j0
door j0p3y Oct 22, 2006 om 15:48
Huishouden & energie

Handleiding/uitleg Bauknecht vriezer GK22 gezocht

Hallo,
ik heb een behoorlijk oude vriezer (Bauknecht GK22) waar ik geen handleiding van heb. Ben op zoek naar uitleg over de schakelaars aan voorzijde.
Van Links naar rechts zie je:
schuifje Li/Re (links voor continu aan, rechts voor thermostaatstand?)
oranje lampje: continu aan.
rood lampje: ?
groen lampje: vriezen ?
draaiknopje standen 1-2-3-4 (vriesstanden neem ik aan).

Ben nog niet eens op zoek naar complete handleiding, enkel zoekend naar toelichting van bovenstaande knopjes/lampjes.

groeten,
J. van der Vleut.

14409 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Groenlampje = vriezer staat aan, Roodlampje betekent dat er een troomstoring is geweest, Oranjelampje is snelinvrieszen.

Dit zijn de meestvoorkomende verklaringen voor de lampjes. bij de diverse vriezers.

De schuif regeld de max.vriestemperatuur.

En draaiknop heeft onze vriezer niet.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik heb het zelf ook niet meer, maar wel een oude overgespoten vriezer in leuke kleuren...

1 Schuifje als continu is dat invriezen, andere kant is juiste temp.. gebruik het alleen als alarm gaat, en ik veel tegelijk invries... tevens gaat het oranje invrieslampje aan..

2 Oranje, invrieslampje.. alleen als invriesknop ingedrukt..

3 groene, bij mij defect, maar hoorde permanent te branden, als teken dat deze werkte..

4 Draaiknop, als de ingebouwde termometer op 18 graden staat, afblijven, als die ontbreekt zelf meten, als kouder, is erg duur in stroomgebruik, als warmer minder houdbaar... dus ergens moet deze zo staan dat je 18 graden onder nul blijft...

5 Rode Lamp, met pieper als deur te lang open alarm voor temperatuur, en als ik het niet goed dicht doe.. na verhuizing starten en na ontdooien blijft deze piepen, tenzij ik het invriesknopje gebruik,dit kan zowel een drukknop als schuifje zijn, niet de draaiknop hiervoor gebruiken, als goed, daar afblijven..!

Vele Bauknechten zijn vrijwel hetzelfde, maar ik heb er eentje  uit 1989.... met 5 laden, werkt nog goed, kan nog jaren mee...

Als de temp goed is afblijven... je kunt beter aan de inhoud komen,, veel plezier nog..

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraag een nieuwe handleiding aan

aanvragen gebruiksaanwijzing

ze zorgen gewoon dat u een nieuwe toe gestuurd krijgt

service !

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag j0p3y,

Kijk ook even op de hier volgende link:

http://www.doknet.nl/

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de directe reacties hierboven verwijs ik u graag naar Bauknecht te Breda 076-5306400 consumenten service lijn. Gebruiksaanwijzingen kunnen zij voor u verzorgen en zijn voor veel gangbare modellen ook rechtstreeks te downloaden op de website van Bauknecht.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo, dat zijn al heel snel veel reacties op mijn vraag... dát had ik niet verwacht. Heb even Bauknecht gemaild (had geen 12-cijferige code, hopelijk kunnen ze het ook zonder vinden). Daarnaast is de uitleg die jullie geven voor mij al heel verhelderend. Zit geen piepsignaal in deze vriezer (is écht een oudje), maar vanwege onwetendheid heb ik em een hele tijd op de invriesstand gehad... dat ga ik merken bij mijn eindafrekening van de energieleverancier :-)

Heel erg bedankt voor al jullie snelle (!) reacties.

groeten,

Joop

ve
door verwijderd - Oct 22, 2006 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al onze apparaten hebben een 12-cijferige code die u vindt op de sticker in of achter op het apparaat