pavoordf
door pavoordf Feb 15, 2008 om 10:19
Huishouden & energie

Indicatie kosten aanbouw

Ik ben van plaan om een aanbouw aan mijn huis te laten plaatsen. Ik wil graag voordat ik met aannemers ga praten een indicatie hebben van de kosten die dat met zich meebrengt. Is het mogelijk om zo een schatting te verkrijgen

27749 13 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Feb 15, 2008 om 11:19
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Informeer eens bij een bouwkundig adviseur.
Een goeie adviseur kan u ook nog eens wijzen op bouwkundige zaken en eventueel zelfs de bouwtekening leveren.

Vrgr. AF

vladja
door vladja - Feb 15, 2008 om 11:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat kan niet zomaar. Het is van heel veel dingen afhankelijk. Hoe groot wordt de uitbouw? Is er geheid onder uw huis, zodat voor de aanbouw ook palen de grond in getrild moeten worden? Etc.

Vladja

bobmalooga
door bobmalooga - Feb 15, 2008 om 11:43
229 Antwoorden / 7 Vragen

Voor 2,5 x 5 meter, met plat dak moet je rekening houden met ongeveer 33.000 Euro.

pavoordf
door pavoordf - Feb 15, 2008 om 11:48
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ik snap dat het afhankelijk is van de situatie. Ik vraag ook niet om een prijs maar om richtlijnen om de prijs af te schatten met een bepaalde bandbreedte.
Het verhaal van Bob kan ik ook niet met een factor vermenigvuldigen, omdat de kosten niet schaalbaar zijn

bobmalooga
door bobmalooga - Feb 15, 2008 om 11:50
229 Antwoorden / 7 Vragen

Dit is wel exclusief eventueel benodigde heipalen.
Vraag hiervoor de gemeente of er sonderingsgegevens zijn.
Dat scheelt weer een duur onderzoek.

bobmalooga
door bobmalooga - Feb 15, 2008 om 11:52
229 Antwoorden / 7 Vragen

Als deze kosten abslouut niet haalbaar zijn, niet aan beginnen.
Dit zijn gewoon minimale kosten om het goed te doen, veel goedkoper wordt het niet eerder duurder.

vladja
door vladja - Feb 15, 2008 om 11:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Geef dan eens wat meer info. Moet er "geheid" worden? Hoe groot? Waar komt de aanbouw aan? Aan de woonkamer richting tuin over de volle breedte? Zodat mensen, die zoiets al eens meegemaakt hebben, weten hoe of wat en het kunnen vergelijken met hun eigen ervaring.

Vladja

pavoordf
door pavoordf - Feb 15, 2008 om 12:01
519 Antwoorden / 73 Vragen

er hoeft niet geheid te worden. De uitbouw komt tussen de keuken en de garage (afstand 4 meter en wordt mogelijk 30 m2. Er  worden geen openingen gemaakt in de bestaande bouw (geen dragende muren verwijderd). Aanbouw is bedoeld als slaapkamer en badkamer op de begane grond. Ook moet de wasmachine ergeplaatst kunnen worden. Alles in verband met echtgenote die slecht ter been is en in de toekomst zeker nog acheruit zal gaan (in conditie)

ca
door carrie - Feb 15, 2008 om 12:09
79 Antwoorden / 1 Vragen

volgens mij kun je bij de gemeente een aanbouw aanvragen wegens de invaliditeit van je vrouw, die nemen dan ook de kosten op zich

carrie

door 4711 - Feb 15, 2008 om 13:03
885 Antwoorden / 2 Vragen

Voorbeeld;

Een Erker gebouwd in 1996;
Offertes tussen de F 15.000,- en F 34.500,-
Deze uitbouw 2.1 x 4.2 M was dus steeds hetzelfde, materiaal en bouw
was dus hetzelfde....
Deze 14 offertes waren van erkende bouwbedrijven!
Dus wat het kost is moeilijk te schatten en ik vind nu het staat deze goedkoopste nog steeds goed, zelfs lekkage is voor garantie goed hersteld, dus een tevreden buurman.
Dat ik straks meer moet betalen (€16.500,-) is normaal, en vermoedelijk de laatste klus omdat hij met Pensioen gaat....
Van zijn goedkoopste was deze opnieuw dus de goedkoopste, en die erna kwamen waren vanaf €19.000,-  en toen F 21.000,- dus vergelijken leverde veel op, een Gratis Mercedes A klasse!

Palen slaan kost €400,- per paal + €700,- voorrijkosten...
dus diverse buren willen nu ook alvast palen in hun voortuin hebben zodat het goedkoper word!
3x 400+700=€1900,- en bij meerdere zal dit goedkoper worden, ook de palen kunnen voordeliger als er meerdere worden afgeleverd....

Ik vermoed dat er 5 Erkers gebouwd zullen worden....
Zo krijg je opdrachten en hoef je geen offerte voor niets te maken, want elke bouwvergunning en tekening kost geld en meerdere voor zelfde model huizen maken is goedkoper dan steeds een andere woning in andere wijk.

Gezien bovenstaande verhaal is dus een  vrijblijvende prijsopgave erg moeilijk en als er buren zijn die het al hebben is dit makkelijker en sneller en je weet gelijk of het goed gebouwd is of dat er vertragingen en klachten waren, dus soms neem ik daarom niet de goedkoopste!

tonnieboy
door tonnieboy - Feb 15, 2008 om 14:11
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Reken even snel op 30 m2 x 3 = 90 m3 x 500,00 = 45.000 euro, zodat een budget van 50.000,00 met wat extra verleggingskosten mogelijk zou moeten zijn.

ke
door kemsa - Feb 7, 2014 om 23:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is nu de reden dat de hele bouw in Nederland naar de kloten is vanwege deze absurde prijzen. Een kleine aanbouw en dan prijzen voorbij zien komen van 45000 euro is echt te belachelijk voor woorden evenals allerlei andere onzin als vergunningaanvragen voor zaken die niet vergunningsplichtig zijn

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2014 om 23:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Noemt u dat een kleine aanbouw van 30 m2?. En zo'n oppervlakte is zeker vergunningsplichtig..

Maar het zal bij de Ts wel al lang in orde zijn. Aangezien het topic 6 jaar oud is.