekend met bewijs van ontvangst, dat u geen gebruik wenst te maken van hun diensten.
En koop niks aan de deur, daar dat er niemand aan de deur komt met voordeel voor U, maar deze ratten, komen vooral voor hun eigen gewin door te liegen en te bedriegen.
[[ "Ik ben lidt van eneco en hun wisten mij te vertellen dat ik gewoon bij eneco blijf alleen als ik teken voor greenchoice dan 0,25 cent korting krijg per kwh."]]
Deze opmerking valt onder de noemer misleiding, een agressieve manier van verkoop.
U krijgt 2 rekeningen: transport kosten via Eneco en de rest via in dit geval Greenchoice.
Het lijkt mij dat u eerst op uw gemak prijzen moet gaan vergelijken. Aan de deur lijkt mij niet de juiste plek hiervoor.
Mijn tip: sticker op de deur waaruit blijkt dat colporteurs niet welkom zijn. Deur weer sluiten als toch aangebeld wordt zonder in te gaan op wat voor aanbieding dan ook.
tdehond, het is geen misleiding; de stroomleverancier blijft hetzelfde (Eneco in dit voorbeeld) alleen je rekent het verbruik af met Greenchoice in dit voorbeeld en dan wel met een iets lager tarief. Greenchoice zorgt ervoor dat van jouw betalingen geld wordt ingezet voor het opwekken van 100% groene energie. Zo bezien is het geen misleiding. De stroom komt nog steeds van dezelfde bron en stroom komt niet in groene en grijze doosjes, het is exact dezelfde stroom, alleen het financiële model erachter zorgt ervoor dat het groen wordt.
m.i. is het wel misleiding. De transportkosten ( het vervoer door de leidingen) wordt afgerekend bij Eneco.
De kosten van de stroom op zich worden verrekend met Greenchoice.
M.i. hield de colporteur een zelfde verhaal als telemarketers van Pretium. Je sluit een contract af met pretium die gebruikt maakt van de leiding van KPN. Zij misleidden ook de klant door te beweren dat zij bij KPN bleven maar dat Pretium de administratie over nam.
Nee dan moet ik je toch "teleurstellen", op mijn afrekening van Greenchoice staat behalve verbruik ook vastrecht, teruggave energiebelasting, etc.; aan Nuon (die bij mij stroom levert) reken ik geen cent extra af. Bij een aantal andere leveranciers werkt het inderdaad anders.
Ik ben helemaal niet "teleurgesteld" :) omdat een colporteur bij mij niet de gelegenheid met wat voor verhaal dan ook te beginnen. De deur is al weer dicht voordat hij heeft ingeademd voordat hij aan zijn eerste zin begint. < g > U heeft gelijk dat alles in 1 afrekening verwerkt is bij Greenchoice
Blijft dat u klant bent bij Greenchoice, niet bij Eneco. U blijft dus niet bij Eneco, zoals de colporteur beweerde. Dat is m.i. misleiding. Het verkoop verhaal strookt niet met de werkelijkheid.
N.a.v. misleidende colporteur van greenchoice, net met greenchoice gebeld om contract op te zeggen. Ik kreeg meteen iemand aan de telefoon. Ze hebben alles genoteerd, en zullen het contract ontbinden. Ook telefonisch heb ik nog geen goed gevoel. Telefoniste was erg vriendelijk, en was niet op de hoogte van de praktijken van de colporteurs. Ook probeerde ze mij mijn rekening nr te ontfrutselen. Ik denk niet dat het telefoontje voldoende is om het contract te ontbinden. Aangetekende brief is onderweg. Ook een klacht ingediend bij consuwijzer.
jansen123 schreef op maandag 18 jan 2010, 09:03: N.a.v. misleidende colporteur van greenchoice, net met greenchoice gebeld om contract op te zeggen. Ik kreeg meteen iemand aan de telefoon. Ze hebben alles genoteerd, en zullen het contract ontbinden. Ook telefonisch heb ik nog geen goed gevoel. Telefoniste was erg vriendelijk, en was niet op de hoogte van de praktijken van de colporteurs. Ook probeerde ze mij mijn rekening nr te ontfrutselen. Ik denk niet dat het telefoontje voldoende is om het contract te ontbinden. Aangetekende brief is onderweg. Ook een klacht ingediend bij consuwijzer.
Gelukkig bevestigt u uw annulering d.m.v. een aangetekende brief. Ik zou er pas gerust op zijn als u de schriftelijke bevestiging annulering overeenkomst binnen heeft! Mocht dit na 14 dagen nog niet binnen zijn dan contact opnemen dat u erop staat dat annulering schriftelijk bevestigd wordt.
Ik neem aan dat u in de brief aangegeven heeft dat de colporteur de wet heeft overtreden door u te misleiden.
