Heeft iemand ervaring met storing-stroom.nl?
Op eerste kerstdag viel bij mij aan het begin van de avond de stroom uit. Ik heb de stoppen en de hoofdschakelaar gecontroleerd en daar lag het probleem niet. Ik heb een paar elektriciens geprobeerd te bereiken, geen gehoor, tot ik via google storing-stroom.nl vond die wel bereikbaar was. Er werd telefonisch contact opgenomen met een monteur/elektricien bij mij in de buurt, plm drie kwartier later stond er iemand op de stoep. Een Turks/Marokkaans uitziende man, kwam wel heel netjes over. Hij is even bezig geweest, heeft iets vervangen - zegt hij - maar wat hij nu precies heeft vervangen heeft hij achteraf niet laten zien. Ik heb inmiddels wel elektra maar de kosten die hij heeft gerekend - EUR 3324,96 - waren exorbitant hoog. Volgens hem klopte het wel en zou het bedrag ongeveer EUR 800 lager uitgevallen zijn als het niet op eerste kerstdag was geweest. Hij gaf ook nog aan dat ik 'geluk had dat het met de meterkast te maken had' want dan kon ik de kosten volgens hem declareren bij mijn verzekering. Ik kon op dat moment alleen niet anders dan betalen, ik voelde me voor het blok gezet. Mijn vriend was bij me, vanwege de hoogte van de kosten (pinlimiet) kon het bedrag niet met 1 pas betaald worden, waardoor we het met 2 passen betaald hebben. Ik heb te laat gezien dat de monteur EUR 250,00 in totaal méér heeft gerekend dan het toch al hoge bedrag, we hebben in totaal EUR 2.450 en EUR 1.174,96 betaald = EUR 3.624,96. Hij had het bedrag gesplitst en liet eerst mijn vriend en daarna mij pinnen. Gisteren, op 27-12, realiseerden we ons dat hij op deze manier EUR 250 teveel in rekening heeft gebracht.
Volgens de man zou ik een paar uur na de reparatie via het bedrijf dat ik had gebeld een factuur krijgen met rapport, maar daar zit ik nog steeds op te wachten. Ik heb vandaag het bedrijf gebeld. 'Er zou een notitie gemaakt worden' van mijn verzoek om de factuur, die kon niet meteen vanuit de computer worden verstuurd want degene die ik sprak was slechts een planner. 'Er zou een notitie worden gemaakt' van de fooi die de monteur zichzelf heeft toebedeeld. Ze schijnen met zzp'ers te werken, ik heb gevraagd om de naam en het telefoonnummer van de zzp'er die bij mij is geweest maar 'daar zou ook een notitie van worden gemaakt'. Ik kan er verder niemand te spreken krijgen.
Ik heb geprobeerd aangifte te doen vanwege oplichting, maar de politie geeft aan dat dit geen strafzaak, maar een civiele zaak is, en raadde me aan om mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Dat heb ik inmiddels gedaan.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met gelijksoortige ervaringen, en wat ik nog zou kunnen ondernemen hiertegen.
Topantwoord
Waarom niet naar het storingsnummer van je energieleverancier gebeld? Die hebben daar monteurs die tijdens de feestdagen in de storingsdienst staan. Volgens mij, weet ik niet zeker, had het je dan geen geld gekost of een fractie van het bedrag dat je nu noemt.
Maar tja... daar schiet je nu niets mee op. Dus je stap naar je rechtsbijstandverzekering is een goede stap.
Verder is het, mijns inziens, logisch dat er op feestdagen (als he dat zo kunt noemen) de tarieven hoger uitvallen. Maar zo hoog... daar zou ik ook van balen.
Ik woon op een chaletpark (een heel net park overigens :)) en heb geen 'eigen' energieleverancier. Ik heb geprobeerd een beheerder van het park te bereiken maar kreeg niemand te pakken. Tja, kerst. Dat is idd 300% van het gebruikelijke tarief. Vanmiddag een andere '24 uurs dienst' gebeld, die gaf aan dat het bedrag dat mij is gerekend niet normaal is. Eigenlijk zei hij dat ik genaaid ben.
quote
en heb geen 'eigen' energieleverancier.
unquote
Je woont op een chaletpark en dan zit er bij je huurovereenkomst geen overzicht van - in mijn ogen - best belangrijke zaken die het park heeft? Strange.
Mijn chalet is mijn eigendom.
Een kennis van mij woont ook op een chaletpark. Chalet is zijn eigendom, grond is pacht. Stroom, gas, water en tv lopen allemaal via het chaletpark. Bij storing moet hij contact opnemen met de eigenaar of beheerder van het chaletpark.
