ProteasomeB
door ProteasomeB Nov 5, 2020 om 11:11
Huishouden & energie

Is enex betrouwbaar?

Ik ben gebeld door enex over het overzetten van telecom, energie en verzekeringen. Ze hadden een aanbod om mijn energie over te sluiten van greenchoice naar eneco. Is enex (enexcollectief.nl) betrouwbaar?

9218 16 Rapporteer

rj
door rjw - Nov 5, 2020 om 11:14
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je problemen met 1 of meerdere van je huidige leverancier? Nee? Dan sowieso niet overstappen. Waarom zou je? En als je zou willen overstappen naar Eneco, dan moet je dat gewoon zelf doen. Veel minder gedoe en je weet dan zeker dat het allemaal goed gaat.

MisterMix
door MisterMix Nov 5, 2020 om 13:01
6 Antwoorden / Vragen

T willen alleen kan je al rechtvaardigen op de kortingen en welkomstbonussen die elk jaar vergeven worden bij overstappen.
Een niet overstapper noemen ze niet voor niks een slaper.
Overstappen elke keer na einde contract is en blijft het meest voordelige alle cashbacks/ bonussen etc meegerekend.

rj
door rjw Nov 5, 2020 om 13:44
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Laat je niet gekmaken door al die bonussen. Gratis bestaat niet. Maar kennelijk zijn tientallen jaren consumentenprogramma's zinloos geweest als nog steeds veel mensen in deze doorzichtige verkooptrucs trappen. Ik heb het een paar keer berekent en uiteindelijk bespaar je zo goed als niets. En als we alle overstappellendeberichten van dit forum halen wordt het aantal berichten een stuk kleiner.

MisterMix
door MisterMix Nov 5, 2020 om 14:17
6 Antwoorden / Vragen

Tja, dan doe je toch echt iets niet goed RJW.

Want ik kom juist door overstappen elk jaar weer tot de beste deal.

Prijzen liggen namelijk nagenoeg gelijk bij de goedkope energie leveranciers.

Dus als ik dan elk jaar aan t einde een premie krijg van 100 euro, is dat 100 euro goedkoper dan slapen bij dezelfde als t jaar daarvoor waar de prijs t zelfde is als waar ik naar over gestapt ben. Miss iets dieper graven alvorens je dit afschiet.

Zo nu en dan zelfs een fout, vorig jaar kreeg ik 200 retour na een door een foutje in de advertentie. T had 100 moeten zijn voor alleen elektra, en 200 voor gas en elektra, maar ja, akkoord is akkoord. Was een erg goedkoop jaar :)

T kan miss te maken hebben met t feit dat ik alleen Stroom nodig heb, en geen gas.

MisterMix
door MisterMix Nov 5, 2020 om 14:18
6 Antwoorden / Vragen

Oh en dan nog t stukje cashback, dat gaat buiten de leveranciers om via derde partijen, maandelijks een Xpercentage korting als cashback omdat je via hen link naar de site van de leverancier bent gegaan. Elke euro winst is er eentje toch. Anders bestonden sites als Cashbackxl niet etc. :)

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2020 om 11:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iedereen die u daarover belt, wil alleen maar zelf verdienen. Niets mis mee natuurlijk, maar waarom zou u veranderen?

En dan, al uw gegevens verstrekken aan een vreemde aan de telefoon?

ne
door neodutchio - Nov 5, 2020 om 11:20
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Even op hun site gekeken. Een bedrijf die op voorhand al roept dat je kan besparen en hoge kortingen kan ontvangen kan ik alleen maar om lachen. Ze weten niet waar ik klant ben, wat ik verbruik en wat ik betaal. En toch roepen ze dat ik kan besparen. Hoe serieus kan je dat nemen?

rj
door rjw Nov 5, 2020 om 13:45
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Precies. Ik werd een tijdje terug op straat aangesproken door zo'n mutsje die het gesprek begon met dat ik 25% op mijn autoverzekering kan besparen. Maar ik heb helemaal geen autoverzekering. Toch schijnt het bij een hoop mensen wel te werken, zo'n opening van een salesgesprek.

me
door mein33 - Nov 5, 2020 om 11:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen behoefte aan oversluiten en/of nog een lopend contract, dan niet mee in zee gaan.

Bekijk zelf even via een vergelijkingssite welk voordeel u echt kan behalen door deze overstap.
Gebruik als rekenmodel uw gemiddelde verbruik van de afgelopen drie verbruiksjaren.

marita5
door marita5 - Nov 5, 2020 om 12:32
11545 Antwoorden / 15 Vragen
sira
door sira Nov 6, 2020 om 17:10
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, maar de opnamedatum van de foto is 2015. Dus inmiddels zal het pand wèl verhuurd zijn.

Maar dan nog, als je door een instantie wordt gebeld, dan nóóit doen.

marita5
door marita5 Nov 6, 2020 om 21:31
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , Thanks , ik had niet op de opname datum gelet . Het pand heeft nu een bijeenkomstfunctie .

va
door vanlotjegetikt - Nov 5, 2020 om 12:48
809 Antwoorden / Vragen

Het maandelijkse bedrag wat u is voorgerekend is een VOORSCHOT. U kunt daar dus geen rechten aan ontlenen.
Maar waarom gewisseld als er geen problemen zijn.
Dat is vragen om problemen.

ProteasomeB
door ProteasomeB - Nov 5, 2020 om 13:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb mijn contract bij greenchoice verlengt, waardoor ik heel wat bespaar ten opzichte van wat ik nu betaal.

gerbera
door gerbera Nov 5, 2020 om 13:40
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Heel verstandig, bedankt voor de terugmelding☺

va
door vanlotjegetikt Nov 5, 2020 om 14:08
809 Antwoorden / Vragen

Wijs besluit

sw
door swat1500 - Nov 5, 2020 om 14:32
3799 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt beter niet op dit soort telefonische "aanbiedingen" in gaan. Doorgaans bellen dit soort bureau's uit naam van 1 energie leverancier. Als die goedkoper kan zullen er nog meer zijn die ook goedkoper kunnen.
Zoek dat dan zelf uit via vergelijkingssites. Laat je niet gek maken door lagere voorschotbedragen want bij de eindafrekening moet je het verschil alsnog ophoesten. Kijk naar de feitelijke tarieven en vaste kosten en vergelijk die met je huidige leverancier.
Niet zelden is je huidige contract nog niet afgelopen en moet je een boete betalen waardoor het voordeel volledig wegvalt.
Krijg je een aanbieding dan wil je huidige energie leverancier niet zelden ook graag behouden. Bel die en wellicht heeft die ook een leuke aanbieding.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2020 om 15:11
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Als mosterd na de maaltijd: in beginsel bij ontvangen van dit soort telefoontjes meteen opleggen!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 6, 2020 om 09:39
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zie Telecom,  Energie en Verzekeringen dus 3x  een risico op foute overstap?

Als ik prepaid telefoon heb   net overgestapt met lopende boete contract  en  verzekering  weiger ik omdat boven  65+ leeftijd overstappen
een ramp is  of sterk verhoogde premie.....

Dat is 3x niets...  ophangen en  nummer in mobiel gelijk blokkeren!

mo
door mof - Nov 6, 2020 om 11:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Als u overstapt moet u dat lekker zelf doen. Gaat heel makkelijk. Enex verdient geld aan het overzetten van mensen. Uiteindelijk een sigaaruit eigen doos voor u.

1paul
door 1paul - Nov 6, 2020 om 15:36
3188 Antwoorden / 0 Vragen

als je wilt overstappen, regel dit gewoon zelf....

gerbera
door gerbera Nov 6, 2020 om 15:49
7382 Antwoorden / 14 Vragen

OOR PROTEASOMEB - 5 NOV. 2020 OM 13:16
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb mijn contract bij greenchoice verlengt, waardoor ik heel wat bespaar ten opzichte van wat ik nu betaal.

fl
door fleurkens - Nov 6, 2020 om 16:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst ook iemand aan de telefoon gehad. Mooie verhalen bla bla bla. Totdat ik zei, ok geef me de tarieven maar o.b v. mijn verbruik. Was ik nog goedkoper. Ik stap ieder jaar over via dan wel gaslicht.com of veiling Vereniging Eigen Huis. Heb dus altijd laag tarief, met of zonder eenmalige korting. Dat bepaalt ook de tarieven per kWh en m3 gas. Kortom, laat die call centers voor wat het zijn en regel het zelf. Veel succes.

fm
door fmoubis - Feb 12, 2021 om 16:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben net ook gebeld (anoniem nummer) door Enex. Ze doen alsof ze een enquete houden maar zeggen hun naam niet. Aaan het einde van het verhaal zeggen ze dat je door Enex benaderd zult worden over energie. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik dit niet wil en dat mijn gegevens onder valse voorwendselen verkregen zijn. En ze hoeven me niet meer te bellen. Ik ben benieud of ze zich daar aan zullen houden.

panter22
door panter22 Feb 12, 2021 om 16:50
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk maar goed je mailbox na. En ook je spam. Daar kan nog wel eens een verrassingscontract in rollen.

1paul
door 1paul - Feb 12, 2021 om 16:54
3188 Antwoorden / 0 Vragen

ga er nu maar vanuit dat elke beller NIET betrouwbaar is en regel je eigen zaakjes online dan heb je een hoop ergenis minder!!!!

hutch
door hutch - Feb 12, 2021 om 19:13
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Anderen hebben het ook al aangegeven:

N O O I T  (!!) telefonisch gegevens verstrekken, dan wel contracten / overeenkomsten enz. enz. aangaan, of aan enquetes meedoen.
Uiteraard ook niet op straat, dan wel aan de (voor)deur, of online indien u benaderd wordt.

Bijna altijd wordt u belazerd door, speciaal daarvoor opgeleide, leugenaars die ALLÉÉN aan hun eigen portemonnee denken.

Colporteurs zijn niet betrouwbaar, ga daar alsjeblieft van uit, als u uw portemonnee lief is.
Ga niet in mee aan allerlei idiote gesprekken, die bedoeld zijn om u te misleiden.
Direct afkappen en u hoeft ook absoluut niet vriendelijk te zijn en/of te doen. Die colporteur (!) probeert u te belazeren.

Wees assertief.

Gelukkig bent u er niet ingetrapt.