di
door diana oostveen Jun 13, 2016 om 19:04
Huishouden & energie

Hr ketels

Onze ketel is al op leeftijd en mijn man wil een ketel gaan huren maar ik koop hem liever, wat is wijsheid!!

1079 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2016 om 19:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met een ketel leasen betaal je tig x de hoofdprijs. Die ketel is na zoveel jaar betalen, vele malen duurder dan als je hem zelf koopt. Dus wijsheid is: ketel kopen. Zeg maar tegen je man, dat vrouwen altijd gelijk hebben.;-))

hutch
door hutch Jun 13, 2016 om 19:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Voor Carola een plusje..... maar niet voor die laatste zin ;-)

Cookies
door Cookies Jun 13, 2016 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Man, zeker?;) Ik weet het, acceptatie blijft moeilijk.;-))

hutch
door hutch Jun 13, 2016 om 19:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

:-))

costnix
door costnix Jun 13, 2016 om 21:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw echtgenoot mag van u zeggen dat hij het hoofd van de familie is? ;-)

hutch
door hutch - Jun 13, 2016 om 19:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ook ik zeg: absoluut (!) kopen.

Voorbeeld: huren vanaf € 22,-- per maand = 12 x 22 = € 264,-- per jaar. Reken zelf maar verder uit..........

Aanvulling: die ketel is bijv. te huur bij een bekend landelijk keten. Dezelfde ketel kost bij hen € 924,--. Dus na 3,5 jaar heeft u deze er al uit.
Uiteraard komen er nog aansluitkosten e.d. bij, en ook onderhoud e.d., maar die wegen niet op tegen de totale kosten van een dergelijk contract.
Stel dat een contract 144 maanden (12 jaar) duurt: 264 x 12 = € 3168,-- voor een ketel van bijv. nog geen € 1000,--. En dan heeft u nog de aller goedkoopste uitvoering en zonder aanvullende zaken.

ge
door gertjac - Jun 13, 2016 om 19:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, kopen. Daar hoeven uiteindelijk minder mensen iets aan te verdienen ;)

Vraag wel verschillende offertes! Ik had zelf bij drie bedrijven in de omgeving een prijs die ongeveer gelijk was, en bij een bedrijf op 70 km afstand een prijs die ruim 600 Euro lager lag, inclusief voorrijkosten

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 19:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gertjac

Op 70 km verder. Niet echt prettig met garantiekwesties..

ge
door gertjac Jun 13, 2016 om 19:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

dat was zeker een overweging; maar 600 Euro = 600 Euro.

Overigens wel een garantie kwestie gehad, die binnen 24 uur opgelost werd, door de fabrikant :D
Nu drie jaar later en geen moment spijt gehad.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 19:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moet hij eigenlijk wel vervangen worden?::-)  Leeftijd zegt niet zoveel.

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2016 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat leesvoer over huren/leasen/kopen en vergeet dan ook niet te kijken naar: Kosten van cv-ketel koop, lease en huur over een periode van 12 jaar (en dan hebben we het nog over cijfers van enkele jaren geleden!) https://cvketelkiezen.nl/kopen-huren-leasen-cv-ketel

Hij kan ook zelf nog even verder googelen op 'cv leasen of kopen'.

gompy2
door gompy2 - Jun 13, 2016 om 20:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

> door diana oostveen 13 jun. 2016 om 19:04

> Onze ketel is al op leeftijd en mijn man wil een ketel gaan huren maar ik koop hem liever, wat is wijsheid!!

Een andere man nemen!!!
Iemand die zóó dom is behoort niet getrouwd te zijn met een verstandige vrouw zoals jij...  :-))

Luister maar naar de anderen hier en lees de verwijzingen die ze geven goed door..

Een beetje rekenen moet toch niet al te moeilijk zijn voor je man, of wel?

Zoja, dan gelijk vanavond nog dumpen...

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2016 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien is hij wel heel erg lief. :-)) Maakt het misschien goed.

Cookies
door Cookies Jun 13, 2016 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een antwoord waar ik mij voor 100% in kan vinden!;-))

gompy2
door gompy2 Jun 13, 2016 om 20:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

> door carola.83 13 jun. 2016 om 20:26 > Een antwoord waar ik mij voor 100% in kan vinden!;-))
Kun je nagaan hoe ik er over denk, en dat zeg ik, als man zijnde...

marita5
door marita5 - Jun 13, 2016 om 20:57
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Diana Oostveen ,

Lees deze uitgebreide informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consumentenbond.nl/cv-ketel/koopadvies

sw
door swat1500 - Jun 14, 2016 om 01:08
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Als u in een koopwoning woont en een ketel huurt bent u:
A Veel teveel geld kwijt zoals uit voorbeeld berekeningen van mede posters blijkt
B ook veel geld kwijt als u de wonng verkoopt en de nieuwe bewoners de huur niet over willen nemen

hansje klein
door hansje klein - Jun 14, 2016 om 09:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer uw (lieve) man een goede pet op heeft van de Consumentenbond, laat hem dan DIT lezen, een ongecompliceerd artikel zonder veel rekenwerk en statistieken en u kunt zich van eigen commentaar stilletjes onthouden.

Ook zij komen met de conclusie kopen.....tenzij er niets is aangespaard!