le
door leo22 Jul 16, 2007 om 15:22
Huishouden & energie

Inventum friteuse

Hallo vrienden van Kassa, van mijn Inventum friteuse is het rubber van het deksel versleten, is een onderdeel dat makkelijk te vervangen is, maar nu het probleem Inventum zegt wij leveren alleen het deksel compleet met rubber en dus niet los. dat rubber gaat dan 42 euro kosten, mijn deksel is nog prima, ik mag toch verwachten dat een dergelijk onderdeel bij een toch al vrij dure friteuse los leverbaar is?? Men heeft geen zin om een rubber uit een deksel te halen, omdat ze dan met een deksel blijven zitten, het deksel is van metaal en dus onbreekbaar, dus hoe vaak zullen ze een los deksel kunnen verkopen, en dat terwijl het model al geruime tijd uit productie is, kunne ze over een tijdje complete deksel met rubber en al weggooien. Wie weet hoe dit wettelijk zit??

449 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe dit wettelijk zit weet ik niet , maar probeer het eens bij plenty-parts daar hebben ze van allerlei onderdelen te koop . ik weet dit was niet je vraag maar misschien wel een oplossing.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe oud is die friteuse?

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meer dan twee jaar, maar het gaat me niet om de garantie, ik dacht dat men verpilcht was om onderdelen in voorraad te hebben, ook als een apparaat uit de productie is.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2007 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag leo22,

Voorzover ik weet is (op basis van een EU-richtlijk) de producent/fabrikant vanaf 2002 niet meer verplicht om onderdelen op stock te hebben als het produkt uit de roulatie is. Dit m.u.v. auto's waar dacht ik 10 jaar voor geldt.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2007 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

die verplichting bestaat. echter niet voor dat soort produkten wel bv voor auto onderdelen. ook daar moet je vaak iets meer kopen . een water pomp koop je ook niet in onderdelen maar compleet.voor u helaas een compleet deksel soms heeft het ook met aan sprakelijkheid te maken. dus denk aan produkt aansprakelijkheid.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2007 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Grindweg, een waterpomp is een onderdeel van een auto, een onderdeel van een onderdeel kopen lijkt me lastig, ik wil een onderdeel kopen van het geheel, en niet een overbodige deksel. Als ik een waterpomp bestel verwacht ik niet dat het motorblok er ook nog aanhangt.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2007 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is een deksel niet ook een onderdeel van een frituurpan?

ve
door verwijderd - Jul 17, 2007 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst ff goed lezen

ve
door verwijderd - Jul 17, 2007 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

De deksel is een onderdeel van het geheel, het rubber is een deel van de deksel dus van een onderdeel.
Zeg maar waar ik iets heb gemist.
Deze discussie gaat gewoon nergens over, er is gewoon een grens aan wat je op voorraad wil en kan hebben, deksels kunnen niet breken maar wel verbuigen.
Wat voor antwoord wil je nou horen?
Fabrikanten kunnen niet van elk apparaat elk onderdeel los verkopen, we hebben het hier over een frituurpan, get over it.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2007 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij gaat het over een rubbertje van 1 euro, waar men 42 euro voor uit mijn zak wil kloppen, en als het onderwerp je niet boeit, dan lees je het toch niet verder.

ve
door verwijderd - Jul 17, 2007 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo leo dan hebt je mijn beeld spraak niet goed begrepen. nog een voor beeld ik probeerde voor mijn tom tom een los steuntje te kopen maar word alleen voor 29uro geleverd met zuignap.  helaas ik zou het ook wel anders willen maar onze consumptie maatschapij laat dit niet toe.