1t
door 1tinus Aug 19, 2007 om 09:01
Huishouden & energie

Houten- of toch maar kunstofkozijnen?

Hallo,

Voor de verhuizing willen we ons eigen huis nog een beetje opknappen.Wij willen de kozijnen en ramen vervangen. Is het 't besten om kunstofkozijnen te nemen of toch maar gewoon houten kozijnen.???

Welke expert kan daar een duidelijk antwoord opgeven?

14692 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 19, 2007 om 09:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is een duidelijk antwoord op afstand en zonder te zien waarover het gaat.

Mag ik aannemen dat je het huis gaat verkopen dan moet je toch bij jezelf ter rade gaan, wat staat nu mooier op dit huis, echt hout of kunststof.

Mogelijk is het plaatsen van kunststof wat sneller gerealiseerd maar hout is tegenwoordig ook weer in en geeft, in mijn ogen, een warmer gevoel.
Hout is duurzaam genoeg en zelf denk ik dat het beter verkoopt met nieuw stukje hout.

De prijs zal het ook niet zijn want dat verdien je dan ook weer terug en mocht je het niet verkocht worden lijkt het mij toch wat netter staan.

Succes met je beslissing maar of je zo wat wijzer wordt, misschien wel, groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 19, 2007 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hout of kunststof is voor elke bewoner een persoonlijke keuze, je kunt niet zeggen wat het beste is voor een ander.

Voordelen van kunststof zijn o.a. weinig onderhoud en duurzaamheid. Voordelen van houten kozijnen zijn o.a. dat ze warmer aanvoelen, er meestal mooier uitzien en later makkelijker van kleur te veranderen zijn.

Als het je te doen is om een hogere verkoopprijs te halen tegen lagere kosten, is het meestal het voordeligst om bij een lokale timmerman houten kozijnen op maat te laten maken. Deze zijn veelal goedkoper dan kunststof kozijnen, zeker als je het vergelijkt met een iets mooiere kunststof uitvoering. Die zullen zeker ook meer aanspreken, hoewel zoals eerder gezegd een andere potentiële koper er juist op zou afknappen als er geen kunststof in zit.

Vergeet niet dat als je zo'n klus wilt laten doen dat je o.a. te maken kunt krijgen met levertijden, afhandeling van evt. gebreken van het project, je hebt niet volgende week zomaar een nieuwe set kozijnen en ramen.

De minste rompslomp is wel om een lagere verkoopprijs te accepteren en het aan de volgende bewoner over te laten.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2007 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag 1tinus,

Als je uit het oogpunt van verkoop kijkt, is vervanging door kunstof slimmer. Negen van de tien kopers zijn gevoeliger voor het argument: hier heb je de eerste 15 jaar geen onderhoud meer aan! Kies je voor kunstof, ga dan alleen in zee met een bedrijf dat het VKG-embleem heeft.

Info:

Kunststofkozijnen:

De VEH (Vereniging Eigen Huis) adviseert om uitsluitend in zee te gaan met de Vereniging Kunstof Gevelelementenindustrie (VKG). De aanbetaling is dan maximaal 30% en de VEH stelt zich daarvoor garant (zie voorwaarden).

http://www.vkgkozijn.nl/page.php?id=2

Sukses en groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat, dat ieders persoonlijke mening is. Tegen woordig zijn de kunstofkozijnen zo verbeterd dat ze net zo goed isoleren als hout. Verder zijn er ook kunstofkozijnen verkrijgbaar met een houtnerf. Zoals u al kan proeven ben ik meer in voor de kunstof of aluminiumkozijnen, omdat ik het gruwelijke hekel heb aan schilderen. Verder kost de verf voor de kozijnen ook steeds een hoop met geld.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mwoaa, ik heb anders gemerkt dat kunststof met houtnerf en een kleurtje flink duurder is dan het standaard witte spul en tevens flink duurder dan hardhout. Van dat prijsverschil kan ik best een paar potjes verf betalen hoor. Heeeeeele goeie verf. De komende 150 jaar.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de komst van het energielabel voor woningen dat per 1 januari verplicht wordt is het zaak je goed te informeren over de isolerende eigenschappen van kozijnen (en ramen).
Een stukje meerprijs verdient zich dan weer terug in de waarde van het huis.

Vrgr, AF

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - Aug 21, 2007 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik persoonlijk zou toch voor (FSC gekeurd)hardhout gaan.
Dat, goed in de lak gezet smoelt naar mijn idee toch een stuk beter dan kunststof kozijnen dat er toch altijd een beetje goedkoop uitziet.

Het mooiste, maar ook dat is mijn persoonlijke smaak vind ik alluminium kozijnen in een goede kleur ge-anodiseert nog fraaier terwijl dit bij een verkoop van het huis een sterke plus heeft voor de koper omdat dit soort kozijnen niet alleen veel langer fraai blijven maar ook een levensduur hebben van die volgende bewoner.
(bij een drukke weg zijn suskasten een fraaie optie).

Met mijn portemonnaie kan ik al helemaal geen sprongetjes maken en alleen al daarom kan ik niet in uw beurs kijken.
Maar mijn advies baseer ik op een komende verkoop waarbij het net zo belangrijk is om de tuin(en) ook goed te laten "smoelen" = er mooi uit te laten zien = een extra prikkel tot koop=minder lang het huis in de verkoop.

De Vrije Vogel
met een huurnest
maar wel in een goede omgeving.
Fijne buren, een restaurant om de hoek, een dokter naast de deur en een kerkhof aan de overkant.
Wat wil een ouwe vogel nog meer!

ve
door verwijderd - Aug 27, 2007 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hou het liever bij kunststof of aluminium, ik heb een gruwelijke hekel aan schilderen...