Zorg altijd dat u een zaklantaarn en 1 of 2 butagas-tankjes met lamp in huis heeft, te verkrijgen bij een campingshop o.d. Zelf steek ik die als eerste aan, zodat ik licht heb.
Aangepast antwoord aangezien er helaas al wel betaald is: U heeft uw rechtsbijstandsverzekeraar ingeschakkeld en wacht dat af. U kunt dan het beste zelf niets anders doen dan afwachen wat uw rechtbijstandsverkeraar gaat doen. Hoe dan ook lijkt mij uw gevoel van vermoeden van oplichting terecht gelet op het exorbitante bedrag. Op zich is het een fenomeen dat vaker voorkomt bij zoeken op het internet en is het absoluut zaak om vooraf de betrouwbaarheid vooiraf na te gaan.
Re: ik heb even gezocht met de naam die u geeft maar kan niets vinden op het i-net. Waar heeft u dit gevonden? En zie ook nog (voor de toekomst: Bekende malafide handelspartijen | politie.nl )
En m.b.t. uw laatste vraag: er zijn er al helaas 'velen' die op deze manier 'benadeeld zijn' om het maar zacht uit te drukken. U heeft dit mogelijk gevonden op het 'Vals Book" (benaming omdat er al meerdere klachten zijn m.b.t. dit soort praktijken. Laat u niet intimideren. Bij dreiging of dergelijke ook meteen uw verzekeraar inlichten en de politie.
gevonden via google... Ik hoop dat mijn rechtsbijstandsverzekering er nog iets mee kan.
Uw rechtsbijstandsverzekeraar zal er m.i. wel degelijk iets mee doen gelet op het exorbitante bedrag. Hoe dan ook zal men een goede / degelijke specificatie moeten kunnen overleggen die ook nog on orde is en dus goed controleerbaar. En het lijkt mij dat die niet komt.
Nogmaals, zelf niets doen, ook niet betalen! Ook niet laten intimideren.
@heremietkreeft , Te laat , Ts heeft al betaald : Mijn vriend was bij me, vanwege de hoogte van de kosten (pinlimiet) kon het bedrag niet met 1 pas betaald worden, waardoor we het met 2 passen betaald hebben.
Ik kon op dat moment niet anders dan betalen. Anders was hij niet weggegaan en wie weet wat hij dan nog had gedaan. Hij werd al ongeduldig en bozig toen ik aangaf dat het wel aan de hoge kant was.
Er is al betaald en het zal een hele klus worden om dat geld terug te krijgen, met of zonder rechtsbijstandverzekering. Reken er maar op dat u het geld kwijt bent.
Dank voor de opmerkzaamheid. Ik had er overheen gelezen en men had zich dus helaas ook al laten intimideren hetgeen in dit 'soort handel' ook niet vreemd is.
Hoewel ik altijd erg voorzichtig ben m.b.t beschuldigingen die niet bewijsbaar zijn op dit forum heb ik toch maar even 'gelucht'.
Ik heb de site van dit bedrijf terug kunnen vinden, (http://storing-stroom.nl/ ) en de tekst op deze site ziet er indrukwekkend uit, maar iemand met elektrotechnische kennis kan vrij snel zien dat niet niet klopt wat er staat. Er wordt gesproken over een rode fasedraad. Ik heb dit nog nooit gezien in Nederlandse huizen. Er staat ook een verhaaltje dat je de installatie, wanneer deze van voor 1991 is moet laten renoveren. Op het einde van dit stukje tekst wordt er gesproken over
".............en mechanisch systeem dat de functie heeft van het verdelen van een rotatiesnelheid door verdeling van de kinematische op een adaptieve, onmiddellijke en automatische manier af te stemmen op de behoeften van een mechanische assemblage.".
Vanaf het woord rotatiesnelheid lijkt het me een uit een andere taal naar Nederlands vertaalde tekst waarvan het resultaat totale onzin is.
En daarbij: Een fatsoenlijke ondernemer laat op zijn website het vestigingsadres en Kamer van Koophandel nummer zien.
Kortom: Mooi onderwerp voor 'n programma van Alberto Stegeman of Kees van der Spek.
Hallo Cdcvd ,
Duur grapje .
Laat de rechtsbijstandsverzekering hun werk doen .
Deze site is geregistreerd op 13 - 8 - 2021 , amper 3½ maand oud .
U had gewoon het storingsnummer van uw energieleverancier moeten bellen.
