Cs
door Cspaander Sep 26, 2024 om 16:33
Huishouden & energie

Hoe is de ervaring met Knauf Supafill

Wij hebben onze spouw laten isoleren met Knauf Supafill, op de website van het bedrijf dat het aanbracht staat dat het geen vocht opneemt, echter kregen wij last van schimmel op het binnenblad. Dat kan echter niet als het geen vocht opneemt

906 6 Rapporteer
1paul
door 1paul - Sep 26, 2024 om 16:38
3344 Antwoorden / 0 Vragen

nou dat kan dus wel, vocht kan namelijk niet meer vrij in de spouw verdampen en dan gaat het zich nu afzetten op de "warme" muur, eigenlijk een beetje zoals buitenlucht zich gedraagt op enkel glas..

Vervolgens gaat dit zich door het binnenblad heen werken simpel omdat er steeds meer en meer vocht zichzelf afzet op dit binnenblad tot deze geheel verzadigd is, je zou nog kunnen kijken om eventueel in het buitenblad openingen te maken om meer te ontluchten..

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 26, 2024 om 17:14
2273 Antwoorden / Vragen

Je hebt na het isoleren van je spouwmuur last van schimmel en komt tot de conclusie dat het middel dat je in de spouw hebt laten aanbrengen dus niet voldoet aan een claim op de website van het bedrijf dat de isolatie heeft uitgevoerd. Die conclusie heb je niet onderbouwd en is ook nogal kort door de bocht. Als ik even snel kijk betreft dat glaswol en dat zal inderdaad zeker geen vocht opnemen. Sowieso heb je binnen last van schimmel en dat betekent maar één ding, te weinig ventilatie. Hoe leg je een verband tussen geen vocht opnemen en te weinig ventileren?
Heb je niet gewoon garantie op de werkzaamheden van je leverancier zowel op het gebruik de van een eventueel verkeerd middel (voor de situatie) of eventueel het niet goed aanbrengen?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 26, 2024 om 17:42
7377 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat uw spouw niet geschikt was waardoor schimmel kon ontstaan.

Is mijn spouwmuur geschikt voor Knauf Supafil?

Eerst en vooral moet er een spouw aanwezig zijn. Ontdek hier hoe je een spouwmuur kan herkennen. Is er een spouw aanwezig? Dan moet deze bovendien aan een aantal voorwaarden voldoen om hem te kunnen isoleren met Supafil van Knauf isolatie:

  • Staat van de gevel: de gevel mag niet beschadigd (barsten of scheuren) zijn. Vocht en wind kunnen dan naar de spouw trekken en daar het isolatiemateriaal aantasten. Bij een beschadigde gevel verhoogt ook het risico dat het isolatiemateriaal uit de spouw lekt.
  • Type gevelbekleding: spouwmuurisolatie pas je best niet toe in combinatie met vorstgevoelige en/of dampdichte gevelbekleding. Dat is belangrijk om vochtproblemen of vorstschade aan de gevel te vermijden. Voorbeelden van niet geschikte gevels zijn gevels met dampdichte verf, verblendstenen, geglazuurde stenen of strengpers stenen.
  • Breedte van de spouw: isolatie met Supafil is mogelijk bij spouwmuren met een breedte vanaf 5 cm.
  • Vervuiling van de spouw: de spouw mag niet zwaar vervuild zijn met cementresten of oude bouwmaterialen. Dat kan koudebruggen doen ontstaan en bemoeilijkt ook de gelijke verdeling van de Supafil glaswol. Dat kan op zijn beurt dan weer leiden tot een verminderde isolatiewaarde en een verhoogd risico op vochtproblemen.
  • https://www.isolatie-info.nl/spouwmuurisolatie/knauf-supafil

ne
door neodutchio - Sep 26, 2024 om 17:44
5257 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe zit het met de luchtvochtigheid in huis en in de spouw? Als u alle ventilatiemogelijkheden hebt dichtgestopt en er is een hoge luchtvochtigheid, dan krijgt u inderdaad last van schimmer. Doel is dan om de luchtvochtigheid naar beneden te krijgen. Als de schimmel in de spouw zit is het belangrijk om ventilatiegaten te maken, als de schimmel in huis zit moet u daar een ventilatiemogelijkheid maken.