hauwert
door hauwert Apr 29, 2004 om 15:31
Huishouden & energie

Inzakkende en stinkende bank

Op 23-01-04 ontving ik de door mij bestelde bank van Practica, een dag later begon de bank te stinken, een muffe putlucht. Om het nog erger te maken zakte de bank erg in. Op 5 en 7 februari een klacht ingediend, waarna een monteur langskwam, die doffe plekken en de putlucht constateerde. Hij heeft bij Practica verteld, dat hij de bank met "fibrese", moet zijn Febreze heeft behandeld, dat klopt niet. Verder was de bank conform showroommodel. 5 Emails verder, de schuld werd door Practica verschoven naar de fabrikant en ik moest meewerken aan het oplossen van de klacht. Op 31-03-04 kwam een monteur uit Duitsland namens fabrikant, hij vertelde dat het inzakken hoort bij een Italiaans model en dat de lucht een gewone leerlucht is, ook veroorzaakt door halfaniline geverfd en GROEN!!  Zijn rapport stelde, dat de klacht ongegrond was en dat de stank verholpen was d.m.v. een spray, de bank is NIET gesprayd, ik heb een getuige.

Maar dat ik verkeerd voorgelicht was door verkoper, want de bank was mij verkocht als stevig en comfortabel blijvend en een Italiaanse bank heeft het kenmerk dat ze inzakt.

De rectie van Practica was dat de klacht verholpen was, ten tweede male gesprayd, dus wederom niet en dat mij de eigenschappen van de bank waren uitgelegd en veel plezier met uw nieuwe aankoop.

Mijn reactie was dat ik verkeerd voorgelicht was over de eigenschappen van de bank, bij verkoop werd mij gegarandeerd dat de bank zeker 10 jaar stevig en vormvast zou blijven en dat de beide monteurs hadden gelogen over het sprayen van de bank.

Om een heel lang verhaal en veel correspondentie kort te houden, ik heb de eis neergelegd: ontbinding van de koop binnen 14 dagen en de serviceman het advies gegeven het met zijn manager te bespreken. Het ergste is dat ik rugklachten heb en 61 jaar ben en dacht de bank voor het leven te kopen. Schandalig vind ik het dat je hele mooie beloften krijgt bij verkoop en als het er op aan komt je met een kluitje in het riet wordt gestuurd en er tot 2 maal toe wordt gelogen over sprayen van de bank. hauwert

2431 9 Rapporteer

tetter
door tetter - May 4, 2004 om 15:36
174 Antwoorden / 14 Vragen

De ontbinding van de koop is naar mijn gevoel zeker terecht, en als je het niet lukt, moet je eens informeren bij de CBW waar de winkel is aangesloten (je hebt het bankstel toch gekocht bij practica in amsterdam of almere?). Mischien dat die je verder kunnen helpen.

hauwert
door hauwert - May 4, 2004 om 15:41
11 Antwoorden / 1 Vragen

dank. ja bij Practica Almere

Ik heb gepoogd het CBW te benaderen, maar wordt verwezen naar geschillencommissie.

Ik heb wel een tip voor anderen, het klachtenformlier voor de consument van de EEG, via http:/europa.eu.int.comm/dg24.

Zeer aan te bevelen, mijn klacht staat trouwens nu wel op Boycot.nu, misschien dat Practica nu wel reageert of in ieder geval wakker wordt.Want het is echt schandalig hoe ze mij aan het lijntje houden en vervolgens net doen of ze gek zijn. dank Hauwert

hauwert
door hauwert - May 7, 2004 om 12:17
11 Antwoorden / 1 Vragen

reactie 2 op diosmember:

de koop van de bank bij Practica is ontbonden, per 12-5-04 wordt de zaak afgeregeld, bank retour en contant geld terug.