"Ik" heb ook nog weleens dat de stroom uitvalt, ik volg dan de volgende stappen:
1) Ik kijk eerst in de meterkast of er soms een (hoofd)schakelaar niet goed staat.
2) Indien alles normaal, dan doe ik het gordijn open en check de straatlantaarns en kijk of de (over)buren licht hebben.
Twee mogelijkheden: òf alle buren en straatlantaarns hebben licht, dan zit het probleem bij mij, òf alles is bij iedereen donker, dan is er iets mis met de meterkast van de netbeheerder of er is een leiding kapot gegraven. In beide gevallen bel ik de energieleverancier.
- iedereen had verder stroom
- alle schakelaars stonden goed en er was geen stop doorgeslagen
- ik heb een chalet in eigendom waar de energie centraal geregeld is. De energieleverancier verwees me naar het beheer van het park en daarvan was niemand bereikbaar (1e kerstdag...)
Lijkt mij sterk dat ze daar geen spoed- of calamiteitennummer hebben. Wat als er een waterleiding knapt of als het hele park zonder stroom komt te zitten?
U had ook één van de buren even om raad kunnen vragen.
Ik bén naar de buren geweest beste Sira. En het park heeft idd een spoednummer. Dat niet bereikbaar was op het moment dat ik belde. Is van iemand die op het park werkt. Later was hij wel bereikbaar. Maar toen was het leed al geschied.
Jammer dat iedereen aangeeft wat ik volgens hen hád moeten doen. Daar heb ik op dit moment niet zoveel aan.
Jammer dat iedereen aangeeft wat ik volgens hen hád moeten doen. Daar heb ik op dit moment niet zoveel aan.
Ja, maar wat moeten wij dan doen, wij kunnen het ook niet voor u oplossen en ik vermoed uw rechtsbijstandverzekeraar ook niet.
Er wordt voor dergelijke bedrijven al zo veel jaren gewaarschuwd. Het is inmiddels al meerdere malen in ieder consumentenprogramma behandeld, ook Opgelicht heeft hier al diverse malen aandacht aan besteed, maar blijkbaar kijkt u niet naar die programma's en heeft u dat allemaal gemist.
Oh, Oh, ik zag over het hoofd dat u al heeft betaald. En ook nog meer heeft aangerekend omdatr dat met twee passen moest. Neem contact op met uw verzekereaar om ook af te stemmen hoe aangifte te doen. Ditr is m.i. beslist niet alleen een civiele zaak maar het ruikjt naar mijn mening heel sterk naar een strafrechtelijk feit.
Zie in ieder geval dan dit. Wanneer de politie weigert om uw aangifte op te nemen is het belangrijk dat u een klacht indient. U kunt een schriftelijke klacht indienen bij de korpschef van het politiebureau waar uw aangifte is geweigerd. Daarnaast is het belangrijk dat u ook een klacht indient bij de officier van justitie van het arrondissement waaronder het korps valt.
Pol (link aanklikken)
Je hebt een landelijk storingsnummer dat je kunt bellen,
Hang het nummer in de meterkast, Dan weet je een volgende keer wat je moet doen. Het nummer is : 0800-9009
En als je niet weet wat je moet doen: bel je ouders of een ander familielid, maar ga niet zomaar bellen. Dan val je in handen van deze bedrijfjes. Pas ook op voor slotenmakers. Ook daar kan je hetzelfde overkomen.
En verlaag je pinlimiet. Dat beschermt je tegen dit soort gasten.
Je kunt dan abnormaal hoge rekeningen niet betalen. En moet je wel achteraf betalen.
En geen rekening gekregen? Het bedrag is op een kladje uitgerekend?
Dit is de tactiek van dit soort bedrijfjes. Je weet niet wat je moet doen, raakt in paniek, er wordt druk op je uitgeoefend en je gaat betalen. Pas later besef je wat je hebt gedaan. Dan is het te laat.
Misschien kan de rechtsbijstand nog iets doen mbt de rekenfout van €250. Staat er een naam op je bankafschrift? Misschien valt er dan wat te achterhalen.
Turks/Marokkaans uitziende man.... Er zitten duizenden kilometers tussen Marokko en Turkije. Marokko.ligt dichter bij Nederland dan bij Turkije. Dat is net zoiets als zeggen "een Nederlands/Oekraïens uitziende man".
Deze site scoort laag.
https://webshopchecker.nl/shop/storing-stroom-nl/
Misschien had deze het moeten zijn.
https://webshopchecker.nl/shop/stroom-storing-nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer