cd
door cdcvd Dec 27, 2021 om 15:15
Huishouden & energie

Heeft iemand ervaring met storing-stroom.nl?

Op eerste kerstdag viel bij mij aan het begin van de avond de stroom uit. Ik heb de stoppen en de hoofdschakelaar gecontroleerd en daar lag het probleem niet. Ik heb een paar elektriciens geprobeerd te bereiken, geen gehoor, tot ik via google storing-stroom.nl vond die wel bereikbaar was. Er werd telefonisch contact opgenomen met een monteur/elektricien bij mij in de buurt, plm drie kwartier later stond er iemand op de stoep. Een Turks/Marokkaans uitziende man, kwam wel heel netjes over. Hij is even bezig geweest, heeft iets vervangen - zegt hij - maar wat hij nu precies heeft vervangen heeft hij achteraf niet laten zien. Ik heb inmiddels wel elektra maar de kosten die hij heeft gerekend - EUR 3324,96 - waren exorbitant hoog. Volgens hem klopte het wel en zou het bedrag ongeveer EUR 800 lager uitgevallen zijn als het niet op eerste kerstdag was geweest. Hij gaf ook nog aan dat ik 'geluk had dat het met de meterkast te maken had' want dan kon ik de kosten volgens hem declareren bij mijn verzekering. Ik kon op dat moment alleen niet anders dan betalen, ik voelde me voor het blok gezet. Mijn vriend was bij me, vanwege de hoogte van de kosten (pinlimiet) kon het bedrag niet met 1 pas betaald worden, waardoor we het met 2 passen betaald hebben. Ik heb te laat gezien dat de monteur EUR 250,00 in totaal méér heeft gerekend dan het toch al hoge bedrag, we hebben in totaal EUR 2.450 en EUR 1.174,96 betaald = EUR 3.624,96. Hij had het bedrag gesplitst en liet eerst mijn vriend en daarna mij pinnen. Gisteren, op 27-12, realiseerden we ons dat hij op deze manier EUR 250 teveel in rekening heeft gebracht.
Volgens de man zou ik een paar uur na de reparatie via het bedrijf dat ik had gebeld een factuur krijgen met rapport, maar daar zit ik nog steeds op te wachten. Ik heb vandaag het bedrijf gebeld. 'Er zou een notitie gemaakt worden' van mijn verzoek om de factuur, die kon niet meteen vanuit de computer worden verstuurd want degene die ik sprak was slechts een planner. 'Er zou een notitie worden gemaakt' van de fooi die de monteur zichzelf heeft toebedeeld. Ze schijnen met zzp'ers te werken, ik heb gevraagd om de naam en het telefoonnummer van de zzp'er die bij mij is geweest maar 'daar zou ook een notitie van worden gemaakt'. Ik kan er verder niemand te spreken krijgen.

Ik heb geprobeerd aangifte te doen vanwege oplichting, maar de politie geeft aan dat dit geen strafzaak, maar een civiele zaak is, en raadde me aan om mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Dat heb ik inmiddels gedaan.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met gelijksoortige ervaringen, en wat ik nog zou kunnen ondernemen hiertegen.

7258 21 Rapporteer

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Dec 27, 2021 om 15:21
870 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom niet naar het storingsnummer van je energieleverancier gebeld? Die hebben daar monteurs die tijdens de feestdagen in de storingsdienst staan. Volgens mij, weet ik niet zeker, had het je dan geen geld gekost of een fractie van het bedrag dat je nu noemt.
Maar tja... daar schiet je nu niets mee op. Dus je stap naar je rechtsbijstandverzekering is een goede stap.

Verder is het, mijns inziens, logisch dat er op feestdagen (als he dat zo kunt noemen) de tarieven hoger uitvallen. Maar zo hoog... daar zou ik ook van balen.

cd
door cdcvd Dec 27, 2021 om 15:44
Antwoorden / 1 Vragen

Ik woon op een chaletpark (een heel net park overigens :)) en heb geen 'eigen' energieleverancier. Ik heb geprobeerd een beheerder van het park te bereiken maar kreeg niemand te pakken. Tja, kerst. Dat is idd 300% van het gebruikelijke tarief. Vanmiddag een andere '24 uurs dienst' gebeld, die gaf aan dat het bedrag dat mij is gerekend niet normaal is. Eigenlijk zei hij dat ik genaaid ben.

Thecla58
door Thecla58 Dec 27, 2021 om 15:47
870 Antwoorden / 3 Vragen

quote
en heb geen 'eigen' energieleverancier.
unquote

Je woont op een chaletpark en dan zit er bij je huurovereenkomst geen overzicht van - in mijn ogen - best belangrijke zaken die het park heeft? Strange.

cd
door cdcvd Dec 27, 2021 om 15:55
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn chalet is mijn eigendom.

sira
door sira Dec 27, 2021 om 16:07
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Een kennis van mij woont ook op een chaletpark. Chalet is zijn eigendom, grond is pacht. Stroom, gas, water en tv lopen allemaal via het chaletpark. Bij storing moet hij contact opnemen met de eigenaar of beheerder van het chaletpark.

Zorg altijd dat u een zaklantaarn en 1 of 2 butagas-tankjes met lamp in huis heeft, te verkrijgen bij een campingshop o.d. Zelf steek ik die als eerste aan, zodat ik licht heb.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2021 om 15:23
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Aangepast antwoord aangezien er helaas al wel betaald is: U heeft uw rechtsbijstandsverzekeraar ingeschakkeld en wacht dat af. U kunt dan het beste zelf niets anders doen dan afwachen wat uw rechtbijstandsverkeraar gaat doen. Hoe dan ook lijkt mij uw gevoel van vermoeden van oplichting terecht gelet op het exorbitante bedrag. Op zich is het een fenomeen dat vaker voorkomt bij zoeken op het internet en is het absoluut zaak om vooraf de betrouwbaarheid vooiraf na te gaan.

Re: ik heb even gezocht met de naam die u geeft maar kan niets vinden op het i-net. Waar heeft u dit gevonden? En zie ook nog (voor de toekomst: Bekende malafide handelspartijen | politie.nl  )

En m.b.t. uw laatste vraag: er zijn er al helaas 'velen' die op deze manier 'benadeeld zijn' om het maar zacht uit te drukken. U heeft dit mogelijk gevonden op het 'Vals Book" (benaming omdat er al meerdere klachten zijn m.b.t. dit soort praktijken.  Laat u niet intimideren. Bij dreiging of dergelijke ook meteen uw verzekeraar inlichten en de politie.

cd
door cdcvd Dec 27, 2021 om 15:46
Antwoorden / 1 Vragen

gevonden via google... Ik hoop dat mijn rechtsbijstandsverzekering er nog iets mee kan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 27, 2021 om 15:50
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Uw rechtsbijstandsverzekeraar zal er m.i. wel degelijk iets mee doen gelet op het exorbitante bedrag. Hoe dan ook zal men een goede / degelijke specificatie moeten kunnen overleggen die ook nog on orde is en dus goed controleerbaar. En het lijkt mij dat die niet komt.

Nogmaals, zelf niets doen, ook niet betalen! Ook niet laten intimideren.

marita5
door marita5 Dec 27, 2021 om 15:53
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Te laat , Ts heeft al betaald : Mijn vriend was bij me, vanwege de hoogte van de kosten (pinlimiet) kon het bedrag niet met 1 pas betaald worden, waardoor we het met 2 passen betaald hebben.

cd
door cdcvd Dec 27, 2021 om 15:57
Antwoorden / 1 Vragen

Ik kon op dat moment niet anders dan betalen. Anders was hij niet weggegaan en wie weet wat hij dan nog had gedaan. Hij werd al ongeduldig en bozig toen ik aangaf dat het wel aan de hoge kant was.

sira
door sira Dec 27, 2021 om 15:57
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Er is al betaald en het zal een hele klus worden om dat geld terug te krijgen, met of zonder rechtsbijstandverzekering. Reken er maar op dat u het geld kwijt bent.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 27, 2021 om 16:08
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de opmerkzaamheid. Ik had er overheen gelezen en men had zich dus helaas ook al laten intimideren hetgeen in dit 'soort handel' ook niet vreemd is.