Na plaatsing van het verhaal op www.boycot.nu en hun directe reactie naar Practica kwam de zaak in stroomversnelling.Anderen sterkte met jullie strijd in de meubelbranche, groet.

hauwert

user123
door user123 - May 8, 2004 om 22:07
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb bij dit verhaal toch vaag het idee dat de nuance ontbreekt.

Putlucht vs geur van nieuw leer
Ingezakt vs Italiaanse zit (zachter dan normaal "duits")
Niet gesprayd vs wel gesprayd
10 jaar stevig en vormvast (onwaarschijnlijk)
Rugklachten
Boycot

Ik denk dat practica de bank heeft terug genomen om van het "gezeik" af te zijn.

hauwert
door hauwert - May 9, 2004 om 13:58
11 Antwoorden / 1 Vragen

reactie op user123.

Wat ongenuanceerd en negatief en hoe kretologisch.

Ik zou maar niet te vaak reageren, want hier zitten mensen met klachten echt niet op te wachten, of kunt u de zon niet in het water zien schijnen en gunt u mij niet NA 3 maanden correspondentie en zelf alternatieven aandragen het gelijk wat ik echt heb.

Of heeft u gewoon punten nodig om een ster te krijgen?

Veel sterkte met dit humeurtje, hauwert.

user123
door user123 - May 13, 2004 om 01:22
1346 Antwoorden / 3 Vragen

1. Als je geen antwoord wil krijgen welke je niet aanstaat moet je geen vraag stellen.

2. De wijze waarop je reageert spreekt boekdelen.

3. Waarom niet naar de geschillencommissie maar wel naar de EEG?

O, ja, ik ben echt dol op die sterren!

hauwert
door hauwert - May 13, 2004 om 10:25
11 Antwoorden / 1 Vragen

Reactie op user123.

Allereerst heb ik geleerd in de u-vorm te communiceren en inderdaad gezien uw beperkte taalgebruik heb ik aardig wat boekdelen achter de rug. Vervolgens, en dat weet niet iedereen is de consument, middels het EEG-consumentenformulier beter beschermd. Vandaar deze tip! En als u mijn commentaar goed gelezen had, dan had u kunnen lezen, dat de zaak in de minne geschikt was.

Voorts is het wellicht bij u niet bekend, maar duurt het vrij lang eer een zaak voor de geschillencommissie behandeld wordt, ergo als je een stinkende bank hebt is dit geen pretje, dus zoek je als consument naar de beste en snelst mogelijke oplossing.

En zo maar een gratis tip, als u wilt schrijven in een openbaar toegankelijk forum, doe dat dan bedachtzaam en in goed Nederlands.

Met vriendelijke groet, hauwert.

rd
door rdea - May 26, 2004 om 21:14
6 Antwoorden / 2 Vragen

reactie op luser 123:

Heb zelf een bank van Italiaans design, is al 12 jaar "oud", nog als nieuw en ZAKT niet door!! Tussen zacht zitten en doorzakken zit een groot verschil!!

Wie "zeikt" hier nu eigenlijk?! Net als in de meubelbranche: iemand zijn gelijk geven, schijnt voor velen een hele opgave te zijn.

hauwert
door hauwert - May 27, 2004 om 20:17
11 Antwoorden / 1 Vragen

reactie op rdea.

hartelijk dank voor de duidelijke reactie op een narrige user 123, alhoewel ik de vertyping van luser 123 leuker vond, eigenlijk zou looser 123 nog beter zijn geweest.

Zoals u opmerkte, net de meubelbranche, wellicht werkt hij daar en voelt hij het als een persoonlijk falen of verlies. Kortom ik had gelijk en heb het ook gekregen en de botte reactie op het EEG-consumentenformulier was onnodig en van mijn kant alleen een aanvulling omdat daarin de consumentenrechten veel beter geregeld zijn dan bij de langdurige en geldkostende geschillencommissies.

Misschien komt het formulier door mijn reactie toch nog eens onder de aandacht van degenen die dit lezen.

nogmaals bedankt rdea en groet van hauwert