Ik heb afgelopen donderdagmiddag eetkamerstoelen gekocht. Thuisgekomen kom ik er achter dat die stoelen veel te groot zijn voor mijn huidige eettafel. Kan ik nu nog van de koop afkomen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=wiyo schreef op dinsdag 18 jan 2011, 20:54]heb ze gekocht bij casba wonen in zoeterwoude
Casba Wonen is aangesloten bij het CBW, dus levert vlg voorwaarden CBW, waarin o.a. is opgenomen:
5. Ik heb een aankoop gedaan, maar wil deze ongedaan maken. Kan ik mijn aankoop annuleren? Nee, koop is koop. Annuleren kan alleen in de volgende twee gevallen: - Als de ‘Wet op de Colportage’ van kracht is: Wanneer u iets aan de deur, via internet of via de tv koopt heeft u acht dagen bedenktijd, waarin u de koop kunt annuleren. - Als de ‘Wet Bescherming Consumenten bij op Afstand Gesloten Overeenkomsten’ van kracht is: Wanneer aan de totstandkoming van uw koop geen persoonlijk contact te pas kwam – bijvoorbeeld bij een koop via internet (bij een Nederlandse onderneming) – heeft u nog zeven dagen bedenktijd. Annuleren van orders in andere gevallen kan alleen met medewerking van de ondernemer, die u dan zijn kosten in rekening kan brengen.
Als u nog een deal kan maken met dewinkel dan zou ik dee meubels de volgende keer eerst 'op zicht' vragen? Dat is wel eens mogelijk bij een aantal goede meubelzaken.
Als de stoelen speciaal voor jou besteld zijn qua kleur of stof dan vrees ik dat je er aan vast zit. Als je ze uit de winkel hebt gekocht dan valt er misschien nog iets te regelen, bijv. dat ze omgeruild worden tegen stoelen die wel passen. De winkel is niet verplicht dit te doen, maar niet geschoten is altijd mis.
Je zult er zelf inmiddels ook wel achter zijn, maar als je meubels koopt is het altijd verstandig om eerst de maat te nemen voordat je tot koop overgaat.
[quote=wiyo schreef op dinsdag 18 jan 2011, 20:29]Ik heb afgelopen donderdagmiddag eetkamerstoelen gekocht. Thuisgekomen kom ik er achter dat die stoelen veel te groot zijn voor mijn huidige eettafel. Kan ik nu nog van de koop afkomen?
Ja hoor, niemand kan je dwingen de stoelen af te nemen bij de winkel. Uiteraard moet je wel de (zie voorwaarden van de winkel) boete betalen voor het afzeggen. Wellicht is dit beter dan met te grote stoelen opgescheeot te zitten.
[quote=gallito schreef op dinsdag 18 jan 2011, 21:47]Als u nog een deal kan maken met dewinkel dan zou ik dee meubels de volgende keer eerst 'op zicht' vragen? Dat is wel eens mogelijk bij een aantal goede meubelzaken.
Bij deze "goede" meubelzaak zou ik dus nooit iets kopen. De kans is groot dat je een "tweedehands" meubel geleverd krijgt!
"Op zicht" is meestal alléén mogelijk indien het voorraad-artikelen betreft in het goedkopere segment, welke verkocht worden bij grote winkelketens (en uiteraard via internet).
Ik heb gebeld en gezegd de koop te willen annuleren met opgaaf van reden. IK was nog op tijd werd er gezegd en was geen probleem dat gebeurde wel vaker. Het voorschot krijg ik terug gestort op mij rekening.
[quote=mobi-z schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:18][quote=gallito schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:12]@wiyo Pluim voor de service van deze zaak. Daar kom je nog eens terug.
@mobi-z U kletst echt uit uw nek.
Zit ruim 28 jaar in de "meubels" Bij u kan ik dus "gebruikte" artikelen leveren tegen nieuwwaarde. Weer wat geleerd. THANKS!!Hallo Mobi-z
Wat een raar antwoord geef je. Wat nou 'gebruikte' artikelen ............... ik heb ze niet in huis gehad, de levertijd zou 10 weken zijn DUH!
[quote=wiyo schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:21][quote=mobi-z schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:18][quote=gallito schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:12]@wiyo Pluim voor de service van deze zaak. Daar kom je nog eens terug.
