ni
door niekenkoos Aug 12, 2005 om 18:53
Huishouden & energie

Hoeveel jaar kan Essent terug vorderen???????????

HELP?

Al 5 jaar geef ik mijn meterstanden correct door (dubbel telwerk). Maar wat ik ook doe (schrijven, bellen etc.) , Essent rekent alleen maar 1 telwerk. Uiteraard wil ik wel het verschuldigde betalen, maar na hoeveel tijd verjaart e.e.a.????? NB: Essent heeft NOOIT de meterstanden opgenomen!

Alvast bedankt!

Niek en Koos

443 2 Rapporteer

boldymann
door boldymann - Aug 12, 2005 om 19:28
49 Antwoorden / 5 Vragen

Het zal na 5 jaar nog echt niet verjaard zijn!!

En je bent zelf verplicht je meterstanden door te geven Essent hoeft dit niet te doen!!!

Als je wil betelen zoals je zegt spreek dan een beteling regeling af met Essent (bedrag per maand) Daar doen ze niet moeilijk over

S6 en de groetjes Dave

en
door energie - Aug 13, 2005 om 21:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nou.. het zou nog wel eens mee kunnen vallen. Energiebedrijven geven in hun Algemene Voorwaarden aan hoe lang ze kunnen terugvorderen. Dit geldt zowel in uw voordeel, als in dat van het bedrijf. Over het algemeen is het zo dat u langer kunt reclameren als dat de energiebedrijven dat kunnen doen.

Ik heb even gespeurd op de site van Essent en heb de Algemene Voorwaarden gevonden. Ik ga er vanuit dat bij niet-opname hetzelfde vliegertje opgaat als bij schattingen (lijkt me in dit geval logisch). Ik zal het verhaal even overtikken :

Indien blijkt dat de meetinrichting en/of de meting niet juist zijn, stelt de netbeheerder de getransporteerde hoeveelheid elektrische energie vast aan de hand van de uitkomsten van het onderzoek. Herberekening zal plaatsvinden over de periode dat de meetinrichting en/of de meting onjuist zijn geweest, doch ten hoogste over een tijdvak van vierentwintig maanden wanneer te veel berekend is en een tijdvak van achttien maanden wanneer te weinig berekend is, gerekend vanaf het moment dat de ene partij zijn twijfel over de juistheid van de meetinrichting en/of de meting aantoonbaar bij de andere partij heeft geuit. In geval van fraude zal echter herberekening over volledige periode plaatsvinden.

Ik neem aan dat je hier verder mee kunt! :)

Groet,

M.