geerts01
door geerts01 Mar 20, 2009 om 21:18
Huishouden & energie

Hoe mieren kwijt raken?

Vlak voor onze voordeur zit onder de  gemetselde bestrating(soort opstapje) vermoedelijk een mieren nest, de mieren komen op gezette tijden via de onderkant van de voordeur onze gang en keuken binnen wandelen.

Dit elk jaar weer, heb al veel gespoten met anti mieren spul, bleekwater, brand spiritus ,azijn niks helpt, het zijn taaie jongens...

Weet iemand met welk middel ik deze ongenode gasten weg kan krijgen?
De gemetselde opstap slopen is wel erg ingrijpend..

7169 12 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 20, 2009 om 21:24
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het beste werkt een poeder. Dat stooit u op de "looppaden", en de gaatjes waar die rakkers naar buiten marceren. Dit spul nemen ze mee hun nest in en daar gaan dan ook de eieren en jonkies kapot. Als u steeds verse poeder strooit, bv om de twee á drie dagen, komt dat tot in alle uithoeken van het nest. U moet dan wel wat geduld oefenen.

Succes, poltol

kiran
door kiran - Mar 20, 2009 om 21:33
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Dierenbeul!!  :D

Tsja ... kan een ellendig probleem zijn.

Heb hier een mannetje in huis rondlopen, die er soms ook zo heerlijk creatief mee in de weer kan zijn.

Die verpulvert bbq aanmaakblokjes, aansteken en uitroken. Arggg!

edwardus
door edwardus - Mar 20, 2009 om 21:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is inderdaad niet aardig die diertjes te vermoorden, maar ook ik zondig me daar aan. Ruim kokend water erop schenken is snel en effectief, ook geen risico voor brand.

stacey
door stacey - Mar 20, 2009 om 22:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Lijn van (gemalen)Kaneel strooien, houden ze niet van ;-)

Succes,

edwardus
door edwardus - Mar 20, 2009 om 22:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hihi ik zie het al voor me: geerts01 met de kaneelbus in de aanslag bij de voordeur, armen overelkaar, tot HIER en niet verder! :)

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2009 om 23:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien werkt iets van de onderstaande ouderwetse middelen:

- mieren komen niet over krijtstrepen heen;

- stukjes koper neerleggen (bijv. oude stuivers);

- bakpoeder strooien;

- kaneelpoeder strooien;

- streep van afwasmiddel met citroen;

- citroenschillen neerleggen.

succes en vr.gr.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 20, 2009 om 23:19
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Geerts,

Voorkomen is beter dan genezen. Wanneer mieren en masse uw huis
binnenwandelen, dan is daar wat te halen: Zoetigheid en eiwitten zijn
ze, zoals de meeste insecten, dol op.

Als die bronnen goed afgedekt worden dan zal de trek naar binnen gauw
afgelopen zijn. Mocht er per ongeluk geknoeid worden met die stoffen,
suiker morsen enz., dan helpt wegvegen niet voldoende, doch daarna nog
2 maal nat dweilen. Bij zoetigheid, met heet water.

Vindt u een mier in huis, zorg dan dat deze niet aan kan geven aan zijn of haar maatjes waar al dat lekkers te vinden is. Direct kassieweilen maken!

Als u op een plek waar dat geen ergernis oplevert wat lekkers neerlegt,
laat dat de mieren daar naar toe trekken. Er komen er dan wel steeds
meer, maar in uw huis heeft u ze dan niet meer en in de natuur zijn ze
nuttig: ze ruimen een boel voor ons ziekteverwekkend afval op.

Hardware ERror MAN.

geerts01
door geerts01 - Mar 20, 2009 om 23:26
16 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de tips allen, nu kan ik weer even vooruit in de strijd tegen onze
 kruipende vrienden, hopelijk gaan ze nu eens naar de buren....

stacey
door stacey - Mar 20, 2009 om 23:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

haha, ja lach maar, ik leg een `grenslijn`aan bij de voordeur en keukendeur en de troepen blijven wel mooi weg ;-)

stacey
door stacey - Mar 20, 2009 om 23:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--hopelijk gaan ze nu eens naar de buren....--

Geef je buren dan ook vast wat van de tips mee die werken ;-)

Of je moet ze niet zo mogen.......... ;-)

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 20, 2009 om 23:37
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Geerts:

Als u ze bij de buren wilt hebben, neem dan eens wat zoetigheid mee op koffievisite en strooi dat daar onopgemerkt. ;-)

H.

geerts01
door geerts01 - Mar 21, 2009 om 19:23
16 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb nu stuivers geplaatst,gestrooid met kaneel,buiten mierenpoeder gestrooid.
En het lijkt al te werken,nog maar 3 mieren gezien vandaag....
De buren keken wel wat zuinig, mogelijk last van de recessie....