Hoewel ik altijd erg voorzichtig ben m.b.t beschuldigingen die niet bewijsbaar zijn op dit forum heb ik toch maar even 'gelucht'.

PetervdE
door PetervdE Dec 29, 2021 om 21:54
Antwoorden / Vragen

Ik heb de site van dit bedrijf terug kunnen vinden, (http://storing-stroom.nl/ ) en de tekst op deze site ziet er indrukwekkend uit, maar iemand met  elektrotechnische kennis kan vrij snel zien dat niet niet klopt wat er staat. Er wordt gesproken over een rode fasedraad. Ik heb dit nog nooit gezien in Nederlandse huizen. Er staat ook een verhaaltje dat je de installatie, wanneer deze van voor 1991 is moet laten renoveren. Op het einde van dit stukje tekst wordt er gesproken over
".............en mechanisch systeem dat de functie heeft van het verdelen van een rotatiesnelheid door verdeling van de kinematische op een adaptieve, onmiddellijke en automatische manier af te stemmen op de behoeften van een mechanische assemblage.".
Vanaf het woord rotatiesnelheid lijkt het me een uit een andere taal naar Nederlands vertaalde tekst waarvan het resultaat totale onzin is.

En daarbij: Een fatsoenlijke ondernemer laat op zijn website het vestigingsadres en Kamer van Koophandel nummer zien.

Kortom: Mooi onderwerp voor 'n programma van Alberto Stegeman of Kees van der Spek.

marita5
door marita5 - Dec 27, 2021 om 15:42
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cdcvd ,

Duur grapje .

Laat de rechtsbijstandsverzekering hun werk doen .

Deze site is geregistreerd op 13 - 8 - 2021 , amper 3½  maand oud .

sira
door sira - Dec 27, 2021 om 15:53
2380 Antwoorden / 24 Vragen

U had gewoon het storingsnummer van uw energieleverancier moeten bellen.

"Ik" heb ook nog weleens dat de stroom uitvalt, ik volg dan de volgende stappen:
1) Ik kijk eerst in de meterkast of er soms een (hoofd)schakelaar niet goed staat.
2) Indien alles normaal, dan doe ik het gordijn open en check de straatlantaarns en kijk of de (over)buren licht hebben.

Twee mogelijkheden: òf alle buren en straatlantaarns hebben licht, dan zit het probleem bij mij, òf alles is bij iedereen donker, dan is er iets mis met de meterkast van de netbeheerder of er is een leiding kapot gegraven. In beide gevallen bel ik de energieleverancier.

cd
door cdcvd Dec 27, 2021 om 15:59
Antwoorden / 1 Vragen

- iedereen had verder stroom
- alle schakelaars stonden goed en er was geen stop doorgeslagen
- ik heb een chalet in eigendom waar de energie centraal geregeld is. De energieleverancier verwees me naar het beheer van het park en daarvan was niemand bereikbaar (1e kerstdag...)

sira
door sira Dec 27, 2021 om 16:11
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Lijkt mij sterk dat ze daar geen spoed- of calamiteitennummer hebben. Wat als er een waterleiding knapt of als het hele park zonder stroom komt te zitten?
U had ook één van de buren even om raad kunnen vragen.

cd
door cdcvd Dec 27, 2021 om 20:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ik bén naar de buren geweest beste Sira. En het park heeft idd een spoednummer. Dat niet bereikbaar was op het moment dat ik belde. Is van iemand die op het park werkt. Later was hij wel bereikbaar. Maar toen was het leed al geschied.

Jammer dat iedereen aangeeft wat ik volgens hen hád moeten doen. Daar heb ik op dit moment niet zoveel aan.

sira
door sira Dec 27, 2021 om 20:59
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Jammer dat iedereen aangeeft wat ik volgens hen hád moeten doen. Daar heb ik op dit moment niet zoveel aan.

