li
door lindykarina Jul 5, 2005 om 11:30
Huishouden & energie

Huurwoningen

Ik had een vraag over huurwoningen. Op de site van woningstichting westwaard wonen staan alle huurwoningen van hun bedrijf. Nou ben ik op het internet gaan zoeken naar allerlei huurwoningen. Ik kwam hier een huis tegen van westwaard wonen. Zij wilde dit huis verhuren aan 2 verdieners die eventueel dit huis wilde kopen. Dit deden ze niet via hun eigen site. Mag dit gewoon? Mag je zo onderscheid maken tussen verhuurders met een hoger inkomen en verhuurders met een lager inkomen?

alvast bedankt.

349 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Lindy,Het is niet een kwestie van onderscheid maken , ik stel me voor dat Westwaard er vanuit gaat dat twee verdieners in de optelsom van beider inkomen de hypotheeklasten beter kunnen dragen. Mocht jouw inkomen vergelijkbaar zijn zou ik kontakt op nemen met Westwaard .Als zij constateren dat jouw inkomen A voldoende is en B verkregen word uit een vaste baan + dat je misschien een stukje eigen geld (spaargeld) kunt inbrengen, dan lijkt mij dat het voor Westwaard geen enkel probleem is om niet aan jou te verkopen.Succes Fred

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

lindykarina

Vragen: 6

Antwoorden: 0

Score: 0

huurwoningen 05-07-05

Het
is geen heel duur huis, maar moet wel gehuurd worden met een tijdelijke
uitkering. Maar daar gaat het niet om. Ik vind het niet eerlijk dat ze
dat huis niet aan de wat minder bedeelden verhuren. Dus mijn vraag is
eigenlijk of ze het kunnen maken om dit huis niet te huur aan te bieden
op hun eigen website. Ook omdat we in een redelijk klein dorp wonen
met weinig huurwoningen.

Aantal antwoorden: 1

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lindikarina,

Bij woonstichtingen wordt vaker onderscheid gemaakt op basis van
inkomen van de huurder. Zo komen mensen die onder een bepaalde grens
zitten niet in aanmerking voor de duurdere huizen, maar ook andersom is
het geval: mensen met een royaler inkomen komen dan niet in aanmerking
van de goedkopere woningen.

Ik weet niet om welke gemeente het gaat, maar wachtlijsten zijn zeer
gebruikelijk in populaire gemeentes: de (middel)grote steden, maar ook
kleinere gemeentes, m.n. in de randstad zijn gewild. Hoe gewilder de
locatie, hoe langer de wachtlijst en alleen met een urgentieverklaring
kom je bovenaan de lijst.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Brynnar Offtopic,

Hoe flikte je dat, ik was er daarstraks naar op zoek maar kon niet uitvogelen hoe dat ging, heb toen allen de tekst gekopieerd.

Willem

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Willem, off-topic: In IE werkt het ook niet (althans, niet bij mij), maar met Firefox wel. Gewoon het hele vak selecteren en copieren.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Linda, ik gebruik je vraag om het een en ander te testen. Ik hoopwel dat je een beetje geholpen bent.

Brynnar Offtopic,

Het lukte met IE wel alleen dan krijg ik hele grote koeie letters die een blind paard zou kunnen lezen. De enige, en hoop, dat als ik reageer de lettertjes weer in normale proporties terug komen.

brynnar
Vragen: 7
Antwoorden: 478
Score: 610

Reactie: Huurwoningen05-07-05

@ Willem, off-topic: In IE werkt het ook niet (althans, niet bij mij), maar met Firefox wel. Gewoon het hele vak selecteren en copieren.

Brynnar

Kijken wat het geworden is, Dank je wel en groetjes Willem

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Willem, in IE lukt het me niet, maximum aantal karakters is overschreden, terwijl ik hetzelfde blokje wil kopieren. Terug naar Firefox dus.

Linda excuses, ik zal het er niet meer over hebben, terug naar jou, dat is belangrijker, dan deze 'flauwekul' :-)

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

natuurlijk mag dit, en het gebeurd inderdaad overal...

1 van de redenen om dit te doen, is dat er een maximale huur is voor huursubsidie..

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

brynnar
Vragen: 7
Antwoorden: 480
Score: 610

Reactie: Huurwoningen05-07-05

@ Willem, in IE lukt het me niet, maximum aantal karakters is overschreden, terwijl ik hetzelfde blokje wil kopieren. Terug naar Firefox dus.

Linda excuses, ik zal het er niet meer over hebben, terug naar jou, dat is belangrijker, dan deze 'flauwekul' :-)

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Brynnar, Wordt het te groot gaat het bij ook niet.

Maar zo'n kleintje lukt wel met de muis links boven - rechts onder

et voila

Groet Willem