@mobi-z U kletst echt uit uw nek.
Zit ruim 28 jaar in de "meubels" Bij u kan ik dus "gebruikte" artikelen leveren tegen nieuwwaarde. Weer wat geleerd. THANKS!!Hallo Mobi-z
Wat een raar antwoord geef je. Wat nou 'gebruikte' artikelen ............... ik heb ze niet in huis gehad, de levertijd zou 10 weken zijn DUH!
Ik klets ook niet uit mijn nek.
Hoi Wiyo,
Deze reactie is/was uiteraard NIET bedoeld voor u.
Ik begrijp dat deze vraag door u gesteld wordt, want in een toonzaal lijkt alles kleiner. Ik begrijp alléén de opmerking van gallito niet, dat een "goede" meubelzaak artikelen op zicht wil leveren. Bevalt het niet dan worden de goederen weer opgehaald en aan de volgende consument geleverd?
Mijn opmerking is dan ook: In zo'n winkel zou ik niets kopen!
Gewoon even eerlijk onderhandelen en dan blijkt er toch veel mogelijk, weer een leer-moment? Meten = Weten!
Soms is het handiger om het geheel op een stuk karton op schaal uit te tekenen, dat heb ik bij de inrichting van mijn woonkamer ook gedaan. Alles klopte perfect. Je bent wel even bezig maar dan voorkom je een hoop narigheid?
[quote=mobi-z schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:05][quote=gallito schreef op dinsdag 18 jan 2011, 21:47]Als u nog een deal kan maken met dewinkel dan zou ik dee meubels de volgende keer eerst 'op zicht' vragen? Dat is wel eens mogelijk bij een aantal goede meubelzaken.
Bij deze "goede" meubelzaak zou ik dus nooit iets kopen. De kans is groot dat je een "tweedehands" meubel geleverd krijgt!
"Op zicht" is meestal alléén mogelijk indien het voorraad-artikelen betreft in het goedkopere segment, welke verkocht worden bij grote winkelketens (en uiteraard via internet). Hier moet ik toch even tegenin gaan, wij hebben bij een dure zaak, wel stoelen op zicht gekregen. om die reden, dat ik het aan mijn rug heb, Als je in de winkel even op een stoel zit zitten ze misschien wel lekker, maar je kan moeilijk 1 uur op stoel blijven zitten.
Uit ervaring weet ik dat je bij een goede meubelzaak b.v. een bank uit de showroom op zicht kan krijgen. Vaak ben je dan al bekend als vaste klant. Daarna beslis je. Bij een ja geef je het materiaal en de kleurkeuze op, enzovoort.
Als je een bank uit de showroom koopt hoef je hem niet eerst op zicht te krijgen, lijk mij.
Ik heb het nergens gehad over gebruikte meubelen bestellen tegen de prijs van de nieuwwaarde. Iedereen weet dat op showroommodellen een korting te bedingen is.
Daarom vind ik uw conclusie, ondanks uw 28 jarige ervaring, getuigen van een beperkte visie in deze en (te) weinig geformuleerd.
Waarom heb je niet eerst met die winkel gebeld ? Dan had je hier de vraag niet hoeven stellen !! ------------------------------------------------------------------------------------------------
=wiyo schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:07: Ik heb gebeld en gezegd de koop te willen annuleren met opgaaf van reden. IK was nog op tijd werd er gezegd en was geen probleem dat gebeurde wel vaker. Het voorschot krijg ik terug gestort op mij rekening.
Als je iets koopt in een winkel die al of niet is aangesloten bij een branchorganisatie geldt dat koop, koop is m.a.w. je kunt de koop niet meer ongedaan maken.
Als een winkelier al bereid is om je je geld terug te geven of te ruilen is dat een gunst en geen verplichting.
Verstandig is om contact met de leverancier op te nemen en naar iemand te vragen die gerechtigd is beslissingen te nemen. Je kunt natuurlijk losjes meedelen dat je nog van plan was om later nog wat andere producten bij deze winkel te kopen en dat het begin helaas slecht was en dat dat te danken is aan het feit dat je te snel wilde en jammer genoeg hebt vergist in de maten en dat je er voor zult waken om nog eens zo'n fout te maken.
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer