si
door siepje1 Jul 12, 2013 om 15:22
Huishouden & energie

Hoge gaskosten door gasdrukregelaar?

Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. de gasdrukregelaar.
Drie maand geleden is door een cv,monteur geconstateerd dat de gasdrukregelaar defect was.
Netwerkbeheerder gebeld, en dezelfde dag werd het nog gerepareerd.

Nu hebben we onze jaarafrekening ontvangen, en hebben we zon 500 m3 meer verbruikt. Mijn vraag is dus of dit kan liggen aan een defecte regelaar.
Ik weet dat het in maart behoorlijk koud is geweest en je hierdoor natuurlijk meer kan betalen, maar dat lijkt me toch wel te veel.

Met vriendelijke groet

9657 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 12, 2013 om 16:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Maar de druk maak uit hoe het gas in u leiding hoger is kan dus alleen maar aanleiding zijn dat het sneller op de plaats is waar het gebruik wordt.

si
door siepje1 - Jul 12, 2013 om 16:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Prima, fijn dat u heeft gereageerd.
De monteur maakte toen een opmerking van wel, vandaar de vraag.
Verwarming toch maar wat lager zetten

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2013 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Elke week uw meterstanden noteren, dan valt het meteen op of er iets geks aan de hand is.

500 m3 Meer gebruik is wel veel. Zijn er geen andere wijzigingen geweest?

si
door siepje1 - Jul 12, 2013 om 20:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nou we hebben wel een kleine erbij dus dat zal ook wel wat uitmaken.
De monteur zei het vandaar dat ik het even navraag... Zelf er geen verstand van

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2013 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk een kleine, maar het zijn grote kostenposten. (Lol)

si
door siepje1 - Jul 12, 2013 om 21:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

Haha ja dat blijkt maar !!

ridder_1
door ridder_1 - Jul 12, 2013 om 21:19
376 Antwoorden / 8 Vragen

nee, de regelaar regelt alleen de druk ( en dus niet het verbruik) vanuit de straat (meestal 100 of 200 mbar) naae een druk van 30 mbar voor vernuis of CV ketel. bij geen afname (gasverbruik) zal de regelaar afsluiten. Bij een gasdichte installatie zal er geen lekkage of gasverbruik zijn. Denk dat het komt door de geboorte van het kind vanwege extra benodigde warmte. Heeft u geen fout gemaakt bij het aflezen van de meterstand bv een 9 ipv een 4 gelezen en/of heeft het energiebedrijf uw meterstand goed overgenomen en afgerekend ??

mi
door miraltje - Jul 12, 2013 om 21:30
462 Antwoorden / 0 Vragen

nee dit heeft geen invloed op het gasverbruik.

een gasmeter meet op basis van volume en niet op druk.

een gasmeter werkt met 2 balgen die om en om gevuld en geleegd worden middels een klep die bediend wordt door een membraam tussen deze balgen

dit werkt op basis van drukverschil tussen beide balgen.

omdat de balgen beurtelings gevuld en geleegd worden met gas is aan beide zijden en in u geval een te hoge druk zal er geen meetverschil kunnen ontstaan waardoor er een te groot gas verbruik wordt aangegeven

ongeacht de druk is de hoeveelheid gas die door de meter stroomt steeds hetzelfde en wordt alleen bepaald door het verbruiker die erop aangesloten is

ov
door overstapper - Jul 20, 2013 om 17:58
17 Antwoorden / 1 Vragen

Het is dit jaar langdurig koud geweest, dus een hoger verbruik dan gemiddeld ligt wel voor de hand.
Er spelen meer factoren een rol, zoals gassamenstelling, druk en naar ik meen ook de temperatuur. Maar om een inschatting te maken of uw meerverbruik echt bijzonder is moet u toch vooral uw totale verbruik laten weten. 500 m3 meer bij een jaarverbruik van 1000 m3 is tenslotte veel meer bijzonder dan bij een jaarverbruik van 5000 m3.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 20, 2013 om 18:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Gezien de koude winter moeten via de graaddagen berekening van een bekende netbeheerder U vorig jaar (2012)rond de 1650 m3 gas gestookt hebben.
Dit jaar zou U dan rond de 2150 m3 komen.(2013).

Alleen mensen die minder dan 1200 in 2012 gebruikte mogen klagen!

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2013 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@15 karakters

Waar baseert u dat op? U kent het huis niet, noch de samenstelling van het gezin, noch de activiteiten.