Handleiding/uitleg Bauknecht vriezer GK22 gezocht
Hallo,
ik heb een behoorlijk oude vriezer (Bauknecht GK22) waar ik geen handleiding van heb. Ben op zoek naar uitleg over de schakelaars aan voorzijde.
Van Links naar rechts zie je:
schuifje Li/Re (links voor continu aan, rechts voor thermostaatstand?)
oranje lampje: continu aan.
rood lampje: ?
groen lampje: vriezen ?
draaiknopje standen 1-2-3-4 (vriesstanden neem ik aan).
Ben nog niet eens op zoek naar complete handleiding, enkel zoekend naar toelichting van bovenstaande knopjes/lampjes.
groeten,
J. van der Vleut.
Groenlampje = vriezer staat aan, Roodlampje betekent dat er een troomstoring is geweest, Oranjelampje is snelinvrieszen.
Dit zijn de meestvoorkomende verklaringen voor de lampjes. bij de diverse vriezers.
De schuif regeld de max.vriestemperatuur.
En draaiknop heeft onze vriezer niet.
Nee, ik heb het zelf ook niet meer, maar wel een oude overgespoten vriezer in leuke kleuren...
1 Schuifje als continu is dat invriezen, andere kant is juiste temp.. gebruik het alleen als alarm gaat, en ik veel tegelijk invries... tevens gaat het oranje invrieslampje aan..
2 Oranje, invrieslampje.. alleen als invriesknop ingedrukt..
3 groene, bij mij defect, maar hoorde permanent te branden, als teken dat deze werkte..
4 Draaiknop, als de ingebouwde termometer op 18 graden staat, afblijven, als die ontbreekt zelf meten, als kouder, is erg duur in stroomgebruik, als warmer minder houdbaar... dus ergens moet deze zo staan dat je 18 graden onder nul blijft...
5 Rode Lamp, met pieper als deur te lang open alarm voor temperatuur, en als ik het niet goed dicht doe.. na verhuizing starten en na ontdooien blijft deze piepen, tenzij ik het invriesknopje gebruik,dit kan zowel een drukknop als schuifje zijn, niet de draaiknop hiervoor gebruiken, als goed, daar afblijven..!
Vele Bauknechten zijn vrijwel hetzelfde, maar ik heb er eentje uit 1989.... met 5 laden, werkt nog goed, kan nog jaren mee...
Als de temp goed is afblijven... je kunt beter aan de inhoud komen,, veel plezier nog..
vraag een nieuwe handleiding aan
aanvragen gebruiksaanwijzing |
ze zorgen gewoon dat u een nieuwe toe gestuurd krijgt
service !
Naast de directe reacties hierboven verwijs ik u graag naar Bauknecht te Breda 076-5306400 consumenten service lijn. Gebruiksaanwijzingen kunnen zij voor u verzorgen en zijn voor veel gangbare modellen ook rechtstreeks te downloaden op de website van Bauknecht.
zo, dat zijn al heel snel veel reacties op mijn vraag... dát had ik niet verwacht. Heb even Bauknecht gemaild (had geen 12-cijferige code, hopelijk kunnen ze het ook zonder vinden). Daarnaast is de uitleg die jullie geven voor mij al heel verhelderend. Zit geen piepsignaal in deze vriezer (is écht een oudje), maar vanwege onwetendheid heb ik em een hele tijd op de invriesstand gehad... dat ga ik merken bij mijn eindafrekening van de energieleverancier :-)
Heel erg bedankt voor al jullie snelle (!) reacties.
groeten,
Joop
Al onze apparaten hebben een 12-cijferige code die u vindt op de sticker in of achter op het apparaat
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht
Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?
Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer