ni
door nicco Feb 25, 2018 om 20:26
Huishouden & energie

Is de slimme meter nou goed

We krijgen vrijdag een slimme meter zijn de problemen nou opgelost met de meter. omdat laatst in jullie uitzending nog zo veel meters niet goed waren en op nieuw op gehangen werden kun je dat ook weigeren? je hoort zoveel verhalen . hoor ik hier nog wat van?

8801 13 Rapporteer

ja
door janf43 - Feb 25, 2018 om 20:32
733 Antwoorden / 0 Vragen

De meters die nu geïnstalleerd worden zullen aan alle technische eisen voldoen. Laat u niet gek maken door alle verhalen.

getty
door getty - Feb 25, 2018 om 20:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Van wie wilt u er wat van horen dan?

sy
door sylvia_71 - Feb 25, 2018 om 20:54
288 Antwoorden / 0 Vragen

Tip; Noteer de meterstanden voordat de oude meter verwijderd wordt!

ja
door januitgroningen Feb 26, 2018 om 13:38
53 Antwoorden / 2 Vragen

Die wordt sowieso genoteert en zelfs gefotografeerd voordat men gaat demonteren. Althans in mijn geval was dit zo vorig jaar zo.

sy
door sylvia_71 Feb 27, 2018 om 18:55
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is in jouw geval gebeurd. Je moet gewoon zelf zorgdragen voor je eigen verantwoording en administratie. In plaats van af te gaan zitten wachten en hopen dat alles goed gaat.

Noteer dus zélf je meterstanden op wat voor een manier dan ook en bewaar dit goed.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2018 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog een tip. Kijk ook naar de eventuele meterstanden op de nieuwe meter. Ze schijnen niet allemaal op nul te staan. Laat de monteur de standen van de oude en de nieuwe op de werkbon zetten met zijn handtekening en bewaar die goed.

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2018 om 21:19
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@nicco, als u Vrijdag een slimme meter krijgt gaat u er dan maar van uit dat deze meter okay zal zijn. In de KASSA uitzending ging het over verkeerde (oudere) meters. Gewoon uw standen bijhouden en ook bij uw leverancier op Uw "mijn ??" inloggen en kijken of en wat u verbruikt. Weet niet waar uw slimme meter vandaan komt, vandaar de vraagtekens.

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2018 om 22:40
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Nog een tip; noteer het nummer en maak foto's van de oude meter zodat men niet met het verhaal kan komen dat deze beschadigd is en de meterstanden daardoor niet kloppen.

th
door thieu - Feb 26, 2018 om 13:28
148 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een slimme meter altijd weigeren als je dat wilt, je bent niet verplicht er een te nemen. Kan wel zijn dat een oude meter vervangen moet worden, maar dan nog hoef je geen slimme meter te laten hangen.
Weigeren van een slimme meter werd/ wordt vaak met name vanwege de zorg over de veiligeheid van eigen gegevens/ privacy-issues gedaan, en minder vanwege eventuele technische mankementen. Die zijn later pas aan het licht gekomen.
Het is wel zo dat als je achteraf toch een slimme meter wil, je dat dan zelf moet betalen.

me
door mein33 - Feb 26, 2018 om 13:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JANUITGRONINGEN 26 FEB. 2018 OM 13:38
16 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Die wordt sowieso genoteert en zelfs gefotografeerd voordat men gaat demonteren. Althans in mijn geval was dit zo vorig jaar zo.

Laat niet alleen aan een ander hetgeen je zelf ook nog kunt doen.
Zelf kort voor de wisseling ook een fototje maken van de meterstanden en goed bewaren bij het kopieformulier welke u van de monteur krijgt. Krijgt u dat niet, vraag er dan om !
Doe dit ook bij de ingebruikstelling van de nieuwe meters als de tellerstand(en) anders mocht zijn dan nul.

in
door indalo - Feb 26, 2018 om 13:52
11 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt ook een "slimme" meter uitzetten, zodat je weer jaarlijks de standen moet doorgeven.

Beter dan dat zij iedere 3 maanden je mailbox volstoppen met onnodige informatie, zoals hoeveel je gebruik is en wat je al verbruikt hebt.
De tijd kun je niet terugzetten, dus wat moet je dan met die rotzooi.

Cookies
door Cookies Feb 26, 2018 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat je met die rotzooi in je mailbox moet? Misschien op tijd je voorschot bij sturen?

me
door mein33 Feb 26, 2018 om 14:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Je kan de communicatie van deze meters wel laten uitzetten, maar dat verandert niets aan de meetwaarden die ze doen en daar is het Ts. naar mijn idee om te doen.
En eens in de driemaanden een overzicht krijgen, moet je wel zelf activeren als je daar een dringende behoefte aan hebt.

Cookies
door Cookies - Feb 26, 2018 om 13:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als de meter weinig verbruik aangeeft, is hij goed. Geeft de meter veel verbruik aan, dan is de meter vanzelfsprekend niet oké.

1paul
door 1paul - Feb 26, 2018 om 14:23
3156 Antwoorden / 0 Vragen

tip, hou gewoon d emeters die u nu heeft, niemand kan u verplichten de nieuwe meter te nemen!!!

reivi22
door reivi22 - Feb 26, 2018 om 15:36
66 Antwoorden / 0 Vragen

Ter geruststelling wat uw vraag betreft.
Heb sinds juli 2017 een slimme meter,electra/gas.
Ik was door alle commotie niet blij om deze meters te krijgen.
Ik monitor de meters dagelijks met een app,alleen werkzaam indien u de meters laat uitlezen door de netbeheerder.
Indien niet,zult u de standen handmatig door moeten geven jaarlijks.
Ook bekijk ik de standen maandelijks direct van de meter en kan dan uitrekenen hoeveel het verbruik is.
Ik moet eerlijk zijn en toegeven dat ik geen afwijkend verbruik heb geconstateerd na zo zeven maanden verbruik .
Het blijft weliswaar opletten,(indien) het verbruik niet overeen zou komen met uw vaste verbruik,altijd aan de bel trekken netbeheerder of hetzij stroom aanbieder .
Ik ga niet ontkennen dat er meters tussen zullen zitten die wellicht niet goed meten.
U kunt theoretisch ook weigeren om zo meter te nemen.
Maar dan moet uw analoge meter al niet bij voorbaat zijn afgekeurd .

mo
door mof - Feb 26, 2018 om 16:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet het niet, maakt ook niet uit. Ik weiger de installatie. Mijn netbeheerder kan me noet vertellen wat voor meter ik krijg, ik kan dus niets onderzoeken.