bernieyo
door bernieyo Jun 26, 2006 om 16:48
Huishouden & energie

Koelkast bevroren

Beste mensen wie kan mij helpen. Ik heb de stand van mijn koelkast verhoogd met het mooie weer, waarna er een grote ijslaag tegen de achterkant onstond. Ik heb de ijskast ontdooid en opnieuw aangezet op stand 2. nu vormt zich weer een ijslaag en moet zeggen dat alles niet echt koud wordt. hij koelt nog wel maar ik durf hem niet hoger te zetten voordat weer een ijslaag van 2cm dik ontstaat.

400 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ijslaag bevorderd de koeling niet, deze ontstaat meestal bij warm weer, want dan gaat de deur vaak open voor frisdrank.
Een andere oorzaak kan zijn een slecht sluitende deur of versleten deurrubbers.
Kouder zetten heeft geen zin, doe de deur zo weinig en kort mogelijk open en ontdooi regelmatig.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2006 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het koelkast is met automatische ontdooiing kan het ook nog zijn dat de thermo stuk is dan wordt het verwarmings element niet meer aangestuurd dus ontstaat er ijsvorming.

Succes Ronny.