re
door reijmers Apr 19, 2004 om 21:13
Huishouden & energie

Keuken concurrent

Laatst waren wij in Arnhem enzijn eens bij de keukenconcurrent naar binnen gelopen.

Er stonden daar best leuke keukens tussen. Mijn vraag is dan ook of er iemand ervaring heeft met de keukenconcurrent?

Goede of slechte ervaring zijn welkom

6475 6 Rapporteer

su
door sunny_1 - Apr 20, 2004 om 21:42
18 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar een CBW aangesloten keuken bedrijf. Kijk hiervoor op www.cbw.org .

Dit bespaart je een hoop achteraf ellende.

ps de keuken concurent is geen aangesloten bedrijf.

si
door six10again - Apr 25, 2004 om 19:57
27 Antwoorden / 1 Vragen

Keuken concurrent is WEL  CBW erkend!

Overigens betekent dat voor mij niet meer dan toegang tot de geschillencommissie. Immers, de aanbetalingsgarantie na failliet werkt in de praktijk niet. Tevens is de gedurende 3 jaar aflopende productgarantie inmiddels ingehaald door veranderde wetgeving.

user123
door user123 - Apr 26, 2004 om 21:02
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Het CBW betekent wel degelijk meer dan de geschillencommissie. In het uiterste geval staat het CBW zelf garant voor de aanbetaling. Ook de garantieregelijk is goed. Het verschaft duidelijkheid in alle redelijkheid. Voor een kapotte handgreep stap je toch niet naar de rechter om het uit te laten zoeken ?

ke
door keuken - Apr 28, 2004 om 13:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Let goed op wat je doet, je komt er bijna niet weg zonder een koopcontact wat je niet zondermeer kunt annuleren.

Als er een voorbehoud aangeboden wordt lees goed wat er dan aangeboden wordt.

Ik ben zelf bij Grando in Kesteren en Voortman in Elst geweest, hier wordt zonder probleem eerst een offerte zonder verplichtingen gemaakt en kun je thuis eerst nog eens na denken over wat je wilt (ook al ga je een paar keer terug om de offerte aan te passsen)

si
door six10again - Apr 29, 2004 om 07:54
27 Antwoorden / 1 Vragen

user123 schreef:
"Het CBW betekent wel degelijk meer dan de geschillencommissie. In het uiterste geval staat het CBW zelf garant voor de aanbetaling. Ook de garantieregelijk is goed."
Op het forum van de horn gedupeerden
http://www.horngedupeerd.org  is te lezen hoe de aanbetalingsgarantie in de praktijk niet werkt.
Zie ook
http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=13386
http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=14686

De CBW had inderdaad een goede product garantieregeling. Door veranderde wetgeving is de productgarantie in veel gevallen echter minder dan waar de consument wettelijk gezien nu recht op heeft! Dit geeft het CBW zelf toe op haar site:
http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=231

specialist
door specialist - May 5, 2004 om 14:50
10 Antwoorden / 0 Vragen

Keuken Concurrent is enkele jaren door Ernst Bareman opgericht. De heer Bareman was in aan andere (exerne) functie werkzaam voor DMG (De Mandemakers Groep). Uieindelijk heeft dit geresulteerd in een zogenaamde samenwerking tussen Ben Mandemakers (meerderheidsbelang) en Ernst Bareman (minderheidsbelang).

De verwevenheid tussen deze 2 personen gaat verder dan alleen Keuken Concurrent. In Woerden is enkele jaren geleden Keuken Kampioen onder dezelfde costructie (Mandemakers/Bareman) van start gegaan.

Ernst Bareman in uitvoerend directeur van Keuken Kampioen Woerden en van Keuken Concurrent (landelijk).

De verkopers worden er op getraind om u een keuken te verkopen. Op zich geen probleem, echter zijn er veel mensen er niet van gediend op welke manier zij een keukenofferte aangeboden krijgen. Zodra een klant nee zegt, begit voor de verkoper pas et spel, ecter weten de verkopers van Keuken Concurrent niet meer de gren tussen spel en werkelijkheid. Ze kunnen bijhhoorlijk agressief worden t.o.v. de klant.

Als jezelf geen enkel probleem hebt met agressieve verkopers is dit geen enkel probleem overigens. Echter weet je niet 1,2,3 wat je gekocht hebt. Je koopt een aanbieding, als je gaat wijzigen komen de prjzen pas echt om de hoek kijken. Velen hebben eerst een koopintentie ondertekend van laten we zeggen EURO 5.000,-

Later werd de keuken gewijzigd naar de maatvoering van de klant en kwam er een prijskaartje aan te hangen van EURO 15.000,-

De klant wilde deze keuken niet meer afnemen bij Keuken Concurrent, echter anuleren was alleen mogelijk tegen een betaing van 30%, want er was een handtekening gezet voor EURO 5.000,- op de koopintentie. De verkoper had er niet bijgezegd dat dit ook een afnameverplichting inhoudt, hetgeen de klant pas leest als deze zijn/haar handtekening heeft gezet.

Dit is een voorbeeld van de werkwijze van de Keuken Concurrent in geheel Nederland. Sterker nog, ze worden er voor opgeleid middels een zg. inhouse opleiding.

Nogmaals, als je geen problemen hebt met agressieve verkopers en je hebt het gevoel dat je niet belazerd wordt, prima!