Iemand beeindigd energieab, en sluit elders contract af op mijn adres
In maart van dit jaar wilde ik de meterstanden doorgeven aan Engie dat lukte echter niet. Contact opgenomen met Engie toen bleek dat ik enkele dagen daarvoor overgestapt zou zijn naar Eon. Ik wist van niks en ik heb ook niks gedaan. Eon heeft alles netjes teruggedraaid.
Zojuist ontving ik opnieuw een bericht van Engie dat ik mijn energiecontract beëindigd zou hebben. Wederom weet ik van niks en heb ik niks gedaan.
Kan iemand mij vertellen of je op een willekeurig adres zomaar een energieabonnement kan afsluiten? En om welke reden zou iemand dit doen? Bonus O.i.d.?
Bent u toevallig niet gebeld door een energie vergelijker, energie voordeel of hoe ze ook allemaal mogen heten met een aanbieding?
Nee niets, en zeker gezien het voorval in maart 2018 zou ik daar wel alert op zijn.
Topantwoord
Hoe weet iemand je gegevens die nodig zijn voor een overstap? Naam, adres, huidige leverancier, bankrekeningnummer?
Alleen mijn adres is gebruikt, andere gegevens zijn niet van mij en mogen niet aan mij kenbaar gemaakt worden
Ean code aansluiting, geboorte datum, ID, BSN nummer. niet alles is misschien nodig maar zonder gegevens kan het eigenlijk niet.
Alleen een adres is blijkbaar voldoende. De andere gebruikte gegevens zijn niet van mij. Bankrekeningnummer ook niet. Probleem is wel dat als ik het niet tijdig terug kan draaien, deze grapjas mijn facturen waarschijnlijk ook niet gaat betalen.
Een contract beëindigen is eenvoudig door elders een nieuw contract aan te gaan, maar dat nieuwe contract moet wel bevestigd worden. Dus dat nieuwe gaat niet zomaar in.
En echt veel gegevens heb je daarvoor van iemand niet nodig.
Iemand is u schijnbaar aan het pesten. Of wellicht hebt u op een vergelijkingssite uw gegevens ingevuld en per abuis op de verkeerde knop geklikt.
Maar kijk uw mail eens na voor dat nieuwe contract.
Ik weet niet waar ik een nieuw contract heb. Daar heb ik niets van vernomen. En Engie die het waarschijnlijk wel weet, is telefonisch niet te bereiken.
Dit fenomeen is al eerder en vaker aan de orde. Binnen energiemaatschappijen is eeen afspraak die dit zeer merkwaardige gedoe mogelijk maakt.
Men moet evenwel over bewijs kunnen beschikken en in dit geval over een bandopname dat u tijdens een telefoongesprek met energielab dat u niet alleen uw gegevens heeft gegeven maar ook JA heeft gezegd.
Zie de info van de link hoe te handelen m.b.t. uw klacht: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier en deze https://www.energievergelijken.eu/energie/voorbeeldbrieven-energie/klacht-ongewenste-overstap-energiebedrijf/
Gezien uw vorige vraag lijkt het erop dat zoiets vaker bij u voorkomt met ook andere bedrijven. En al sinds ca oktober 2017. Het lijkt dus op pesterij o.i.d., tenzij u zelf overal uw gegevens invult- en opgeeft.
Het is mij ook overkomen. In mijn geval had Rendo de EAN nummers van mij en mijn buren verwisseld. Ik kreeg van Essent op de allerlaatste dag bericht en uiteraard in het weekend. Het heeft mij ook veel gebel gekost om alles weer in orde te krijgen.
Van Essent kreeg ik netjes verontschuldigingen maar Rendo heeft nooit iets van zich laten horen. Dus waarom die nummers verwisseld waren, is mij tot op heden niet uitgelegd. Ik ben er sindsdien wel alert op dat die nummers blijven kloppen.
Vraag eens na bij uw energietransporteur of de nummers wel kloppen.
De buren weten van niets!
Ik denk niet dat dit zomaar kan.Er gebeuren meer rare dingen.Wij waren een paar dagen weg met kerst, en bij terugkomst had ABNAMRO al onze incasso's geblokkeerd en de rekeningen die we zo betaald hadden stonden in de wacht, die moesten opnieuw worden overgemaakt.
Volgens het bericht wat in het scherm kwam, hadden wij alle incasso's geblokkeerd. Er stond meer dan genoeg geld op de rekening en van blokkering onzerzijds was geen sprake.
Dit heeft heel wat moeite gekost en een persoonlijk gesprek op de bank.Hier waste men de handen in onschuld natuurlijk en zij begrepen er niets van.
Als klant kun je dat niet bewijzen, maar je draait er wel voor op .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer