escobares_2
door escobares_2 Feb 21, 2024 om 14:40
Huishouden & energie

Hoe kan ik het beste mijn gootsteen ontstoppen, mileuvriendelijk?

wat is de beste manier

4495 10 Rapporteer
JordyvdH
door JordyvdH - Feb 21, 2024 om 14:40
1 Antwoorden / Vragen
Bot.13
door Bot.13 Feb 21, 2024 om 14:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja inderdaad ik zou https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/hg-eco-ontstopper-1000ml.htm?channable=00de4f69640031303339363411&cross=0&pid=103964&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA29auBhBxEiwAnKcSqtn9tgMk_i3H61yd3tkdzZT1KK-xbcHU2t94ISLOM3zC5VDNdoFG0hoCdNoQAvD_BwE suggereren.

escobares_2
door escobares_2 - Feb 21, 2024 om 14:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

hg is niet mileuvriendelijk

JordyvdH
door JordyvdH Feb 21, 2024 om 14:43
1 Antwoorden / Vragen

Klopt, maar werkt wel

Thecla58
door Thecla58 - Feb 21, 2024 om 14:44
857 Antwoorden / 3 Vragen

Paar eetlepels natuur soda in de afvoer, kokend heet water erop goed laten werken en als het dan nog niet opgelost is een ontstoppingsbedrijf bellen. Heb je een huurwoning van een wbv dan hebben die meestal een ontstoppingsfonds.

CP
door CPV Feb 23, 2024 om 16:46
21 Antwoorden / Vragen

En die doen het wel milieuvriendelijk?

Thecla58
door Thecla58 Feb 23, 2024 om 16:56
857 Antwoorden / 3 Vragen

Die hebben, in de meeste gevallen, een elektrisch aangedreven ontstoppingsveer. Jij denkt toch niet dat die een of ander middel door je afvoer gooien?

sira
door sira - Feb 21, 2024 om 14:46
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Probeer het eerst eens met uitsluitend kokend water (zonder enige toevoeging) en eventueel herhalen. Meestal zit er een ophoping van o.a. vet- en zeepresten in de afvoer.

Geeft dat geen resultaat, strooi dan bakingsoda in de afvoer en daarna een flinke scheut citroenzuur (op internet verkrijgbaar). Deze combinatie gaat enorm bruisen. Tijdje in laten trekken en dan uiteindelijk weer kokend water.

Bot.13
door Bot.13 - Feb 21, 2024 om 14:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het eens met THECLA58

mgvrkn
door mgvrkn - Feb 21, 2024 om 14:57
184 Antwoorden / 61 Vragen

Voor mij was dit beste oplossing:                                                                                                                                                                                                          Strooi een kopje baking soda in het afvoerputje en giet er vervolgens een kopje azijn overheen. Houd een beetje afstand, want dit kan gaan bruisen en schuimen. Laat het mengsel een kwartier intrekken en giet er vervolgens langzaam een liter heet of kokend water overheen
Ik zelf had het een nachtje laten weken want het lukte niet in één keer.
Succes verzekerd.

Met vriendelijke groet
MGV

Topantwoord

Thijs12
door Thijs12 - Feb 21, 2024 om 15:12
544 Antwoorden / Vragen

Zet een emmer onder de sifon in het gootsteenkastje. Haal de sifon los en maak ze inwendig schoon.
Zet alles netjes in elkaar controleer of niks meer lekt.
Dat is milieuvriendelijk.
Als er verder in de buis nog een opstopping is, gebruik dan een ontstoppingsveer.

Meanderaar
door Meanderaar Feb 23, 2024 om 12:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

En het zwaardere geschut

rj
door rjw - Feb 21, 2024 om 15:23
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Waar zit de verstopping? Loopt het al snel niet meer door of pas als de kraan een tijdje heeft aangestaan?
Als het al snel is is het vaak voldoende om het sifon goed schoon te maken.

En als het eenmaal ontstopt is: regelmatig een paar eetlepels soda met heet water doorspoelen. Dat houdt de leidingen schoon.

escobares_2
door escobares_2 Feb 21, 2024 om 16:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de Tip RJW

1paul
door 1paul - Feb 21, 2024 om 16:12
3161 Antwoorden / 0 Vragen

soda in de gootsteen gooien, flink wat en dan kokend heet water erop, werkt dit niet dan soda, azijn erop even laten inweken daarna kokend water!!

al
door alikruik - Feb 23, 2024 om 19:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst syphon loshalen schoonmaken en weer monteren en daarna met compressor en perslucht doorblazen door de gootsteenafvoer en de rest van het gat afdekken.