schiphuis
door schiphuis Oct 7, 2007 om 16:38
Huishouden & energie

Hondenvoeding

hallo, mijn pup van 4 maanden krijgt als voeding pedigree pal. ik heb het idee dat dat er veel verloren gaat van de voeding als ik kijk naar de grote hoeveelheid ontlasting die ze produceert. volgens de dierenwinkel kan ik beter royal canin gebruiken waarvan ze minder nodig heeft en dus minder ontlasting produceert. heeft iemand een idee hierover of suggesties voor eventueel een ander merk ? b.v.d.   m.v.g.  jan

14031 11 Rapporteer

astoria
door astoria - Oct 7, 2007 om 16:47
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hoi  mee eten met de pot.

sh
door shiewa - Oct 7, 2007 om 17:04
10 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn honden eten al jaren Purina Pro plan.Dit merk maakt ook als je later de zalm versie gebruikt de vacht en glanzend.De onlasting wordt minder doordat het beter verteerd.Het wordt zeer goed gaccepteerd,en bevat geen geur,kleur en conserveringsmiddelen

pi
door pietvv - Oct 7, 2007 om 17:19
98 Antwoorden / 2 Vragen

Het beste voer is RODI, dat is diepgevroren.
Bij brokken moet je er op letten dat er niet te veel eiwitten in zitten.
De merken Prins of Purina beneful zijn goed, Royal canin ook overigens. Eukanuba zou ik niet geven in verband met het conserveermiddel dat er in zit.

Meestal is het verschil tussen puppybrokjes en brokjes voor een volwassen hond het formaat van de brokjes en verder niet. Een kleine volwassen hond kun je dan prima puppybrokjes blijven geven. Brokjes voor oudere honden hebben een lager eiwitgehalte, omdat te veel eiwit bij honden nierproblemen kan opleveren.

la
door ladylaaf - Oct 7, 2007 om 18:20
57 Antwoorden / 5 Vragen

hoi schiphuis

meningen zijn er altijd ik weet ook niet wat voor hond je hebt

maar ik heb zelf ook een hond  wel kleine mopshond en ben die van pup af aan  royal canin  aan het geven

fokker en dierenarts adviseert me dat ook

ander eten  dunne ontlasting ,hier mooi vaste  drolletjes

ze doet het goed op het voer  twee bakjes op een hele dag

mijn hondje is gesteriliseerd dus moet ook uitkijken

alleen royal canin is best  duur en met een grote hond wordt dit kostbaar

ik haal een grote zak voer doe er twee maanden mee ongeveer

40 euro

groetjes marloes

verders krijgt ze kipfile met rijst

astoria
door astoria - Oct 7, 2007 om 18:44
362 Antwoorden / 55 Vragen

vaste  drolletjes, prima voor de voetgangers in het park of waar dan ook.

libra15
door libra15 - Oct 7, 2007 om 20:02
116 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo.

Onze dwerg Pincher krijgt altijd Hill's, is wel wat duurder maar hij heeft mooie ontlasting en een prachtige vacht. Maar ik zou u wel aanraden, als u van voeding verandert, het geleidelijk aan te doen, dus vermengen met de voeding die hij/zij nu krijgt ander loop je de kans dat het maag-darmstelsel volledig in de war raakt met alle gevolgen van dien.

Succes, L.

libra15
door libra15 - Oct 7, 2007 om 20:58
116 Antwoorden / 6 Vragen

Nog even een aanvulling op mijn antwoord.

Het gaat om Hill's lam en rijst nl. Is ook perfect tegen huidziekten.

Gr. L.

naaister
door naaister - Oct 8, 2007 om 17:03
17 Antwoorden / 4 Vragen

Pedigree pal, blikvoer, zo'n 80 procent daarvan bestaat uit water, nogal wiedus dat je hond daar veel van poept, hij haalt nooit de benodigde voeding uit blikvoer.  Ga naar een goede dierenspeciaalzaak! Zelf heb ik jaren in een dierenspeciaalzaak gewerkt en de meeste honden doen het het best op een dieet van brokken 's morgens en warme maaltijd met vers vlees of diepvries (bijv RODI). Een pup moet natuurlijk meerdere keren per dag eten maar laat de pup vooral kauwen op grotere brokken e.d. om de kauwbehoefte te bevredigen. Goede merken genoeg; royal canin, eucanuba, proplan en ga maar door, de meeste merken die ook te koop zijn bij supermarkten zijn wat goedkoper en geven ook meer darmafval doordat de voeding niet zo geconcentreerd is. De duurdere voeding zijn ook zuiniger in gebruik....

veel plezier met je pup! groetjes naaister

djintara
door djintara - Oct 9, 2007 om 20:21
31 Antwoorden / 11 Vragen

hai Schiphuis,

wij hebben al jaren honden. Van pup tot volwassen. Rodi compleet (groen embleem op het pak) is geweldig voer. Zit alles in. Onze honden krijgen smorgens een plak rodi compleet, vermengt met wat brokken Farmfood HE, dit is eten van pup tot volwassen hond. 'sAvonds krijgen ze een bak met alleen Farmfood HE.

Glanzende vachten hebben ze, en minder ontlasting omdat het eten van hoogwaardige kwaliteit is en daardoor bijna compleet wordt opgenomen door het lichaam.

Het kan even lastig zijn om het "passende" voedsel te vinden. Ook wij hebben Hills, Eukanuba, Royal canin, noem maar op geprobeerd maar daarvan drukten ze soms wel 3 of 4 keer per dag terwijl honden van vrienden/kennissen dit weer niet doen of deden.

Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel ervaringen .... (-:    ik wens je succes!

djintara

tw
door twand - Oct 11, 2007 om 00:46
5 Antwoorden / 2 Vragen

In de jeugd fase is de ontwikkeling van het skelet belangrijk voor de levensduur van de pup. belangrijk hiervoor is o.a. Fosfor en Calcium. Maar dit moet je in relatie zien tot het (verteerbaar) Eiwit en de energie waarde van de voeding. Deze waardes zijn bekend in de betere dierenspeciaal zaken.

Zolang de uitwerpselen vast zijn is er eigenlijk weinig aan  de hand qua vertering. Eet een hond veel dan kan dit iets zeggen over hoe het voer wordt aangeboden (te veel stimulance om te eten) of het voer stilt de honger behoefte niet voldoende. Dit laatste is op te lossen door meer vullende grondstoffen in het voer te verwerken.

Succes ermee

Twan

ca
door calimer - Oct 15, 2007 om 18:55
96 Antwoorden / 11 Vragen

onze uit de kluiten gewassen kruising van van alles en nog wat kreeg van pup af aan royal canin, wel duur, maar ze deed het er goed op. mijn moeder werkt in een dierenspeciaalzaak, en die kwam met select croc als tip. Geprobeerd en ze is er gek op en het gaat bijna beter dan met rc en per grote zak van 15 kilo is het 14 euro goedkoper. je doet er net zo lang mee. En wat bleek, select croc is ook van royal canin... zullen de restantjes wel zijn ;)

mee-eten met de pot zou ik niet zo gauw doen, er is nogal veel wat honden niet of moeilijk verteren, die van ons krijgt hooguit wat rijst als er over is. maar saus of aardappels niet, daar gaat ze van aan de vliegende...