aquariaan
door aquariaan Feb 19, 2010 om 22:45
Huishouden & energie

Hoe kan ik voorkomen dat de poes van de buren altijd op mijn auto gaat zitten

ik heb mijn auto onder de carport staan,bijna altijd als ik thuis kom gaat de poes van de buren op mijn auto zitten. ik heb er eigenlijk niet zo,n last van , maar als ik hem net gewassen heb en de volgende morgen bij de auto kom en dan op de motorkap en de voorruit en het dak allemaal pootafdrukken zie van de poes dan is dat niet zo leuk, is er iets wat je ertegen kunt doen zonder de poes of mijn auto te beschadigen?? heb geen last van de buren, weten ook niet waarom hij op mijn auto gaat zitten misschien omdat mijn auto zwart is mvg albert

18185 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

een kat zoekt altijd naar een warm plekje, daarom gaat hij op de motorkap zitten, als je net thuis bent, dan komt er nog veel warmte vanaf.
die pootafdrukken kunnen toch niet zo bezwaarlijk zijn, even een doekje erover en klaar is kees.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ze gaan er op zitten omdat/als de moterkap lekker warm is, kleur maakt niet uit,
we hebben er hier ook zo een, elke auto die net geparkeerd is is favoriet ;-)
Nog nooit kras gezien dus beschadiging, dat loopt wel los denk ik.
Even (met de tuinsslang) koud water over de moterkap sproeien, dan heeft kat vast geen zin meer ;-)

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

aquariaan

T'is liefde op het eerste gezicht ;-)

ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

flink volwaxen zodat ze eraf glibberen

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen hebben zorgen.....Ik kan mij voorstellen dat zoiets u stoort, alleen omdat het niet hoort. Bedenk dat het geen kwaad kan en dat de poes ook niets kwaads in de zin heeft. Dan went het wel. Bent U bang voor beschadigingen? Dan is het misschien aan te bevelen om deze visite en de eventuele gevolgen ervan tijdig met Uw buren te bespreken.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2010 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

'n bakje voer onder je auto zetten . als hij het op heeft is de auto alweer afgekoeld.
Ik heb nog nooit m'n auto gewassen .Zie ook niet in waarom ik dat zou doen.Mijn huidige auto (Mercedes) heb ik 13 jaar .Als het 'n tijdje niet geregend heeft ,ziet hij er niet uit. Na 1 regenbui is hij weer als nieuw! Ik woonde vroeger aan de Goudkust van Noord. Een van de buren waste zich 'n breuk aan z'n auto.Op 'n goed moment kwam de grondlaag er doorheen.Hij kocht steeds 'n nieuwe.Hij was de enige die z'n huis moest verkopen omdat het hem te duur werd ! Ik woon zonder wassen in 'n zeer duur huis .Als er 2 Mercedesen bij mijn huis staan , een schone en die van mij ,en er komt 'n dief , welke denk je dat hij steelt . Jullie moeten het accent niet zo op het uiterlijk leggen .Als je iedere week 1 uur auto wast,en je hebt 50 jaar 'n auto , heb je 1 jaar van je leven verprutst .Ik heb 'n mooie zeer jeugdige vriendin .Ze is gek met me omdat ik niet zo achterlijk doe.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, ik had nooit gedacht een oplossing te kunnen bieden hiervoor. Sinds een jaar heb ik weer eens een andere oldtimer erbij, deze komt vanuit Dld. Nu viel het me op dat mijn katten altijd op de andere auto's gingen zitten en nooit op deze BMW. Snapte er niets van. Totdat ik laatst een vreemde hoge toon vanuit de motorkap hoorde komen. Ik schrok er van maar moest erg goed luisteren om het te horen. Na enkele dagen toch eens op onderzoek uitgegaan en toen vond ik wat draden naast de accu die kwamen uit op een kastje waar het toontje uitkwam.
Er stond een plaatje op van een kat met een kruis erdoor.
Dit was het dus dat ze nooit op deze auto gingen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nooit eerder had gezien maar het is er dus toch wel. Waar het te verkrijgen is, geen idee maar mss even googlen? Het weerkt iig wel....

Inge

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt de kat met een plantenspuit of een supersoaker nat spuiten.
Sommige katten kiezen dan op den duur, voor een andere plek.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

aquariaan

Als je het advies van respondent 0008 gaat volgen, dan zou ik dat toch eerst even met de buren bespreken. Ik denk niet dat jullie op bonje zitten te wachten.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

celica,misschien ook bij kattebak plaatsen??

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gysvandelaak schreef op maandag 22 feb 2010, 18:28: 'n bakje voer onder je auto zetten . als hij het op heeft is de auto alweer afgekoeld.
Ik heb nog nooit m'n auto gewassen .Zie ook niet in waarom ik dat zou doen.Mijn huidige auto (Mercedes) heb ik 13 jaar .Als het 'n tijdje niet geregend heeft ,ziet hij er niet uit. Na 1 regenbui is hij weer als nieuw! Ik woonde vroeger aan de Goudkust van Noord. Een van de buren waste zich 'n breuk aan z'n auto.Op 'n goed moment kwam de grondlaag er doorheen.Hij kocht steeds 'n nieuwe.Hij was de enige die z'n huis moest verkopen omdat het hem te duur werd ! Ik woon zonder wassen in 'n zeer duur huis .Als er 2 Mercedesen bij mijn huis staan , een schone en die van mij ,en er komt 'n dief , welke denk je dat hij steelt . Jullie moeten het accent niet zo op het uiterlijk leggen .Als je iedere week 1 uur auto wast,en je hebt 50 jaar 'n auto , heb je 1 jaar van je leven verprutst .Ik heb 'n mooie zeer jeugdige vriendin .Ze is gek met me omdat ik niet zo achterlijk doe.

Wat is dit voor vaag verhaal?

Tja ik denk dat er weinig aan te doen valt, er zijn wat middeltjes die stinken (voor katten), maar ik weet niet of dat vlekt of op de lak reageert. Verder zou ik er ook niets opleggen als een doek of een doos. Als die kat uitglijdt en wel zijn nagels uitzet krijg je wel krassen.
Plantenspuit... Let wel op krassen met wegspringen.. Ik zou het gewoon zo laten, pootjes, acht ja... beter dan vogelpoep...