mi
door mia_1 Apr 7, 2014 om 18:31
Huishouden & energie

Jouwoutlet.nl

Op 23-06-2013 heb ik een flexibele tuinslang besteld bij Jouwoutlet.nl. Na twee weken brak spontaan het spuitstuk van de slang af. Ik heb daarover meteen contact opgenomen met Jouw outlet, maar hun zeiden dat de 'garantie' maar twee weken was. Raar natuurlijk want na twee weken mag het niet zomaar afbreken. Na veel gemaild te hebben (bellen kan niet) hebben ze op 25 augustus een mail gestuurd waarin stond dat ze de slang zouden vervangen en een nieuwe zouden opsturen. Tot op heden heb ik nog niets van hun vernomen. Ik stuur iedere week een mail heb ook al een brief verstuurd naar hun kantoor, maar ik krijg maar geen reactie terug. Wat kan ik hier aan doen? Ik vind dat ze een nieuwe moeten toesturen / mijn geld moeten terug geven, of in ieder geval fatsoenlijk contact met mij moeten opnemen, maar ik hoor gewoon niets. Ook via de site geven ze geen respons en mijn 'klacht/vraag' word ook niet in het gastenboek opgenomen. Daar staan alleen maar positieve ervaringen in. Ik voel me dus danig opgelicht door jouwoutlet.nl

3143 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2014 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Zo te zien zijn ze nergens bij aangesloten. Ook hun algemene voorwaarden blinken niet uit. Niet verstandig daar iets te kopen.

U kunt uw klacht overal neerzetten, klacht.nl, klachtenkompas, Radar, Twitter en Facebook.

Dat is nog het enige.

mi
door mia_1 - Apr 8, 2014 om 09:54
12 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik heb de klacht bij verschillende instanties neergelegd, hopelijk levert het wat op.
Bedankt voor de tip.

hutch
door hutch - Apr 8, 2014 om 09:54
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

[quote=mia schreef op maandag 7 apr 2014, 18:31]Na veel gemaild te hebben (bellen kan niet) ....
Bellen kan wel: 070-7370825. En misschien nog hun 06-nummer: 06-84870222.
De vraag is wel of zij wel opnemen...... (zie ook: )

Jouwoutlet.nl is dezelfde als .
Kijkt u maar eens bij '', dan ziet u hoe slordig dit bedrijfje is.
In plaats van jouwoutlet.nl staat daar van vanoutlet.nl.

Beide bedrijfjes zijn geregistreerd door 'i-Trade Gate' te Den Haag.

Maar gezien hun reactie lijkt het dat dit één van de zeer vele amateurs te zijn.

Ook het niet opnemen van negatieve reacties op hun website, dus alléén positieve reacties, duidt er op dat dit geen (echt) professioneel bedrijf is.
Van dit soort personen komen heel vaak reacties als die u gekregen heeft, zoals bijv. dat u maar een zeer korte garantietermijn heeft. Ook hieruit blijkt dat deze persoon totaal geen sjoege van enige wetgeving heeft en er maar op los bazelt.

Uiteraard heeft u (in gewoon Nederlands) minstens 6 maanden garantie, althans binnen die termijn dient de verkoper te bewijzen dat een eventueel mankement door u(w toedoen) veroorzaakt is. Zie art. 18 BW7, lid 2.

Gezien het feit dat u binnen die 6 maanden melding heeft gemaakt van dit 'gebrek', en uiteraard ook als 'beloofd', dient dit bedrijfje u direct een nieuw artikel toe te sturen.

mi
door mia_1 - Apr 8, 2014 om 09:56
12 Antwoorden / 7 Vragen
0

@hutch
Het 070 telefoonnummer geeft aan dat het niet meer bestaat. Op het 06 nummer krijg ik alleen maar een Engels talig bandje te horen, maar ik geef niet op!!!
Bedankt voor de tips.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer