harryann
door harryann Jun 28, 2005 om 07:01
Huishouden & energie

Kattenmeppers

wij hebben al 31 jaar katten en we voeden ze zo op, hou ze in huis en doe vanaf het begin een halsbandje om, wilen ze naar buiten doe een lange lijn aan het halsbandje , ze blijven in je eigen tuin en niemand heeft er last van, we nemen hem zelfs mee op vakantie.

Dus zo kan het ook !!!!!!!!!!!!!!!!

1467 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 07:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Complimenten maar wat is uw vraag ?

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n apparaat gekocht bij Conrad. Helaas het werkt niet echt. en bovendien vreet het batterijen. Ik wilde een app.op batterijen om wat flexibeler te zijn. De kat van de buren zat op ca 3 meter van het app. Wat ik ook deed, draaide en ernaar richtte ze bleef zitten en keek mij aan, zo van wat moet je eigenlijk. Waardeloos dus. En schrikdraad? Lijkt mij een oplossing.Gebruiken de boeren toch ook om hun vee binnen de afrastering te houden en daar heeft nog nooit iemand wat van gezegd, ook de dierenbescherming niet.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoort dit antwoord niet bij deze vraag:

overlast van katten

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

hsalij, Misschien zijn die katten doof?

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eens meen ik op TV een apparaatje gezien dat was angesloten op de waterleiding. Als dan een kat of ander dier een infraroodsluisje passeerde werd even een spuit geopend en tegen het dier gespoten. Was best wel effectief. Succes.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk zo'n lijntje,

vooral als ze een boom inklimmen,

verstrikt raken van een tak af kukkelen en zichzelf ophangen...

Je bent vergeten te melden dat dit alleen voor betegelde tuinen,

of tuinen zonder struiken of bomen geld...

Mijn kat heeft al eens aan een bandje in een boom gehangen,

gelukkig zag ik het... Geen lijn voor mijn kat dus....

Bovendien, de buurt vindt mijn kat alleen maar leuk,

zoniet? dan zetten ze de tuinslang maar op haar, dat heb ik ook gezegd... Reken maar dat ze zich niet meer snel in zo'n tuin meldt.

ve
door verwijderd - Jun 28, 2005 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Willem, deze keer zijn ze voor jou !

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik reageer op het bericht overlast katten

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Echt fantastisch. Had je niet beter een hond kunnen nemen met je leuke halsband en riem? Je lijkt me niet echt een kattenmens...

ve
door verwijderd - Jun 29, 2005 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Katten met een halsband. Levensgevaarlijk. Een kennis van mij heeft daar een kat aan verloren. Had zichzelf opgehangen.

De kat hoeft geen halsband meer om met een kokertje met de naam van de
eigenaar. Laat de kat chippen. Iedere dierenarts, dierenbescherming,
asiel heeft tegenwoordig een apparaat waarmee ze de chip kunnen aflezen.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 30, 2005 om 07:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had geen vraag ik reageerde op kattenoverlast, misschien op deverkeerde plaats wat betreft, kat aan de lijn, er staan wel hele domme antwoorden bij zoals dat de kat zich op hangt beetje  persoon  zorgt natuurlijk wel dat er geen bomen in de buurt zijn. wij doen onze kat al zolang buiten en de buren hebben er geenlast van, maar ja wij hebbeneen kat voor ons zelf en niet voor de buren

ve
door verwijderd - Jun 30, 2005 om 07:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou stroopwafel hou jij je maar bij de koekjes, je hebt geen verstand van  dieren

ve
door verwijderd - Aug 29, 2005 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vladja,

Onze kat heeft ook een halsbandje om, maar niet met een kokertje. Het is een vlooienbandje (zodat ie geen last van vlooien heeft, want dat vloeibaar spul werkt bij onze kat niet) en daaraan hangt een magneetje, zodat hij zelf in huis kan komen door een kattenluikje. En echt! Dat stelt hij heel erg op prijs en hoeft hij in de vakantie niet naar een pension. En, het vlooienbandje kan als hij ergens aan hangt als het goed is gewoon af.

Conclusie: Onze kat is maar wat blij met zijn win-win situatie bandje. Zeg dus niet te gauw dat alle katten geen bandjes zouden moeten hebben.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2005 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud katertje

ve
door verwijderd - Aug 29, 2005 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

gecastreerd ?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2005 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Encarta,

Ik heb o.a. een twintig jarige rode theemuts kater (Jan jans en de
kinderen), dus daar ontbreekt wat aan en een 7 jarige rode dame, die
ook geholpen is. Er zijn al teveel zwerfkatten en asielkatten door
geboorte-overschot. Al mijn katten komen altijd uit het zwervers
circuit.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi

ik denk dat je beter geen kat kunt hebben als je hem aan een lijntje wilt houden. hoe kunnen ze dan ooit hun driften kwijt? jagen spelen etc. ik stuur mijn katten lekker de wijde wereld in. en als de buurt er last van heeft? pech. de honden van de buren schijten ook bij mij in het gazon en dat vind ik persoonlijk nog veel erger want die honden begraven het niet eens en een kat wel. maar zeg ik daar wat van? nee. leven en laten leven is mijn motto dus ik zet straks als onze tuin af is gewoon een hek aan de weg.

groetjes ikkemamma

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

het probleem is wel dat de vraagsteller buurtbewoners heeft die niet als u handelen. U zecht feitelijk uitsluitend dat uw katten niet in andermanstuin komen.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 07:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja daar gaat het hier toch om , je wilt geen gezeik en gepoep van andersmans katten in de tuin, dus zei ik als je bij je zelf als eerste begint om je kat binnen te houden, en het voorbeeld te geven volgen er meer, tenminste bij ons in de buurt wel

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker stom,kattenbandje om.Ik dacht ook handig,kan poes niet uit de tuin om buren lastig te vallen.Nee wat gebeurt er lyn gebroken,kat er vandoor na dagen zoeken,roepen en slapeloze nachten vonden wy hem by de buren 4 tuinen verderop, had zichzelf opgehangen in de boom.Als je zoiets ooit meemaakt vergeet je dit nooit meer en blyf je je de rest van je leven schuldig voelen.Dus voor myn poesjes geen riempjes,bandjes of lyntjes meer want zoiets wil ik nooit meer meemaken.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan dit 9 maanden oude draadje a.u.b. met de vuilnisman mee?

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ik het helemaal mee eens. Als je dieren hebt dan moet je er zelf voor zorgen en niet dat de hele buurt/wereld er last van heeft.          Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij. Ik heb zelf een hond en die poept gewoon hier in de tuin en dat ruim ik zelf weer op. En daarna ga ik met hem wandelen. Als iedereen dat nou eens deed. En alle katten begraven hun uitwerpselen niet meer. Als je in de tuin aan het werk bent kom je het regelmatig tegen en zit je er met je handen in te graaien. Van een hond zie het tenminste nog liggen. Ik vind ook dat men raar op de vraag/stelling reageerd.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ik het helemaal mee eens. Als je dieren hebt dan moet je er zelf voor zorgen en niet dat de hele buurt/wereld er last van heeft.          Dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij. Ik heb zelf een hond en die poept gewoon hier in de tuin en dat ruim ik zelf weer op. En daarna ga ik met hem wandelen. Als iedereen dat nou eens deed. En alle katten begraven hun uitwerpselen niet meer. Als je in de tuin aan het werk bent kom je het regelmatig tegen en zit je er met je handen in te graaien. Van een hond zie het tenminste nog liggen. Ik vind ook dat men raar op de vraag/stelling reageerd.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren een vijver met koi karpers, vooral in het begin had ik veel last van katten uit de buurt. Via internet werd ik attent gemaakt op een “scaire crow”, een apparaatje dat je aansluit op een waterleiding en op stroom.(9 volt) Het is een sectorsproeier met een bewegingsmelder er onder. Werk perfect, kat, reiger, of wat dan ook loopt door de bewegingsmelder en het ding begint te spuiten en te draaien.

Nadat er een aantal werden geconfronteerd hier mee, geen kat meer gezien, ze gaan met een grote boog om mijn tuin heen.

 Je kunt afstand en hoogte van de waterstraal regelen. Er is echter een nadeel aan als je hem aan heb staan moet je hem niet vergeten uit te zetten als je effe na de vijver loop want dan heb je de rug nat????

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze buren hebben katten. Wij hebben een balkon. De deur staat in de zomer regelmatig open. Dat mag niet van onze buren. Hun katten gebruiken ons bed als stortplaats voor al hun vuiligheid. En de buren vinden dat wij die katten dan niet buiten mogen gooien. "Dat doen hun katten niet". Nee, wij moeten onze deur maar dichthouden. Dat is de omgekeerde wereld. Wíj hebben geen katten. Wij wíllen geen katten. En al zeker niet die van de buren. Maar wij willen wél gewoon onze balkondeur open kunnen zetten!! Oók als we er níet zijn.

Dus aan alle kattenhouders: alleen als u héél zeker weet dat uw kat geen overlast bezorgt bij de buren mag u reageren op klachten van niet-kathouders. Of anders een bloemetje bij hen bezorgen en aanbieden het beddegoed te wassen.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

MENSEN MENSEN wat een getier hier! ;) TIP: als u ergens een probleem mee heeft, los het dan zelf op.. en maak het niet een probleem van een ander. Ik moet ook zelf om de hondendrollen heen manouvreren, de kinderen van de buren vragen ergens anders door de tuin  te rauzen, de ramen lappen waar de duiven op poepen.. tja, het is wat.. zelf iets oplossen in plaats van je problemen aan een andere hangen.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hadden we maar meer van dit soort verstandige mensen als u.

Ik vind het zo vanzelfspreken dat als je een huisdier aanschaft je er ook zelf voor zorgt en ook de 'overlast' van draagt.

Kattenbezitters zijn m.i. mensen die een kat aanschaffen, ze naar buiten sturen, overlast laten veroorzaken en vervolgens verdrietig posters plakken omdat het katje zoek is.

Geniet toch van uw huisdier en houd hem in uw eigen huis en tuin.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst woonden wij in een flatwoning met een balkon dat grenst aan die van de buren. Helaas is een van mijn kinderen behoorlijk allergisch voor honden, katten of wat voor huisdier dan ook. Maar goed dat jong is gek op dieren en tenslotte het kind gelukkig gemaakt met een bak vol vissen. Staat erg gezellig in huis tot het mij begint op te vallen dat het aantal vissen in de bak wel iedere keer drastisch minder word. Het begon helemaal vreemd te worden toen ik een dode vis midden in de woonkamer op de grond vond. Tot ik een keer mijn woonkamer binnen kwam en de kat van de buren lekker zat te smikkelen van onze vissen!!! Dat beest in zijn nekvel beetgepakt en afgeleverd bij de buren met het vriendelijk verzoek hun kat bij zich te houden. Van hun kant werd er geen aktie ondernomen dus uiteindelijk heb ik zelf allerlei blokkades gemaakt op het balkon waardoor het mij leek dat die rot kat dan niet meer kon komen. Maar ja, onze vissen bleken erg lekker te smaken want wat ik ook probeerde dat kreng bleef terug komen. Uiteindelijk toen ook de laatse vis was opgevreten maar gestopt met het houden van vissen. Nu zijn we een poos geleden verhuist naar een beneden woning en hoopte van het katten probleem af te zijn. Maar helaas dat was valse hoop. De buurvrouw van 1 hoog die blijkt 5 katten te hebben, die via via naar beneden komen en naast mijn terrasdeur hun wc gemaakt hebben. Dat stinkt nu al behoorlijk laat staan straks in de zomer. En één van die katten heeft net een nest met jonkies gekregen dus het katten probleem word straks alleen maar groter. Wat mij betreft mogen de gemeentes kattenbelasting gaan heffen. Het is toch enorm krom dat je voor een hond zoveel moet betalen en dat men katten mag houden zo veel als je zelf wilt,  die de buren tot overlast zijn, zonder enige eurocent er voor te betalen. Kom maar op met die tips om katten weg te houden, ze hoeven wat mij betreft niet diervriendelijkte zijn als die beesten maar weg blijven.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ideetje voor pamand,

Het is blijkbaar moeilijk  om een oplossing voor het kattenprobleem  te vinden. Wel vind ik (ook een kattenbezitter geweest) het een vreemde zaak dat u zich moet aanpassen aan de kat van de buren.

Is het plaatsen van een hordeur voor de balkondeur een oplossing?  Evt. met een haakje extra vastzetten tegen het openduwen door de kat? Scheelt ook een hoop muggen.....