Klacht postbezorging Post NL
Ik heb diverse kaarten voor mijn verjaardag afgelopen dinsdag niet ontvangen, heb mijn klacht ook bij Post.NL neergelegd.
Daar uw programma dit al een keer eerder dit heeft aangekaart doe ik hierbij mijn klacht ook toekomen, voor een eventueel toekomstige uitzending hierover.
Opta: PostNL moet voorzichtiger zijn met post RIJSWIJK - PostNL beschermt het briefgeheim niet genoeg. Het bedrijf moet de veiligheid van de post op steunpunten en (mobiele) depots verbeteren. Dat schrijft de Opta, de Nederlandse telecomwaakhond maandag op haar website.
ANP
Het gaat om locaties waar post opgeslagen ligt voordat die door bezorgers wordt opgehaald voor bezorging. In het onderzoek ontdekte Opta bijvoorbeeld onafgesloten locaties waar geen of nauwelijks toezicht was; posttassen die zichtbaar en bereikbaar vanaf de openbare weg onbeheerd buiten stonden en openstaande posttassen die niet afsluitbaar waren.
Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. De Opta heeft nu een aantal eisen opgesteld waaraan PostNL zal moeten voldoen, anders volgt wellicht een boete van maximaal 450.000 euro. Ook kondigt de telecomwaakhond aan de postbezorging door PostNL verder onder de loep te nemen.
Klacht indienen bij de OPTA!
Dank je wel edrick3 voor de tip, ga ik zeker doen, post.nl kwam met een vaag antwoord ;-)
groet Marjo
@wimwest, beste Wim,
dat zal ik zeker doen ondanks dat ik benaderd ben door post.nl, telefonisch en via de mail. Ik vind dit onzorgvuldig handelen. Ze maken er denk ik een zooitje van bij de sorteercentra. Helaas overkomt het op mijn werk diverse malen per week dat poststukken voor de klant niet aankomen.
groet
Marjo
[quote=wimwest schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:58]
Klacht indienen bij de OPTA!
Die honoreren alleen de klachten van de verzender en niet van de ontvanger. Dit omdat de verzender formeel de overeenkomst heeft gesloten met Post.nl, en niet de ontvanger.
[quote=marly18 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 15:10][quote=wimwest schreef op dinsdag 3 jul 2012, 13:58]
Klacht indienen bij de OPTA!
Die honoreren alleen de klachten van de verzender en niet van de ontvanger. Dit omdat de verzender formeel de overeenkomst heeft gesloten met Post.nl, en niet de ontvanger.
Het is wel mogelijk om een klacht bij de OPTA in te dienen als ontvangende partij!
Alleen bij post NL wordt de klacht niet gehonoreerd omdat alleen de verzender een formele overeenkomst heeft gesloten met Post NL en niet de ontvanger.
Dus Zeker wel de moeite waard om een klacht in te dienen bij de OPTA
Pas dan kunnen er gepaste maatregelen genomen worden tegen het wanbestuur!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer