fe
door feb Jan 24, 2004 om 18:20
Huishouden & energie

Kattenbrokjes test

Ook ik heb geen vraag maar een uitslag van een brokjes test. Die ik zelf bij mijn twee poezen heb gedaan.
Ik heb 4 merken brokjes gekocht:
Felix, Whiskas, Kittekat en Gourmet. Allemaal dezelfde smaak ( zalm./tonijn) en allemaal droge brokjes.
Toen heb ik 4 schaaltjes genomen en alle bakjes even vol gedaan.
Tegelijkertijd op de grond neergezet en afgewacht.
Het resultaat is als volgd.
Ik heb de test 3 keer gedaan en iedere keer is de uitslag gelijk.
Het bakje dat als eerste leeg was is:
1 gourmet
2 whiskas
3 felix
4 kittekat
Ik kan dus vaststellen dat mijn poezen wel voorkeur hebben voor een bepaald merk, maar dat ze wel alle soorten brokjes lusten.
Aangezien ik veel voor ze over heb zal ik er deels rekening meehouden met wat ik voor ze zal kopen.
Binnenkort doe ik de zelfde test nog eens maar dan met blikvoer. Maar aangezien mijn poezen dat niet dagelijks krijgen wacht ik daar nog even mee.
Met veel groeten.

3304 6 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:30
504 Antwoorden / 8 Vragen

Dan zie je maar weer dat elke kat anders is. mijn 2 katten willen alleen maar kittekat blikvoer, deze is binnen no time op, met de andere merken staat het bakje de hele dag gevuld. Daarnaast krijgen ze ook droge brokken, alles geprobeerd, maar de zak (dus niet de doos) kittekat is zeer geliefd, helaas zijn deze zakken niet overal te koop, dus op de 2e plaats staat tompoes, deze is niet zo lekker, vinden ze, maar het bakje gaat wel op, duurt alleen iets langer.

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:31
207 Antwoorden / 4 Vragen

stuur je testresultaat naar Kassa@vara.nl. Het zou mij niet verbazen als ze een soort "veld"-test zouden willen uitvoeren met honde en kattebrokken/-voer

th
door theodorus_1 - Apr 16, 2004 om 12:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Al jaren lang hebben wij katten en wat mij is opgevallen dat wanneer je een kat een week lang whiskas geeft daar aan verslaafd lijkt te raken en dan ook geen andere brokken of blikjes voer wil eten. Mijn huidige 2 katten krijgen kittekatbrokjes en blik van de lidl wat goed koop is en schijnbaar net zo lekker als ander blik voer, want ze springen tegen me op als ik het open maak. Verder geef ik ze niet elke dag blik en ik weet van andere dat ze dat ook doen. De dierenarts zei ook dat het helemaal niet nodig is om ze elke dag blik te geven omdat het niets toevoegd.
Met veel groeten,
Theo

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:31
763 Antwoorden / 1 Vragen

dit werkt bij mijn hond hetzelfde, verpest ze alleen niet te veel met wat ze het lekkers vinden. mijn hond wordt dat ook wel eens zat en eet dan gewoon weer 14 dagen een huismerk

we
door wendela_1 - Apr 16, 2004 om 12:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf twee katten, zeer verschillende karakters. Ze eten droog en nat voer en ik merk goed welke smaken ze lekker vinden. Van het droog voer vinden ze Purina Pro Plan, groene foliezak, erg lekker ook Gourmet valt in de smaak. Ook dure merken als Iams, Royal Canin etc. vinden ze heerlijk. De rest wordt met aanzienlijk minder enthousiasme gegeten. Van het blikvoer valt Gourmet het meest in de smaak. Ik wissel wel af door meerdere merken en huismerken voer te gebruiken. Want ook ik merk dat ze er snel aan 'gewend' raken. En dan kunnen ze even ruiken aan het bakje en je dan aankijken van "nou heb je niets anders?" Op Whiskas zijn ze niet echt verzot. Ik weet niet waar het aan ligt. Ik ben wel van mening over smaak valt niet te twisten en iedereen houd van afwisseling. M. vr. gr. Wendela

he
door heukelman - Apr 16, 2004 om 12:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

Heel herkenbaar, Die van ons lusten ook alleen mar Whiskas of gourmet, maar dan alleen de pate variant, niet de brokjes.
Ze hebben een sterke voorkeur voor vissoorten, maar toch geef ik ze ook wel vlees.
Onze kater is verder gek op vleeswaren, vooral rosbief , terwijl onze poes gek is op toetjes.
Andersom niet.
Merkwaardig toch, het lijken wel mensen.