No
door Nowornever Aug 21, 2018 om 12:02
Huishouden & energie

Ik zou graag willen weten wat de werkzame vloeistof is in de fruitvliegjes val van HG

Het flesje dat ik had is op en het wordt niet los geleverd?

Verder werkt het apparaatje prima......

12834 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2018 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zal wel gewoon fruitsap zijn dus pers een sinaasappel uit of wat druiven en gooi die vloeistof erin.

wi
door wilhelmina59 - Aug 21, 2018 om 12:23
552 Antwoorden / 0 Vragen

Samenstelling:
Sodium Lauryl Sulfate 0,08%
Overige bestanddelen:
azijnzuur 5,00%
water 94,92%

ju
door juliomariner - Aug 21, 2018 om 12:56
1375 Antwoorden / 2 Vragen

Betre gezegd dus een scheutje zeep, een grote scheut azijn en dat aanvullen met water

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 21, 2018 om 14:15
7358 Antwoorden / 3 Vragen

De site van HG geeft aan dat er bij hen geen navulling voor de val verkrijgbaar is maar geeft wel een tip:

Sterke kruiden gebruiken
Fruitvliegjes houden niet van bepaalde sterke geuren van kruiden zoals knoflook en kruidnagel. Snijd bijvoorbeeld een sinaasappel in twee helften en stop hier kruidnagel in. Losse kruidnagels tussen het fruit op de schaal helpen ook. Ook geuren van lavendel, dille en basilicum weren fruitvliegen, dus ook dit kunt u op de fruitschaal leggen.

FR
door FRED1942 - Aug 21, 2018 om 14:24
1 Antwoorden / Vragen

De fruitvliegjesval vullen met een beetje rode (vruchten)wijn, drupje honing en 1 druppel afwaszeep. Aanvullen met een beetje water. Werkt perfect.

gerbera
door gerbera Aug 21, 2018 om 16:44
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Zonde van de wijn;-))

marita5
door marita5 - Aug 21, 2018 om 14:40
11649 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 21, 2018 om 20:55
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zo ingewikkeld en kopen: gewoon een fles wijn die leeg is op een klein beetje na open laten staan.
Of in een klein fkesje een beetje azijn doen. Dop er niet op.

Is m.i veel goedkoper dan wat anders dan ook.

ra
door ralph123 - Feb 14, 2019 om 10:39
1 Antwoorden / Vragen

Dat zullen ze niet bekend maken maar vaak is het niet meer dan een natuurlijke lokstof / geurstof. Dit kan je ook makkelijk zelf maken bv door wat citroenafwasmiddel icm azijn en wat water te mengen. MAar voorkomen is beter dan genezen, geen rottend fruit laten liggen, vuilnisbak optijd legen en geen restjes in lege glazen laten zitten. Bierflesjes zijn vaak boosdoener! Voldoende tips te vinden op het internet om fruitvliegjes te bestrijden