de
door deefdeef Feb 4, 2005 om 15:54
Huishouden & energie

Inhome en algemene voorwaarden

Ik heb een serviceabbonemnent bij Inhome Kemkens. Ze doen voor mij onderhoud en servive aan de cv-ketel.

Volgens de algemene voorwarden moet de ketel om de 18 maanden worden gecontroleerd, echter niet eerder dan 15 maanden of later dan 21 maanden.

Als ik ze daarop wijs zeggen ze dat dit de nieuwe voorwaarden zijn en dat toen ik het contracin 2002 aanging de regel om de 2 jaar was en de nieuwe regel niet voor mij geldt.

Echter de algemene voorwaarden waar deze regel in staat is geldig vanaf 1 september 2001, dus voordat ik mijn contract aanging met Inhome?

Wat zijn nu mijn rechten en welke stappen kan ik nemen?

1058 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 4, 2005 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag deefdeef,

Het bedrijf zit hier fout. Zij dienen na te komen wat er in de algemene voorwaarden staat. Dus geldig vanaf september 2001. Je kunt proberen het bedrijf te overtuigen dat ze fout zitten met een aangetekende brief. Lukt dat niet dan kun je eenzijdig het kontrakt ontbinden omdat het bedrijf in gebreke blijft. Er zit dan weinig anders op dan een ander servicebedrijf te zoeken. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2005 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

naar mijn idee is je contract altijd volgens de nu gelden voorwaarden.

Veranderen de voorwaarden, dan kunt u naar aanleiding van de veranderdende voorwaarden ook van uw contract af. U kunt alleen geen aanspraak maken op voorwaarden die ten tijden van het afsluiten niet golden... Stel er staat bijv in de voorwaarden dat iedere nieuwecontractant bij afgifte van aut. inc. een eenmalige vergoeding krijgt en deze voorwaarden gaan in per 01-01-05 dan hebben klanten van voor 01-01-05 geen recht op deze vergoeding.

Maar in uw geval lijkt het mij dat ze zich gewoon aan de voorwaarden moeten houden.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2005 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inhome, Kemkens en meer van dit soort onderhoudsbedrijven , is allemaal Essent, grote boeven dus. Laat u niet in met dit soort gasten, maar ga naar een goede plaatselijke dealer van uw merk toestel. De "monteurs"? die bij inhome rondlopen zijn doorgaans jochies die net van school af zijn, en nog nooit een ketel van dichtbij gezien hebben. Ze moeten echter wel een adres of 10 a 15 op een dag bijlangs. Om een toestel een goede onderhouds en controle beurt te geven ben je toch al snel een uurtje bezig, dus hoe doe je dat met 10 of 15 ketels? Inderdaad, beetje kloppen beetje lawaai maken en klaar is kees. Als ze wel bij u komen, altijd bij blijven staan en vragen wat ze aan het doen zijn. Het is ook niet de schuld van die jochies, die worden ook maar gestuurd, en halen ze hun tax niet dan krijgen ze op hun flikker.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2007 om 01:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste techneut en andere reageerders,

ik wil toch wel een kanttekening zetten bij de laatste reactie,,

ikzelf ben al zeker 10 jaar werkzaam in de " branche" en heb bij meerdere werkgevers gewerkt,,

de beruchte F die mijn goedkeuring zeker niet waardeerd [terechtgekomen nadat mijn werkgever,,een plaatstelijke instalateur die werd overgegenomen en wij als personeel werden overgenomen].

nadat ik bij nog een tweetal kleinere installateurs heb gewerkt [waarvan ik de kennis en klantgerichtheid ook in twijfel trek,,uit ervaring en dus ook snel ben weg gegaan] nu bij kemkens gasservice  werk,
en wij werken niet met escent maar in samenwerking met als het aankomt over de electra reparaties in escent gebied evm vervangen van hoofdzekeringen etc.

klantgerichtheid staat hoog in het vaandel en kom ik te vaak bij een klant terug [of een colega na mij] dan wordt ik daar op afgerekend wegens mijn wanprestatie,
dus ook de monteurs doen hun stinkende best om de klant tevreden te houden.

reken een bedrijf/monteur niet af op de naam maar op hun kunnen,
dan ben je eerlijk bezig.