Ja, maar wat moeten wij dan doen, wij kunnen het ook niet voor u oplossen en ik vermoed uw rechtsbijstandverzekeraar ook niet.
Er wordt voor dergelijke bedrijven al zo veel jaren gewaarschuwd. Het is inmiddels al meerdere malen in ieder consumentenprogramma behandeld, ook Opgelicht heeft hier al diverse malen aandacht aan besteed, maar blijkbaar kijkt u niet naar die programma's en heeft u dat allemaal gemist.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2021 om 16:03
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Oh, Oh, ik zag over het hoofd dat u al heeft betaald. En ook nog meer heeft aangerekend omdatr dat met twee passen moest. Neem contact op met uw verzekereaar om ook af te stemmen hoe aangifte te doen. Ditr is m.i. beslist niet alleen een civiele zaak maar het ruikjt naar mijn mening heel sterk naar een strafrechtelijk feit.

Zie in ieder geval dan dit. Wanneer de politie weigert om uw aangifte op te nemen is het belangrijk dat u een klacht indient. U kunt een schriftelijke klacht indienen bij de korpschef van het politiebureau waar uw aangifte is geweigerd. Daarnaast is het belangrijk dat u ook een klacht indient bij de officier van justitie van het arrondissement waaronder het korps valt.

Pol  (link aanklikken)

marita5
door marita5 - Dec 27, 2021 om 16:08
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Cdcdv ,

Plaats overal een klacht ,

https://www.klacht.nl/

https://www.klachtenkompas.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 27, 2021 om 16:12
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Plaats uw klacht ook bij (zie): Melden bij ConsuWijzer loont | ACM.nl

panter22
door panter22 - Dec 27, 2021 om 16:16
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een landelijk storingsnummer dat je kunt bellen,
Hang het nummer in de meterkast, Dan weet je een volgende keer wat je moet doen. Het nummer is : 0800-9009
En als je niet weet wat je moet doen: bel je ouders of een ander familielid, maar ga niet zomaar bellen. Dan val je in handen van deze bedrijfjes. Pas ook op voor slotenmakers. Ook daar kan je hetzelfde overkomen.
En verlaag je pinlimiet. Dat beschermt je tegen dit soort gasten.
Je kunt dan abnormaal hoge rekeningen niet betalen. En moet je wel achteraf betalen.
En geen rekening gekregen? Het bedrag is op een kladje uitgerekend?
Dit is de tactiek van dit soort bedrijfjes. Je weet niet wat je moet doen, raakt in paniek, er wordt druk op je uitgeoefend en je gaat betalen. Pas later besef je wat je hebt gedaan. Dan is het te laat.
Misschien kan de rechtsbijstand nog iets doen mbt de rekenfout van €250. Staat er een naam op je bankafschrift? Misschien valt er dan wat te achterhalen.

rj
door rjw - Dec 27, 2021 om 16:16
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Turks/Marokkaans uitziende man.... Er zitten duizenden kilometers tussen Marokko en Turkije. Marokko.ligt dichter bij Nederland dan bij Turkije. Dat is net zoiets als zeggen "een Nederlands/Oekraïens uitziende man".

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 27, 2021 om 16:20
7225 Antwoorden / 3 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 27, 2021 om 17:04
2119 Antwoorden / Vragen

Er zijn bergen mensen met soortgelijke ervaringen met rioolontstoppers, sleutelmakers en elektriciens en die zien eigenlijk nooit meer een stuiver terug van hun geld. De volgende keer als u zo'n snippenschieter over de vloer heeft direct bij exorbitante bedragen weigeren te betalen en als ze dan gaan dreigen, wat vrijwel onvermijdelijk is, dán de politie bellen om ze eruit te gooien.

Iv
door Ivo W - Dec 27, 2021 om 17:22
737 Antwoorden / Vragen

Analyse van het probleem:
Waarschijnlijk een hoofdzekering stuk als gevolg van gelijktijdig gebruik van veel keukenapparatuur en/of gourmet/fondue stellen. Komt regelmatig voor met de kerstdagen.

Kosten hoofdzekering: €2,50
Kosten administratie van het zegel: €25,-
Kosten 15min arbeidsloon tegen feestdagen-tarief: €50,-
Voorrijkosten op een feestdag: € 150,-

Bovenstaande is wat een eerlijke elektricien ongeveer zou rekenen. Misschien iets meer materiaal als er wat anders stuk was dan de hoofdzekering.

Alles wat u meer dan dat betaald heeft, is onredelijk. Maar om uw geld deels terug te krijgen, moet u een civiele procedure starten. En dat kost veel geld, waarbij succes niet gegarandeerd is. Wanneer het ingeschakelde bedrijf een BV is, is de kans zelfs groot dat het een lege huls is die ze gewoon failliet laten gaan zodra er iemand een serieuze poging doet om geld terug te vorderen.

Allereerst zijn dit soort vormen van oplichting te voorkomen, door een lijstje te maken met gerenommeerde bedrijven die storingsdiensten hebben. Zet hier de namen en telefoonnummers op van bedrijven met 24-uurs service. Denk in elk geval aan:
- elektricien
- loodgieter
- rioolontstoppingsdienst
- cv-monteur
- slotenmaker
- glaszetter

Laat bij voorkeur ook niet alleen uw spoedklussen door deze bedrijven uitvoeren, maar ook uw reguliere onderhoudswerkzaamheden aan de betreffende onderdelen van uw huis. Bij storingen krijgen mensen die al in het klantenbestand staan immers vaak voorrang op iemand die alleen "in geval van ellende" bij het bedrijf aanklopt.

Moet je toch met spoed op zoek naar een bedrijf om je uit de problemen te helpen, zorg dan dat je vooraf de tarieven kent. Bijvoorbeeld door een bedrijf te bellen wat duidelijk tarieven vermeld. Of door hier in het telefoongesprek naar te vragen. Zorg ook dat je het telefoongesprek opneemt, als bewijs voor de afgesproken tarieven. Vraag het uurloon en de Voorrijkosten.

sw
door swat1500 - Dec 27, 2021 om 18:04
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, u bent opgelicht maar niet in strafrechtelijke zin. U heeft namelijk zelf contact gezocht en de opdracht tot reparatie gegeven. U heeft daarbij verzuimd vooraf te vragen wat de kosten zouden gaan worden en kennelijk ook wie die persoon was.
Een goede elektricien zal altijd een visitekaartje hebben.
Wel is duidelijk dat de berekende kosten niet in verhouding staan tot de verrichte werkzaamheden. Er is geen enkele Wet die bepaalt welk bedrag redelijk is voor een specifieke reparatie. Het kan dus nog wel een klus worden om het "teveel" betaalde terug te krijgen.
Ik hoop dat uw rechtsbijstand brood in de zaak ziet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2021 om 14:09
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij zinvol om toch even aandacht te besteden aan de inhoud van Wetboek-online.nl | Wetboek van Strafrecht | Artikel 329 en dan vooral hetgeen in lid 2 staat en http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/326.html en dan vooral de toelichting. Ik sluit niet uit dat men bij de verzekeraar tot een zelfde standpunt komt.

sw
door swat1500 Dec 28, 2021 om 14:29
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Dat betreffende artikel ziet niet op het leveren van een dienst en is dus niet van toepassing.
Gezien de strafmaat zal onderzoek ook niets gaan opleveren omdat er bijzondere opsporingsmiddelen gebruikt mogen worden.
Ts weet niet wie de persoon was die de reparatie heeft uitgevoerd en de gebelde tussenpersoon kan niet strafrechtelijk gedwongen worden de identiteit van de gestuurde persoon bekend te maken.

gerbera
door gerbera - Dec 27, 2021 om 22:03
7382 Antwoorden / 14 Vragen

U bent niet opgelicht, u heeft zelf een electriciën besteld welke de storing heeft opgelost maar u heeft verzuimd vooraf naar de kosten te vragen. De electriciën heeft dus werkzaamheden gedaan welke betaald dienen te worden, dat het hier om een abnormaal hoog bedrag gaat geeft u het gevoel opgelicht te zijn maar u bent hier gewoon bedonderd. Dat er geen aangifte van oplichting werdt opgenomen klopt de agent heeft juist gehandeld dus een klacht naar de korpschef nutteloos. Het betreft hier een civiele zaak waarbij uw bijstandsverzekering d.m.v een gerechtelijk procedure mogelijk een deel van de kosten kan terug vorderen. U schrijft dat de electriciën iets heeft vervangen zonder aan te kunnen geven wat dat was. Ik weet wel haast zeker dat deze niets heeft vervangen maar alleen de hoofd- of aardlekschakelaar op en neer heeft gehaald. Probleem van deze dingen is dat ze thermisch uitvallen maar door weinig gebruik de knop vast zit in de aanstand zodat het lijkt dat deze ingeschakeld staat. Om die reden wordt ook geadviseerd zeker de aardlek maar ook de hoofdschakelaar minimaal 1x per jaar te testen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2021 om 14:03
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij zinvol om toch even aandacht te besteden aan de inhoud van Wetboek-online.nl | Wetboek van Strafrecht | Artikel 329 en dan vooral hetgeen in lid 2 staat en http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/326.html en dan vooral de toelichting. Ik sluit niet uit dat men bij de verzekeraar tot een zelfde standpunt komt. .

gerbera
door gerbera Dec 28, 2021 om 22:01
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan het ff niet volgen, hier smijten met wetsartikelen die naar ik aanneem bekend zijn bij de verzekering. Ik vraag mij dus af wat u met uw reactie bedoeld. Er is een verschil tussen oplichten en de boel belazeren wat bij de TS is gebeurt, en wat dat betreft heeft de politie juist gehandeld. Aangifte doen omdat je belazerd bent, lees uw Sr 329 nog eens goed daargaat het over iets anders dat is hier totaal niet van toepassing, er is geleverd waarom gevraagd is nml de storing verhelpen.

panter22
door panter22 Dec 29, 2021 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Lijkt mij ook niets strafrechtelijks aan. Ts heeft het bedrijf gebeld. Iemand is gekomen en heeft de storing opgelost.
En de extreem hoge rekening is keurig door ts en haar vriend betaald.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2021 om 13:56
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Lees toch even dit indien iets dergelijks weer gebeurt https://www.elektra-info.nl/meter-en-groepenkast/ en dan vooral ook: (citaat uit de info) 'Werkzaamheden aan de groepenkast moet echter in alle gevallen worden uitgevoerd door een erkende installateur. Deze kan u prima helpen bij het uitbreiden van uw groepen en andere installatietechnische werkzaamheden'. En ook Sr 329 lid 2 http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht/329.html

Het lijkt mij erg zinvol dat u ook goed laat nagaan wat er werkelijk gebeurt is opdat er geen ongewenste gevolgen zijn als er iets door een niet erkende electriciën is gedaan.

Ki
door Kitty Roger - Dec 29, 2021 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lijkt op wat wij hebben meegemaakt. Gelukkig hoefden wij "slechts" 1200 euro te betalen en kregen we volledig vergoed van de verzekering.
Vorige maand hadden wij kortsluiting en belden we een groot landelijk bedrijf. Deze blijkt een soort callcentre te hebben, waarbij kleine bedrijfjes worden opgetrommeld. Tot zo ver niks aan de hand. Echter op de afgesproken dag en tijd kwam niemand. Ik heb weer gebeld en moest een nieuwe afspraak maken en wel op zaterdag. Toen gebeurde het. Allereerst lijkt de reparatie goed uitgevoerd, al weet ik niet wat ze precies hebben gedaan. Ik zou en moest eerst 1550 euro betalen, liefst contant maar het kon ook via een tikkie. Daarna zou ik de faktuur krijgen. Deze faktuur was ingevuld op een gekreukeld vodje papier uit de achterzak van een jongeman die er verder alleen bij had staan kijken. Bovendien was er ruim 300 euro gerekend voor weekendtarief. Dit hebben we geweigerd en we hebben hierover hun baas gebeld (een andere dan het grote bedrijf). Het weekendtarief kon er direct af, omdat we aangaven dat ze niet op deafg esproken datum waren gekomen. Na veel verhitte discussie is er voor een faktuur gezorgd en ons toegemaild. Deze faktuur voldeed weliswaar niet aan de voorwaarden waar een faktuur aan moet voldoen, zoals het aangeven van KvK-nummer en BTW-nummer, maar we hebben het bedrag van 1200 euro betaald via normale overschrijving van onze bank. Of het bedrag alsnog gerechtvaardigd is weet ik niet, maar we hebben tot nu toe geen problemen meer gehad. De jongeman gaf wel de tip van de verzekering en daar ben ik hem dan wel weer dankbaar voor.
Kortom: op de rand van malfide en bonafide. Dit grote bedrijf benader ik natuurlijk nooit meer. Voortaan bel ik 0800-9009.

sira
door sira Dec 29, 2021 om 12:56
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Juist die zogenaamde grote landelijke 24-uurs bedrijven op internet zijn onbetrouwbaar, blijkt ook wel gezien de prijs die u heeft moeten betalen.
Bel de volgende keer een bedrijf die in uw regio werkt. Ook dit kunnen grote bedrijven zijn, maar werken meestal alleen in de regio, maar werken juist niet met kleine bedrijfjes verspreid door het land.

th
door thieu - Dec 29, 2021 om 12:52
148 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, belachelijke prijzen!
Je hoort het wel vaker. Bedrijven die bijvoorbeeld 'je dakgoot schoonmaken' willen ook nog wel eens een 'probleem' vinden dat dringend verholpen moet worden. Het probleem is dat je van tevoren geen prijs krijgt, want 'dat kunnen ze niet zeggen. Cowboys!
Maar, om anderen te waarschuwen zou je een recensie over dat bedrijf kunnen plaatsen, bijvoorbeeld bij trustpilot.

sira
door sira Dec 29, 2021 om 13:02
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Aks de stroom uitvalt of er is lekkage, dan is het gehele gezin in paniek en worden die recensies toch niet gelezen, maar men belt het eerste het beste bedrijf dat ze op internet tegenkomen. Recensies worden altijd pas achteraf gelezen, er staan hierover legio voorbeelden op Vraag en Beantwoord..
Beter is, zoals hier al door anderen is aangegeven, een lijstje maken met telefoonnummers van bedrijven in je regio en dat in de meterkast ophangen.

Er
door Erikkkk - Dec 29, 2021 om 16:59
12 Antwoorden / Vragen

U bent belazerd, voor dat bedrag koop je bijna een complete elektrische installatie.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 30, 2021 om 10:13
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom nog een keer bij u terug en adviseer u om de reactie van @PETERVDE naar uw rechtsbiujstandverzekeraar te zenden  en ook te benutten bij een nieuwe poging om aangifte te doen m.b.t. het indienen van uw kklacht m.b.t. het weigeren.

mo
door mof - Dec 30, 2021 om 19:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

altijd eerst om een prijsopgave vragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2022 om 10:25
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Bij deze kom ik toch nog even terug omdat blijkt dat ik mijn reactie toch moet bijstellen. Ik heb gisteren de vraag voorgelegd aan een officier van justitie en de eerste reactie was: een civiele zaak omdat men zelf hier contact heeft gelegd en ook heeft betaald. Het 'bedrog' aspect is mogelijk wel een strafrechtelijk aspect maar volgens hem ook twijfelachtig. Het was anders geweest indien geweigerd was om te betalen en bij aandringen om toch te betalen (intimidatie?) de politie was gebeld.

Hoe dan ook is hier de rechtsbijstandsverzekeraar ingeschakkeld en mag daar een adequate aanpak worden verwacht.