lv
door lvkessel90 Dec 1, 2012 om 14:42
Huishouden & energie

(Hoekbank)Mag de winkel blijven repareren ipv vervangen

Circa 14 maanden geleden heb ik een lederen hoekbank aangeschaft bij Factory House. Model Hollywood.
Deze bank heeft vanaf het begin dat ik hem al heb kleine gebreken, pootjes stonden niet recht, de stiksels liepen scheef (op deel waar de bank aansloot. Deze zijn allemaal wel (deels) verholpen.
Enige tijd later knakte de leuning opeens doormidden, dit had ik nog nooit meegemaakt, er kwam een monteur langs die spoot hier peurschuim in waarmee de leuning weer hersteld werd. (op een naar mijn mening vrij aparte manier ).

Nu de laatste klacht, mijn bank is vorige maand uit het niets doorgezakt, ze hebben de bank opgehaald en gerepareerd. Dit duurde helaas alleen 3 weken. Nu heb ik de bank afgelopen woensdagavond terugggekregen. Op Donderdagavond is mijn vriendin (52kg.) toen ze er net op ging zitten weer doorgezakt.
Monteur is vandaag langsgeweest heeft ernaar gekeken en contact gehad met zijn manager bij de Factory House.

Die manager geeft aan dat ze de bank weer willen repareren, hier zit ik zelf niet op te wachten. Het lijkt wel of die bank op een blauwe maandag is gemaakt dat repareren en de hele tijd aanwezig zijn omdat hun langs moeten komen ben ik nu wel zat.

Ik wil een nieuwe bank naar keus(uit dezelfde prijsklasse) of mijn geld terug. Dit wil de factory house alleen niet. Deze willen hem nu wel op locatie komen reparen.

Sta ik nu in het recht om de reparatie aan huis te weigeren en mijn geld terug te krijgen of een andere bank uit te kiezen?

Naar mijn mening heeft die reperatie weinig zin, want ze blijven er steeds mee bezig. Want de kans is naar mijn gevoel groot dat ze 2weken later weer langs moeten komen.

Voor de goede info, er wonen hier geen kinderen, zijn geen huisdieren aanwezig die evt. schade kunnen veroorzaken.

5823 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 1, 2012 om 15:25
16881 Antwoorden / 108 Vragen

haha zoekster, je bent me net voor. Dus lvkessel90, nog eenzelfde antwoord (heb je er twee). ;-)

dearagain
door dearagain - Dec 1, 2012 om 17:57
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*je hebt destijds aantoonbaar een ondeugdelijk prodikt gekocht en dus heb je -na zoveel reparaties- recht op of geld terug (het ontbinden van de koopovereenkomst) of een vervangende nieuwe bank

du
door duvelke - Dec 3, 2012 om 17:55
8 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk even op consuwijzer.nl, daar staan voorbeeldbrieven op die je kunt sturen!
Succes!

lv
door lvkessel90 - Dec 17, 2012 om 12:57
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt allemaal voor de spoedige reactie's.

Ik ben er vorige week ook mee aan de slag gegaan en heb de Factory House vorige week zondag 09-12-12 op de hoogte gesteld per e-mail nadat ik dit al telefonisch had gedaan.

Alleen heeft The Factory House nog steeds nergens op gereageerd. ( Hij is wel goed verzonden want hij is ook bij mijzelf aangekomen.)

zoekster
door zoekster - Dec 17, 2012 om 12:58
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ja hoor, het is mooi geweest met die reparaties. U kunt nu een nieuwe bank eisen en als dat niet lukt de koopovereenkomst ontbinden, wat inhoudt dat u uw geld terugkrijgt en de bank weer in het bezit van de winkel komt.

Het beste is die eis per aangetekende brief naar de winkel te versturen. Behoud zelf een kopie Daarin eist u een nieuwe bank van dezelfde waarde of anders een ontbinding van het koopcontract. Som alle mankementen op die de bank in de loop der tijd heeft gehad. Het liefst met data. En som ook de diverse (vergeefse) reparaties op. En dat u daar nu geen genoegen meer mee neemt, maar een vervangend product wilt. Vraag ze binnen 2 weken te reageren. U kunt dit tevens per mail doen.
Vergeet niet de brief en/of mail te dateren.

Als de vervanging niet lukt en u wilt de koopovereenkomst ontbinden, dan kunt u gebruik maken van deze voorbeeldbrief klik hier

tenormin
door tenormin - Dec 17, 2012 om 13:05
16881 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lvkessel90 schreef op maandag 17 dec 2012, 12:57]Bedankt allemaal voor de spoedige reactie's.

Ik ben er vorige week ook mee aan de slag gegaan en heb de Factory House vorige week zondag 09-12-12 op de hoogte gesteld per e-mail nadat ik dit al telefonisch had gedaan.

Alleen heeft The Factory House nog steeds nergens op gereageerd. ( Hij is wel goed verzonden want hij is ook bij mijzelf aangekomen.)

Ik lees alleen niet dat u zoelster's advies per aangetekend schrijven ook heeft opgevolgd. Da's wel belangrijk, hoor.

lv
door lvkessel90 - Jan 20, 2013 om 20:03
3 Antwoorden / 2 Vragen

De aangetekende brief heb ik nu ook ruim 2 weken geleden verstuurd, kon hiervoor de berichten niet lezen omdat ik in het buitenland aanwezig was.

Welke stappen kan ik nu ondernemen, nu Factory House heeft verzuimd te reageren op mijn emails en aangetekende brief?

rubyn
door rubyn - Jan 20, 2013 om 20:10
146 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft u ook geen reactie gekregen dat de brief bezorgd is?

zoekster
door zoekster - Jan 20, 2013 om 20:46
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zal eerlijk zijn, u heeft het veel te slap aangepakt. U had meteen, 1 december toen het allemaal vers van de pers was een aangetekende brief met tegelijkertijd een mail moeten sturen. In plaats daarvan heeft u 1,5 week gewacht met het sturen van slechts een mail. Daarna weer een paar weken gewacht en toen uiteindelijk een aangetekende brief gestuurd.
Factory House heeft geen enkel gevoel van urgentie van uw kant.

Wat nu te doen. Bel nog een keer of ze u een vervangende bank gaan bezorgen of niet. En vraag ook waarom ze niet reageren op uw mail en brief.
Wat u als uiterste oplossing kunt doen, is definitief de koop ontbinden. Wat betekent dat de winkel de bank terug krijgt en u uw geld. Ook dat zult u per aangetekende brief moeten doen.

Dan stuit u op een probleem en dat is dat de winkel daar waarschijnlijk niet mee akkoord gaat. Helaas is Factory House niet aangesloten bij een Geschillencommissie. De enige weg die dan nog open ligt, is de juridische weg, en dus naar de rechtbank.
In dit geval zou het heel goed zijn als u een rechtsbijstandverzekering heeft. Maak foto's van de bank. U heeft natuurlijk nog de track & trace code van uw aangetekende brieven.
Als u geen rechtsbijstandverzekering heeft, wordt het allemaal eens stuk moeilijker. Dan zult u zelf een procedure moeten opstarten. Daarvoor kunt u het beste informatie inwinnen bij het juridisch loket
tel. 0900 8020

Maar ik kan u nu al vertellen dat zoiets inzet vereist...

ma
door matthijs0103 - May 21, 2015 om 20:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is de klacht uiteindelijk afgehandeld? Ik heb vergelijkbare klachten met de bank. Gaat ook om Factory House in Veenendaal.