Hoe durven ze daar reclame mee te maken, o.25 cent korting dat is wel heel erg weinig en zeker de moeite van het overstappen niet waard. Mijn broer moet dit jaar nabetalen bij Greenchoice terwijl mijn ouders en ik bij een andere leverancier geld terug kregen. Mocht je het toch willen kijk dan op een vergelijkingssite zoals Gaslicht.com. Daar krijg je het eerste jaar een hogere korting dan via de site van Greenchoice.
valerius schreef op donderdag 14 jan 2010, 17:11: 25 cent goedkoper je zal du s een foutje gemaakt zou waarschijnlijk 2 1/2 cent goedkoper zijn. Groet Valerius
Aan de deur werd echt 25 cent gezegd en dat stond ook op papier €0,25 kw/h goedkoper. Vond het zelf ook veel.
tdehond schreef op zaterdag 16 jan 2010, 15:08: [[ Mijn tip: sticker op de deur waaruit blijkt dat colporteurs niet welkom zijn. Deur weer sluiten als toch aangebeld wordt zonder in te gaan op wat voor aanbieding dan ook.
Dat is leuk, er zit ook zo'n sticker op mijn deur van geen colportage, (die overigens van greenchoice is), maar toch werkt het niet, bellen aan de deur is zo gedaan. Er werd alleen aangebeld en gezegd dat ze voor de meterstanden kwamen van de groene stroom die ik ontvang. Dus binnenlaten maar in het portiek, toen pas kwam ik er achter dat ze niet van eneco waren. Te laat ze waren binnen. Dit zelfde zinnetje is die dag 2xgezegd (allebei van greenchoice). Denk dat ik dus ook niet de enige ben geweest die ze binnen heeft gelaten.
Hoi, Ik wil bij deze iedereen bedanken voor het reageren op mijn vraag. Denk dat ik gewoon lekker bij Eneco blijf zitten. Mijn ouders hebben er nooit problemen mee gehad en ik zit in een huurflatje waar iedereen Eneco heeft. Allemaal hardstikke leuk die kortingen, maar op dit moment zijn er teveel oplichters en voelde me ook nu belazerd. Door jullie vele reacties ben ik er eigenlijk alleen maar zekerder van geworden. Hopelijk verdwijnen de oplichters in de toekomst maar dat is hoop. Waarvan ik zeker weet dat het daar bij zal blijven. Groetjes
Ik moet zeggen dat GC de zaak verder vlug heeft afgehandeld. Na een simpel telefoontje, kreeg de de volgende dag al een bevestiging dat ik heb opgezegd. Ook is er gebeld over het invullen van de "bon". Ik weet niet wat dit gesprek opgeleverd zou hebben. Misschien klopte het verhaal van de colporteur, en zat ik idd nog neregen aan vast ? Ik kan dus niet aantonen dat er idd oplichting is geweest (al lijkt het er wel op), maar gc heeft de zaak vlug afgehandeld. Aangetekende brief was achteraf niet nodig in mijn geval. Ik weet niet wat er was gebeurt als ik buiten de 8 dagen tot de ontdekking was gekomen.
bestel de 'nee'-sticker bij Kassa en steek je licht op via internet. Bepaal in ieder geval zelf wat je beslist, wanneer en waarom je dat doet. Goed geinformeerd zijn is hierin het belangrijkste. Colporteurs zijn daar niet echt in gespecialiseerd, al denken ze zelf van wel...
Edwardus, na het eerste jaar gaat de prijs omhhoog. De korting (behalve die kwart cent- haha wat gul) die krijg je enkel het eerste jaar. Daarna betaal je net zoveel als bij Nuon en Eneco en krijg je die geweldige korting van 0.25 cent die overgens wegvalt door een hoger vastrecht als ik op de site kijk.
Om op de vraag van Boukje terug te komen: De beste aanbiedingen krijg je niet aan de deur maar kan je vinden op sites zoals deze of deze . De aanbiedingen staan duidelijk op een rij. De beste aanbieding van Greenchoice heet bij Energieleveranciers.nl Actieprijs stroom en gas. De korting krijg je pas als je minmaal een jaar lang stroom en gas afneemt. Zeg je eerder op dan betaal je net zoveel als bij Eneco of Nuon. Er zijn ook aanbiedingen waarbij je vooraf de korting krijgt. Op dit moment staan die er niet bij. De keus is aan jou om te wachten of om op een van de bestaande aanbiedingen in te gaan. De vergelijkingssites zijn handig aangezien sommige energiebedrijven wel 3 verschillende tarieven voor vastrecht gebruiken (Greenchoice -aktiekorting en 2 op de site en en Eneco -alledrie duidelijk aangegeven op de site bijv.) Hou er rekening mee dat je bij bijna alle contracten een boete moet betalen als je eerder opzegt dan de afgesproken periode. Die kan oplopen van 100 tot 250 euro info Succes met je keuze.
dirk2 schreef op woensdag 20 jan 2010, 09:15: Edwardus, na het eerste jaar gaat de prijs omhhoog. De korting (behalve die kwart cent- haha wat gul) die krijg je enkel het eerste jaar. Daarna betaal je net zoveel als bij Nuon en Eneco en krijg je die geweldige korting van 0.25 cent die overgens wegvalt door een hoger vastrecht als ik op de site kijk.
Volgens mij heb je ongelijk maar ik zal het nog eens voor je verifiëren.
Uit uw reactie op dit forum begrijp ik dat u een aanbieding heeft ontvangen van een andere energieleverancier met een korting van 0,25 cent per kWh en u vraagt zich af of u toch beter klant bij Eneco kunt blijven. Ik kan me goed voorstellen dat u hier vragen over heeft. Graag neem ik contact met u op om u hier uitleg over te geven. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum door te geven via het e-mailadres fm_webcare@eneco.nl.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer