To
door Tom&Bruce Oct 30, 2019 om 12:40
Huishouden & energie

Kan ik van een geaccepteerde offerte afzien?

Ik heb een offerte gevraagd en geaccepteerd om een nieuwe voordeur te laten maken en plaatsen. Dit binnen de 4 weken geldigheid van de offerte. Vervolgens hoor ik niets meer van het bedrijf ook na 3 keer hierover te hebben gemaild. Moet ik nog bellen met de aannemer? Ben ik nog verplicht de deur te nemen ook al hoor ik niets meer of kan ik er nu vanuit gaan dat hij zelf geen zin meer heeft in mijn opdracht?

12221 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2019 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, daar kunt u niet zomaar van uitgaan en van de opdracht afzien.

Wat staat er in de offerte over annuleren?

Ik zou nog een mail sturen en daarin bijvoorbeeld vermelden dat u eist dat nu binnen 14 dagen de voordeur geplaatst wordt en als dat niet gebeurt, u de bestelling van die deur annuleert.

Vraag om een leesbevestiging van die mail.

To
door Tom&Bruce Oct 30, 2019 om 12:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel! Er stond alleen in dat ik 4 weken de tijd had om de offerte te accepteren, wat ik ook deed. Nu is de 4 weken voorbij en ik hoor niets. Gelukkig heb ik niets betaald, daarom vroeg ik me af of de offerte nog geldig is. Ik zal nog een mail sturen met een termijn aan vast voor een reactie!

tijger1
door tijger1 Oct 30, 2019 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u dan geen bepaalde datum afgesproken voor het plaatsen? Dan een termijn stellen voor een reactie om daarvoor een afspraak te kunnen maken.

gerbera
door gerbera - Oct 30, 2019 om 15:10
7390 Antwoorden / 14 Vragen

U had 4 weken de tijd om de offerte te accepteren, u bent binnen die 4 weken met de offerte accoord gegaan dus staat deze vast. Het was dus geen termijn zoals u dat bedoeld dat die daarna niet meer geldig zou zijn. Das was alleen als u deze niet had getekend, in dat geval was die na 4 weken niet meer van toepassing. Volg het advies van @tijger1 op met het stellen van een termijn waarbinnen de deur geplaatst moet zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 30, 2019 om 17:25
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Zie hier nadere onderbouwing van de al gegeven reacties; http://www.wetrecht.nl/ontbinden-van-een-overeenkomst-van-opdracht/

panter22
door panter22 - Oct 30, 2019 om 19:27
6599 Antwoorden / Vragen

De offertetijd is nu pas om en als het een klein bedrijf is, of een eenmanszaak, dan dan wil het wel dat je niet direct antwoord krijgt.
De administratie moet dan in de vrije tijd gebeuren,
Bellen kan dan duidelijkheid geven wanneer de deur gemaakt en geplaatst kan worden.
Je hebt niets betaald, misschien is het een kwestie van geduld.

Topantwoord

jo
door jorisw - Oct 30, 2019 om 21:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heb je afgesproken qua planning van de werkzaamheden?

To
door Tom&Bruce - Oct 31, 2019 om 06:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tips en advies. Ik ga vandaag bellen om iets af te spreken en als dat jiet lukt een mail sturen naar die man. Nu is de situatie duidelijker voor mij, mijn dank is groot!

ha
door harrybre - Nov 1, 2019 om 11:47
240 Antwoorden / Vragen

Offerte is 4 weken geldig, schrijft u.
Dus... net zo waardevol als de intreeticket van een festiviteit zoveel weken geleden...

jo
door jorisw Nov 1, 2019 om 14:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De geldigheid van de offerte is helemaal niet relevant als er al opdracht is gegeven.

mo
door mof - Nov 1, 2019 om 14:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de offerte heeft geaccepteerd heeft u een koopovereenkomst afgesloten. Als de leverancier zich daar niet aan houdt mag u die overeenkomst ontbinden. Sterker nog, schade die bij u ontstaat door het niet nakomen van de overeenkomst door de leverancier kunt u verhalen.